איש ברזל על מלא

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא דן אלתרמן, שהרשים בביצועיו בתחרות “איש הברזל” בטבריה. שמחים לארח אותו לריאיון.

*. צילום: גלעד קוולרצ’יק

הטריאתלט דן אלתרמן מקיבוץ יפתח ממשיך לשבור שיאים. אלתרמן, מבכירי הטריאתלטים הישראלים ב-20 השנים האחרונות, מוכיח שגם בגיל 42 יש לו הרבה מה להציע. לפני תשעה ימים השתתף בתחרות איש הברזל הבינלאומית שנערכה בטבריה. הייתה זו תחרות שזכתה לטייטל המרשים “אליפות המזרח התיכון”, תחרות שמשכה אליה משתתפים מכל רחבי אירופה. דן אלתרמן היה הישראלי היחיד שנרשם למקצה העילית, שבו התחרו גם אנשי ברזל מהטופ 20 העולמי. אלתרמן הצליח לסיים את המקצה המאתגר, שכולל 2.4 מייל (3.86 ק”מ) שחייה, 112 מייל (180.25 ק”מ) רכבית אופניים וריצת מרתון (26 מייל ו-385 יארד, 42.195 ק”מ), בפרק זמן של של 8 שעות, 54 דקות ו-18 שניות, שזיכו אותו במקום הראשון מקרב הישראלים בכל המקצים, ובמקום ה-27 מבין למעלה מ-60 משתתפים במקצה העילית שבו הוא למעשה היה הישראלי היחיד.

נחישות מדהימה. דן אלתרמן



דן אלתרמן משתף בסיפוק מירבי את תחושותיו מהתחרות: “הייתה  הפקה מדהימה, ארגון ברמה גבוהה. אתגרתי את עצמי להתחרות במקצה העילית. לא חיפשתי את החיים הקלים. התחריתי במקצה שבו לקחו חלק שלושה אלופי עולם ומתחרים מהטופ 20 העולמי. תנאי מזג אוויר היו קיצונים. כיאה לחברנו מרפי,  יום לפני התחרות ויום אחרי, השמיים היו בהירים. ביום התחרות רוח חזקה, משעה 2-3 לפנות בוקר עד 12 בלילה פרקי גשם ממושכים. לא היה קר, אבל הרוח הייתה חזקה והשפיעה בדרך חזרה. הרוח התחזקה מאוד בהקפה השניה. התכוננתי הרבה לתחרות הזו. מחודש יוני לפחות פעם בשבוע התאמנתי במסלול הזה. זה  תרם לי מאוד. אני שמח שהצלחתי במשימה הזו. במהלך תחרות חווים הרבה קשיים ומשברים, אתה לבד במערכה לטוב ולרע. המון אתגרים פיזיים ומנטליים, התמודדות עם כאבים פיזיים, עם מחשבות מציקות שמנסות להוריד אותך, אבל לנגד עינייך עומד האתגר האישי והרצון העז לא לאכזב את המשפחה והמתאמנים שמחכים לך בסיום המסלול. אני מאושר שהצלחתי לסיים את המקצה בצורה הזו והוכחתי לעצמי, שגם בגילי ועם זה שאני לא באותה רמת מקצוענות כמו רבים מהמתחרים, היה לי מה להציע”. 

דן אלתרמן רץ ברחבי טבריה

דן אלתרמן לא נח על זרי הדפנה. אתגר חדש כבר על הפרק: “בשנה שעברה זכיתי בתחרות ישרא מן באילת. בעוד חודשיים תהיה שוב תחרות ישרא מן. אעבוד לקראת במרץ, כדי להגיע מוכן ולהיות הכי שאפשר”.

לצד ההישג הספורטיבי הגדול, יש עוד משהו שדן אלתרמן גאה בו מהתקופה האחרונה, לא פחות ואפילו יותר – ההצלחה הגדולה של מרוץ הלילה למען בעלי צרכים מיוחדים, שנערך כבר שנה עשירית ברציפות, ביוזמתו של דן אלתרמן ורעייתו יהל, שגייסו לאורך השנים הרבה שותפים לדרך:  “כספורטאי הישגי וכמי שמרגישים חיבור גדול לקהילה, מצאנו לנכון להתחבר ליוזמה הזו. זה התחיל ממרוץ למען תלמידי בית הספר “שחפים” והתעצם עם השנים. אנחנו בעצמנו הפכנו הורים לילד מיוחד ומאז אנחנו עוד יותר מודעים לקשיים ולאתגרים של בעלי הצרכים המיוחדים ומשפחותיהם. בתחרות האחרונה השתתפו למעלה מ-600 אנשים מרגשים, שנרתמו ותרמו למען מטרה כל כל כך חשובה. אני שמח שזה הפך למסורת. זה לא טריוויאלי לראות כמות אדירה של אנשים ותרומות בסדרי הגודל האלה. גם שר הרווחה וראשי הרשויות שהגיעו נדהמו מהערבות ההדדית.  אנחנו עובדים על כל מרוץ כזה לפחות חצי שנה, כדי לחבר את כל הקצבות של אישורים מהרשויות וגורמי הביטחון, תיאום בין ספקים ובין הרבה גורמים. הסיפוק הכי גדול, שזה מצליח”.

תמונת ניצחון. דן אלתרמן בסיום המקצה, כשמאחור מצלמת בגאווה האישה, יהל
גאווה עצומה. דן ויהל אלתרמן וצוות מתנדבים ומתתאמנים במרוץ הלילה