מילה של שולה

שולה עמוס, יו”ר ועד עובדי עיריית קרית שמונה, בטור מיוחד על פועלה לקידום עובדים ועובדות בעירייה ובמרכז השלטון המקומי

היי לכולם ולכולן,

שמי שולה עמוס, יו”ר ועד עובדי עיריית קריית שמונה. אני בת 60, נשואה ואמא לעמית, סטודנט להנדסה באוניברסיטת אריאל.

נולדתי וגדלתי בקריית שמונה, ובה אני מתגוררת עד היום. יש לי תואר ראשון בלימודי מגדר. אני עובדת בעיריית קריית שמונה זה 30 שנה. כיום אני מנהלת רישוי עסקים ובשמונה השנים האחרונות משמשת גם כיו”ר ועד העובדים בעירייה. בעבר הייתי יועצת לקידום מעמד האישה בעירייה.

אני רואה את עצמי כפה של העובדים ואשת הקשר שלהם לכל דבר ועניין מול הנהלת הרשות. אני זמינה להם תמיד. חשוב לי מאוד לתת מענה לעובדים כי אני מבינה את הצורך בלשמוע אותם ולהקשיב לבעיותיהם, גם אם אינני יכולה לפתור את הבעיה באופן מיידי. אני תמיד אומרת שבעצם המענה נפתרת חצי מהבעיה.

החיוך, התודה, החיבוק והאהבה שאני מקבלת מעובדות/ים אחרי שעשיתי למענם אפילו משהו קטן ממלאים אותי אנרגיות עצומות.

מרגע שנבחרתי ליו”ר הוועד, השתדלתי ללמוד היטב את חוקת העבודה וההסכמים הקשורים בהעסקת עובדים ברשויות המקומיות כי ידע הוא כוח. כך קידמתי את היישום של הסכמים רבים שלא באו לידי ביטוי קודם לכן.

צדק חשוב לי ותמיד אילחם עליו ועל שמירת זכויות העובדים. אני לא יכולה לראות עוולות, בעיקר בקרב המוחלשים בחברה.

כמי שרואה את הסתדרות המעו”ף שותפה לדרך וכמי שייצגה עובדים במספר לא קטן של מאבקים ברשות הנתונה תחת תוכנית הבראה מתמשכת, זכיתי לסיוע והבנתי את הכוח שבהתארגנות עובדים. קיבלתי את כל הסיוע שנדרש לנהל מאבק מהסתדרות המעו”ף, כולל סיוע משפטי.

בסוף המשבר, בזכות סיוע זה והעמידה האיתנה של ההסתדרות ושלנו הגענו להישגים.

כאישה וכעובדת רשות מקומית, אני מבינה את החשיבות שבעבודת נשים בשלטון המקומי. רוב השירותים הניתנים ע”י הרשות המקומית הם כאלו שקרובים לליבן של נשים כמו חינוך, סביבה ורווחה.

אנו צריכות להוביל לכך שיותר נשים יהוו כוח בשלטון המקומי ויתפסו עמדות ניהול בכירות בעלות השפעה ישירה על חיינו. נשים יעשו זאת לא פחות טוב מגברים ועם חמלה והכלה. נשים צריכות להעז יותר ולדחוף את עצמן קדימה.

כחלק מתפקידי אני משתתפת בוועדות בהן מתקבלות החלטות הנוגעות לקידום עובדים, ועדות כוח אדם, לימודים והשתלמויות ובכל ועדה בה יתקבלו החלטות המשפיעות על תנאי העסקת עובדים וקידומם. כל החלטה שמתקבלת במקומות הללו תשפיע על עתיד העובד ולכן יש להשתתפות שלנו חשיבות רבה.

אני מאמינה שעובד שמקבל יחס טוב, שזכויותיו נשמרות ויש דאגה לרווחתו יהיה עובד טוב יותר. עובד מרוצה יעניק שירות טוב, וכך נקבל תושב מרוצה בעיר.

שלכם ושלכן, שולה

*הטור של שולה פורסם באתר ההסתתדרות החדשה ונכתב במסגרת הבלוג “מובילות לשינוי” אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, לחצו כאן

שולה עמוס