כדורסל גברים: על הפרק – לעבור שלב ביורופקאפ

הפועל גליל עליון תתארח הערב אצל באמברג, במטרה לנצח ולהעפיל שלב ביורופקאפ

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

הפועל “נופר” גליל עליון החלה אתמול בבוקר את האימונים לקראת משחק חוץ קריטי בבאמברג (רביעי 21:00) במסגרת היורופקאפ, כשבקבוצה יודעים שניצחון על הגרמנים יעלה אותם אל השלב הבא.

האדומים מהגליל עליון יפגשו את הגרמנים, ימים ספורים אחרי משחק אחרי הפסד 89-70 להפועל ירושלים בשבת האחרונה, כשהקלעי המוביל בגליל היה האדסון עם 18, ונקודת אור גדולה בדמות הראל רינסקי, שקבע שיא קריירה בליגת ווינר-סל של 13 נקודות. גליל הפסידה עד כה את כל ארבעת משחקי החוץ שלה במסגרת הליגה ובאירופה והשחקנים ינסו לשנות את הסטטיסטיקה כבר במשחק הערב.

קר שם בחוץ וגם בפנים. שחקני הגליל עורכים אימון עם מכנסיים ארוכים

במסגרת היורופקאפ באמברג נמצאת במקום השלישי במאזן 2-2. הקבוצה הגרמנית, שהחלה את העונה רע מאוד בליגה המקומית, השיגה בשבת ניצחון שני רצוף עבורה, וראשון העונה בבית, כשהקלעי המוביל היה סנגפלדר עם 21 נקודות, ובכך עלתה למאזן 5-2 בבונדסליגה. באמברג תנסה להמשיך את המומנטום הטוב שלה גם במפגש הביתי עם גליל. מאמנה של באמברג הוא הישראלי, אורן עמיאל, ששיחק בגליל בשנים 1994 עד 1999, ואת קריירת האימון שלו התחיל עמיאל כעוזר מאמן של עודד קטש בקבוצה הצפונית. בשנת 2006 מונה למאמן הראשי בגליל למשך שנה עד שעזב למכבי תל אביב. “מכר” נוסף של הקבוצה הוא גבי צ’אצ’אשווילי ששיחק אצל האדומים מהגליל בעונה שעברה, והשתלב מצויין בקבוצה הגרמנית עם ממוצעים של 4.3 נקודות ב-23 דקות למשחק במסגר היורופקאפ.

חברים טובים משכבר הימים, ששוב ייפגשו על הקווים. אורן עמיאל וברק פלג

מבחינת באמברג המשחק מול גליל הוא קריטי מאוד כדי להשאיר לעצמם סיכוי לעלות מהבית, שכן הפסד שלהם בשילוב ניצחון של קמניץ, יסיים את דרכם במפעל. המפגש האחרון בין שתי הקבוצות הסתיים בניצחון של הגרמנים בכפר בלום 98-86 כשהקלעי המוביל בצד הגרמני באותו המשחק היה כריסטיאן סנגפלדר עם 21 נקודות, שעד כה ביורופקאפ מעמיד ממוצעים נאים של כמעט 30 דקות למשחק, וקולע 19 נקודות בממוצע למשחק.

גליל מגיעה ליורופקאפ לאחר 2 ניצחונות בית חשובים מאוד על קמניץ וגולדן איגל, שקירבו אותה אל עבר השלב הבא, ובקבוצה ינסו להמשיך את היכולת הטובה שהם מציגים במפעל, כדי לנסות לראשונה העונה לנצח משחק חוץ באירופה לאחר שהפסידה את משחקה היחיד עד כה לגולדן איגל בקוסובו. הקלעים המובילים של הגליל במפעל הם ג’יילן האדסון עם 17.3 נקודות בממוצע למשחק ונמרוד לוי, עם 15.8 נקודות בממוצע למשחק.

ברק פלג התייחס למשחק: “כולם רוצים ודרוכים. המשמעות של נצחון ברורה – העפלה לשלב הבא. אנחנו בבאמברג מתכוננים למשחק מחר, אחרי משחק קשוח בירושלים ואחרי טיסה ונסיעה באוטובוס אבל מרגיש שהחבר’ה מאוד רוצים ודרוכים. המשמעות של המשחק מאוד ברורה לנו – העפלה לשלב הבא. עם הסגל הקצר ועם מה שיש בתקווה שנקבל כמה דקות מהפצועים, אני מאמין שהיה בסדר”.

גם הפעם ישימו את הסנטימנטים בצד בזמן המשחק. נמרוד לוי וגבי צ’אצצ’שוילי במפגש הקודם לצידו של איש המשק, זיו יעקובי