תלמידי עמק החולה גילו את חקלאות הגולן

תלמידים במגמת החקלאות בשכבת י”א שבו מיומיים קרובים לחקלאות בגולן. על כך בהרחבה, בכתבה זו

ביום חמישי האחרון חזרו תלמידים מתיכון עמק החולה מיומיים מרתקים בגולן של סמינר חקלאות. לסמינר יצאו 21 תלמידי המגמה משכבה י”א מתוך 22 תלמידים. היום הראשון התמקד בצפון הגולן ועסק בתופעות הייחודיות מבחינה חקלאית לאזור הגבוה בגולן. ביום השני ולאחר לינה בבית הארחה בחיספין, המשיכו התלמידים לדרום הגולן שם ביקרו במיצר, כנף ומעלה גמלא. במהלך הסיור נפגשו התלמידים עם שישה חקלאים מקסימים מהגולן, שהתנדבו להדריך ולהציג כל אחד בתחומו את החידושים בו הם עוסקים.

שחר סתוי, רכז מגמת חקלאות, מסכם בסיפוק מירבי את היומיים החוויתים: “זהו סמינר הבכורה של המגמה, שצמח מבקשת התלמידים לצאת לשטח ולחוות משהו שונה, שייקשר אותם לחקלאות בסביבה שלנו ובכלל בארץ. סיבות נוספות היו הרצון המשותף לחיזוק הקשר למגמה, פיתוח גאוות יחידה וגיבוש המגמה כקבוצה.לצורך כך לא היינו צריכים לנסוע רחוק, פשוט חווינו התרגשות רבה מהיזמויות וההתפתחות המרשימה שמתרחשת בתחום זה ברמת הגולן בשנים האחרונות. גילינו אנשים מקסימים, אנשי שיחה, אשר שמחו לפגוש את תלמידי המגמה. השיח היה מרגש ומלא בשאלות מסקרנות ורלוונטיות.בין סיור להדרכה טיילנו במקומות יפים ובחנו את ההבדלים במגוון משתנים בין צפון הרמה לדרומה. ראוי לציין שהתלמידים התנהגו בצורה בוגרת ומכבדת, ניכר היה כי הם מעריכים מאוד את חווית הלמידה היוצאת משטח ביה”ס וכיתת הלימוד, ויודעים לומר תודה גדולה על כך”.

אז למי תודה ולמי ברכה? זו הרשימה של שחר סתוי: “אני רוצה להודות לכל האנשים שעזרו לי להוציא לפועל יומיים מוצלחים אלו.לברוך ליפסקי היקר שיצא יחד איתי ועזר בליווי, לעירית ארנון מנהלת החטיבה העליונה שנרתמה לרעיון וחזקה, לעדנה בז שתמכה מרחוק, לאיתמר גודו רכז הטיולים שעזר לי בכל רגע משלב התכנון ועד הביצוע ולכרמלה בן זקן על הזמנת ההסעות”.

תלמידי מגמת חקלאות באחד מהסיורים