10 מיליון שקלים יושקעו במתחם דפנהל’ה

החברה לפיתוח הגליל וקיבוץ דפנה ישיקעו עוד בבניית המתחם המסחרי בכניסה לקיבוץ

קיבוץ דפנה ו’החברה לפיתוח הגליל’ נמצאים בעיצומן של עבודות הבנייה, הפיתוח והתשתית במתחם הבילוי והפנאי החדש ‘דפנל’ה’, בכניסה לקיבוץ דפנה. באביב שנת 2023 המבנים יימסרו לשוכרים לצורך עבודות התאמה וכן יושלמו עבודות הפיתוח הנופי, כאשר הפרויקט צפוי להיפתח לקהל הרחב לקראת קיץ 2023.

בד בבד לבינוי החדש והתאמת התשתיות ,הפרויקט בעלות של כ-10 מיליון שקלים אף מסדיר היבטים של רגולציה: כיבוי אש, משרד הבריאות, פיקוד העורף, נגישות ובעיקר היבטי תנועה וחנייה לרבות שדרוג הכניסה לקיבוץ דפנה בשת”פ עם מועצה אזורית הגליל העליון.
השטח הכולל של המתחם משתרע על פני כ-5.5 דונם, בשטח בנוי של 1,000 מ”ר ב-6 מבנים בעלי קומה אחת, אשר פרוסים בין העצים, בצביון כפרי, גלילי וירוק.

על פי בדיקת החברה לפיתוח הגליל וקיבוץ דפנה- בחזית המתחם חולפים מדי יום מעל ל-6,000 כלי רכב. המתחם יעמוד לשירותם של כ-45 אלף תושבים המתגוררים באזור, וכ-250 אלף מבקרים הפוקדים מדי חודש את אתרי הטיולים במרחב הקרוב.

תהליך הבניה במתחם (צילום: דורון מדינה)



במתחם ניתנה עדיפות לבעלי עסקים מהאזור אשר הוכיחו את הצלחתם עד כה, בהם ‘המעדנייה’, ‘בר מסעדה וביר גארדן’, ‘בית קפה קונדיטוריה’, ‘גלידה לג’נדה’ ו’קלומפוס אקספרס’, לצד השארת העסקים שפעלו במקום, בהם ‘טבע נאות’ ו’פיצה טראק’.

את הפרויקט החדש מנהל דורון מדינה, לשעבר מקרית שמונה וכיום חבר קיבוץ דפנה, בעל ניסיון בתחום התיירות הגלילית ותרבות פנאי. על התכנון הופקד משרד האדריכלים ‘גלעדי אייל אדריכלים’, מקיבוץ שדה נחמיה, ואדריכליות הנוף הן רווית אור ושרון שחר מיסוד המעלה.

רונית בדלר מנהלת הפיתוח העסקי ב’חברה לפיתוח הגליל’: “אנו שמחים על הבשלתו של המיזם לכלל יישום מוצלח ועל תנופת הבניה וההתחדשות בכניסה לקיבוץ דפנה. שיתוף הפעולה ארוך הטווח בין התאגיד האזורי פיתוח הגליל לבין קיבוץ דפנה, בגיבוי תכנוני של מועצה אזורית הגליל העליון, הוכיח את חיוניותו להצלחת המיזם. נמשיך לתמוך בתוכניות לקידום האזור, מתוך ראייה רחבה ברת קיימא ומתוך התחשבות באינטרסים של הבעלים, היזמים, העובדים וכלל תושבי האזור”.

דורון מדינה מנהל הפרויקט והמתחם החדש ‘דפנל’ה’: “ברצוני לברך את היזמים המקומיים שזיהו את ההזדמנות לשדרוג חיי הפנאי באזור והצטרפו למהלך ממנו ירוויחו כולם: היזמים מהגליל יגשימו חלום לפתוח עסק בלוקיישן בעל צביון גלילי עם הסדרה חוקית, וקיבוץ דפנה יסדיר את ה’בלגאן שבחצר’ כולל גישה בטיחותית ובטוחה לקיבוץ ולמתחם. אנו, תושבי האזור, נקבל פתרון מגוון וגלילי לתרבות הפנאי ולמטיילים והנופשים באזור יתווסף מתחם ראוי ומסודר לתחומי הקולינריה והבילוי המשפחתי בגליל”.

הדמיה של הכניסה למתחם (צילום: גלעדי אייל אדריכלים)