בשבוע הבא: הספיישל אולימפיקס כובש את הגליל

חגיגה ספורטיבית לבעלי צרכים מיוחדים, כאן בגליל העליון. הפרטים בכתבה

*. קרדיט צילום: ספיישל אולימפיקס

למעלה מ-100 ספורטאים עם צרכים מיוחדים מאזור הגליל העליון ישתתפו במשחקים הלאומיים שייערכו באזור בשבוע הבא (25-26.10) בהשתתפות של כ-1,000 ספורטאים מכל הארץ. בין הספורטאים גם תושבי קרית שמונה, חצור, צפת, קצרין, כפר גלעדי, כפר יובל, שדה אליעזר, לצד כאלו הלוקחים חלק בפעילות עמותות מקומיות ומוסדות מקומיים ביניהם יחד בגליל, שחפים, אית”ן, עמותת סבבה, בית ספר רננים, כיתות קשר איילת השחר ועוד.

בין המתחרים השונים במשחקים הלאומיים יהיו גם ילדים ונוער לצד ספורטאים וותיקים ומנוסים, כולם עם צרכים מיוחדים על הרצף הקוגניטיבי. ימים ג’-ד’ יהיו מלאים בתחרויות ספורט ביניהן כדורגל, שחייה, ג’ודו, ריצה, אופניים, כדורסל, טניס שולחן, אתלטיקה קלה ועוד, כאשר אזור הגליל העליון יהפוך לכפר אולימפי גדול ובכל תחרות ישתתפו עשרות רבות של מתחרים. טרם פתיחת המשחקים הלאומיים ייערך בערים שונות מרוץ לפיד הספיישל אולימפיקס (20-25.10), אותו יזניק נשיא המדינה יצחק הרצוג מבית הנשיא בירושלים.



טקס הפתיחה החגיגי של המשחקים הלאומיים (25.10) ייערך באגמון החולה קק”ל בהשתתפות הספורטאים ובני משפחותיהם לצד מכובדים רבים ביניהם גם יו”ר הספיישל אולימפיקס בישראל – משה (בוגי) יעלון ובכירי הארגון, רעיית ראש הממשלה ליהיא לפיד, חברי כנסת, ראשי רשויות, מנכ”לים ובכירים נוספים. בפרויקט המורכב של קיום המשחקים בצפון הארץ שותפים ראשי הרשויות בני בן מובחר (מבואות חרמון), גיורא זלץ (גליל עליון), חיים רוקח (גולן), אביחי שטרן (קריית שמונה), ואיל מוגרבי (עין קניה) וויסאם עומר (טובא-זנגרייה) ואילן אור (יסוד המעלה). הזוכים בכל אחד מעשרת הענפים ייצגו את ישראל בנבחרת הלאומית במשחקי העולם של הספיישל אולימפיקס הנערכים בקיץ מדי 4 שנים ויתקיימו בקיץ הקרוב.

‘ספיישל אולימפיקס’ הוא ארגון הגג הבינלאומי לכל תחום הספורטאים עם הצרכים המיוחדים הפועל ב-192 מדינות וחברים בו מעל ל5 מיליון ספורטאים וספורטאיות. לדברי שרון לוי בלנגה, מנכ”לית ‘ספיישל אולימפיקס’ ישראל, “המשחקים הלאומיים מסמלים את הכוח בתחרות ואת האחדות בחברה המקבלת את האחר ונותנת אפשרות לחלום רחוק ולהצליח בגדול. מדובר בשבוע מיוחד במינו שהוא הגשמת חלום, שבוע שבמהלכו התאגדו והתאחדו כל האגודות שהם לב ליבה של ספיישל אולימפיקס, ספורטאים רבים עם צרכים מיוחדים שיזכו להשתתף במשחקים לאומיים, להתחרות מול עמיתיהם מכל רחבי ישראל וחלקם אף לייצג אותנו בקיץ בברלין. כולם מוזמנים לבוא ולעודד את ספורטאי הספיישל אולימפיקס שלנו”.

מוזמנים לצפות במשחקים הלאומיים ולעודד את הספורטאים! מידע מפורט, מקומות ושעות – באתר https://specialolympicsisrael.org/

rbthdr