מרכז הטניס קרית שמונה – מקום טוב לגדול בו

מדוע טניס זו המסגרת הנכונה עבור ילדיכם? הנה לכם כל הסיבות לנתב את ילדיכם למרכז הטניס בקרית שמונה.

*. כל התמונות מטעם מרכזי הטניס קרית שמונה

קשת המסגרות הספורטיביות בגליל העליון ענפה ועשירה מאוד. רבים מוצאים את עצמם תוהים, לאיזו מסגרת יהיה להם נכון לשלוח את ילדיהם. מרכז הטניס בקרית שמונה – שקיים כבר יותר מארבעה עשורים, הוא ללא ספק מוסד אזורי ששמו הולך לפניו, כזה שגידל את אחד מהטניסאים הבכירים בטניס הישראלי – דודי סלע, שבשיאו הגיע למקום ה-29 בדירוג העולמי, אך יותר מכך – כזה שלאורך שנות פעילותו היווה מסגרת לרבבות ילדים ובני נוער מהגליל העליון והגולן, שמצאו בו הרבה יותר ממסגרת ספורטיבית. בכתבה זו, תקבלו את כל הסיבות מדוע כדאי לכם לנתב את ילדיכם לפעילויות במרכז הטניס בקרית שמונה, שמנוהל ביד רמה ע”י טל אמסלם, בן קרית שמונה, מאמן טניס וטניסאי בעברו, שניהל בעבר בהצלחה גדולה את מרכז הטניס בטבריה.

ביום רביעי הקרוב, ה-21/9, ייערך הפנינג מרשים במרכז הטניס בקרית שמונה. בכתבה הזו תקבלו את כל הסיבות, מדוע כדאי לכם לנתב את ילדיכם לענף הזה ובפרט למרכז הטניס בקרית שמונה – שמהווה הרבה יותר מעוד מסגרת ספורטיבית.



מעצבים אלופים לחיים. טל אמסלם וילדים מוכשרים שהצליחו בטורניר


מרכז הטניס נפתח באוקטובר 1979 לרווחת ילדי קריית שמונה והגליל העליון, שהתמודדו באותן השנים עם מטחי הקטיושות מלבנון. באזור לא התקיימו באותה העת פעילויות רבות למען הילדים, ופתיחת המרכז יצרה התלהבות רבה, כאשר קרוב לאלף ילדים הגיעו מדי שבוע ללמוד ולשחק טניס, ענף שלא היה אז פופולארי ומוכר דיו בפריפריה הצפונית. תלמידי בתי הספר נהגו להגיע בבקרים לשיעורי טניס במסגרת שיעורי ההתעמלות, ובערב הגיעו מבוגרים רבים כדי לשחק. גם חיילים רבים ששירתו באזור או חזרו משירות ממושך בלבנון הגיעו למרכז ונהנו מזמן איכות על המגרש, ואפילו תושבי דרום לבנון היו עוברים את הגבול דרך “הגדר הטובה” ומגיעים לשחק.

מילה של אלוף. תקשיבו לדודי סלע


מרכז הטניס מתוחזק ע”י מרכזי הטניס בישראל,  קיים שיתוף פעולה פורה נעשה מול עיריית קרית שמונה בכל נושא שאפשר. כיום מתאמנים במרכז הטניס כ- 400 ספורטאים פעילים. מגילאי 3 ועד 80+. מתוכם  25 שחקנים תחרותיים. ההגדרה לשחקן תחרותי הוא שחקן שרוצה להתפתח ולהיות שחקן טניס טוב, שחקן שנוסע לתחרויות בארץ (ואף בחו”ל) ומקדיש שעות רבות לאימון טניס / כושר. חשוב לציין, שבמסגרת הפעילויות הרחבות שהמרכז טניס עושה יש לנו גם תוכנית מדהימה ומונגשת לבתי הספר, שבו מגיעים מאמני טניס לתוך בית הספר ומעבירים אימוני טניס לילדים. המאמנים מגיעים עם ציוד מיוחד ומותאם לעבודה בבתי הספר וכמובן מעניקים את ההזדמנות לכל ילד וילדה ללמוד את המשחק.

אפילו מגרש מקורה יש במתחם

*. מה הסיבות שכדאי לכם לנתב את ילדיכם לטניס?

מיליוני אנשים בכל העולם משחקים טניס. הוא ענף הספורט היחידני, היינו לא קבוצתי, שהכי הרבה משחקים אותו; רובם המכריע עושים זאת בתור תחביב וחלקם הקטן עושים זאת באופן מקצועני.  מדוע כל כך הרבה אנשים מתעסקים עם המשחק המדהים והמרתק הזה? ועוד, כיצד ייתכן שלעומת ענפי ספורט אחרים, העוסקים בטניס ממשיכים לעשות זאת אפילו בהגיעם לגיל שבו אנשים בדרך כלל מפסיקים לעסוק בספורט?

להלן תמצית סוד הקסם של משחק הטניס :

*  מדענים ורופאים מצביעים על משחק הטניס כאחד מענפי הספורט הכי בטיחותיים ועם הכי פחות פציעות שמאגד בתוכו מאמץ פיזי, מנטאלי ורגשי. זהו משחק שמוסיף לבריאות הגוף ולבריאות הנפש.

 * חובבי הטניס מפתחים כישורים חברתיים, המשחק הוא מלא שמחה, וגם מתוך לחץ ודחף לנצח השחקנים נהנים מכל רגע וכמעט ואין התפתחות של מריבות, רמאות, שנאה ופגיעה פיזית ביריב. להיפך, קושרים קשרי ידידות בין המתמודדים וכשבמבוגרים מדובר, אפילו קשרים עסקיים צומחים מהמשחק; וכשמדובר על אב ובן או כל קשר משפחתי אחר, המשחק מהווה הזדמנות מצוינת לבלות זמן איכות עם בני המשפחה; ישנו כבוד הדדי הכולל גם פרגון ליריב וגם דיבור ברמה לבבית ועל כן נוצר קשר מיוחד בין המשתתפים משני צידי הרשת.

* טניס הוא משחק יחידני (גם כשמשחקים זוגות החבטה היא עדיין של שחקן אחד ובן הזוג לא יכול לעזור במאומה באותה חבטה) שבו על האדם להסתמך על עצמו, אין את מי להאשים, ואי אפשר לבוא לאף אחד בתלונות מלבד עצמך, ועל כן מפתחים אחריות במלוא מובן המילה; בנוסף מאחר ואין בזבוזי זמן במהלך הנקודות שכן אי אפשר לעצור או לכדרר את הכדור כפי שניתן לעשות בענפי ספורט אחרים, המשחק מחייב את השחקן לקבלת החלטות מאוד מהירות (כל 2-3 שניות בהתאם לרמת המשחק) ובאופן מתמיד, ולדבר יש השפעה לכל תחומי החיים בייחוד בזמנים אלו שהזמן והלחץ שבו החברה נתונה בהם דורש כל הזמן לקבל החלטות ולפעמים מהר מאוד. לסיכום, בענף הטניס המח עובד כל הזמן וללא פשרות. לעומת ענפי ספורט אחרים, שברגעים מסוימים שלהם אינם דורשים הרבה יצירתיות  או מחשבה, ואף יכולים לשעמם תוך זמן קצר, במשחק הטניס השחקן נדרש להפגין ביצועים מרשימים הן מבחינה גופנית והן מבחינה שכלית וזה הרבה יותר מאשר רק לחבוט בכדור בעוצמה, מאחר ויש לתכנן אסטרטגיות, לצפות מהלכים מראש, לשמור על קור רוח, ללמוד את עצמך ואת היריב. לא לחינם רבים משווים את משחק הטניס עם משחק השחמט.

* המשחק דורש תנועה מתמדת דבר שגורם לשחקן להיות פעיל כל הזמן והדרישה הקלורית הינה גבוהה מאוד, בניית השריר וחיזוק השריר אף הם תוצאות מהמאמץ הגופני כמו גם  שיפור הגמישות והתנועתיות .

* בענף הטניס רוכשים מיומנות לכל החיים וזהו משחק שיכול ללמד אותך המון על עצמך ועל החיים שלך ועל הסביבה שלך

הרבה יותר ממשחק בשביל הפאן. סיומו של עוד טורניר ילדים ונוער מוצלח במרכז הטניס בקרית שמונה

במרכז הטניס בקרית שמונה  שמים דגש על הצד החברתי. בכל חודש מקיימים פעילות יחודית וחברתית בקבוצות השונות… כגון: פעילויות הורים וילדים, הרצאות מקצועיות בתחום הכושר מנטאלי תזונה וטניס, תחרויות טניס מקומיות מותאמות לכל גיל ולכל רמה, ערבי טניס מבוגרים, ערב חברי מועדון ומצטיינים, תחרויות ליגה מקומיות  אזוריות וארציות (ליגה הם תחרויות קבוצתיות), מחנות אימונים בארץ ובחו”ל , קייטנות לגיל הרך ועוד הרבה פעילויות במהלך השנה. חשוב לציין שהמרכז טניס פועל כל השנה ובכל חופש!! ככה שאנו מאפשרים לילדים מסגרת / מעטפת שנתית.

במרכז טניס קיימים 9 מגרשי טניס עם משטח קשה – 3  מתוכם מגרשי טניס מקורים. במרכז קיים גם מתחם טניס קטנטנים. קיר אימונים גדול, שירותים ומלתחות, שתי כיתות לימוד ופינות ישיבה.

מגרשים ומאמנים איכותיים. המאמן ליאור שפירא על רקע המגרשים


מגוון אפשרויות פעילות מוצעות לילדים ובני נוער:

טניס קטנטנים לגילאי 3 -7: אף ילד לא נולד עדיין אלוף טניס. כשעוסקים בספורט לילדים, יש להקפיד על הדרגתיות בחשיפה לענף ובלימוד המשחק. תכנית טניס קטנטנים מיועדת לשלב הראשוני ביותר ומפתחת אצל הילדים אהבה לתנועה ולפעילות הספורטיבית. התכנית מעניקה לילדים בגילאי 3-7 יסודות חשובים ומרכזיים למגוון ענפי ספורט ובפרט ללימוד משחק הטניס, באמצעות פעילות מאתגרת, מהנה ומגוונת. באמצעות משחקים ותרגילי יסוד הכוללים שימוש במחבטים, כדורים ועזרי אימון לגיל הרך, התכנית מסייעת לילדים לפתח מיומנויות מוטוריות וגופניות חשובות כמו קואורדינציה, שיווי משקל ומהירות. במקביל להם תורמת הפעילות בשורה של היבטים רגשיים וחברתיים, ובהם שיפור הביטחון והדימוי העצמי והיכולת לשיתוף פעולה ועבודת צוות. התכנית בהדרכת מדריכים ומאמנים מוסמכים ומורים לחינוך גופני וספורט לילדים ולגיל הרך. מסגרת פעילות: 45-60 דקות, 1 – 2 בשבוע.

טניס לגילאי 7 – 18: אל תתפשרו על “סתם” חוג טניס. תכנית הטניס לגילאים 7-18 מתמקדת בשיפור רמת המשחק ומאפשרת למתאמנים להשתתף לראשונה בתחרויות פנימיות, תחרויות רשמיות ובמשחקי ליגה. דגש מיוחד מושם במהלך התכנית על שיפור היכולות הטכניות והקניית יסודות טקטיים ומנטאליים כמפתחות להנאה ולהישגים על המגרש. במהלך השנה ייהנו הילדים מפעילויות נוספות כגון מחנות אימונים, טיולים, פעילויות גיבוש, קייטנות בחגים ובחופשות ביה”ס ועוד. התכנית בהדרכת מדריך/מאמן טניס מוסמך וניתן לשלב בה אימוני כושר וכוח בהתאמה לגיל המשתתף. מסגרת פעילות: 45-60 דקות, 2 – 4 בשבוע.

גם הוא התחיל בחוגי הטניס. אופיר קרמיש – אלוף ישראל לילדים בשנת 2021



טניס תחרותי לגילאי  10 – 18 : תכנית אינטנסיבית ומקיפה המעניקה לשחקנים מוכשרים  ובעלי כושר התמדה את ההזדמנות להיעשות לשחקנים מקצועניים. תכנית מקיפה ואינטנסיבית של בית הספר לטניס, המפתחת מצוינות בכל רובדי המשחק. שחקני טניס מוכשרים ובעלי כושר התמדה יקבלו את ההזדמנות להפוך את הטניס לדרך חיים ולקריירה, דרך שלושה מסלולים: מסלול אימון והדרכה, מסלול קולג’ ומסלול שחקנים מקצועיים. במהלך התכנית, הכוללת השתתפות בתחרויות אזוריות, ארציות ובמשחקי ליגה, משפרים המשתתפים את מכלול מרכיבי המשחק: טכניקה, טקטיקה, כושר פיזי, יכולת מנטאלית ועוד. התכנית בהדרכת אנשי מקצוע ומאמנים מהטובים בענף, בראשם רונן מורלי (לשעבר מאמן נבחרת הדיוויס וכיום מנהל תחום הכשרות ונבחרות ארציות)… אלוף ישראל בעבר ואחד השחקנים הבכירים שגדלו בארץ הוא בן קרית שמונה – דודי סלע. דודי החל את דרכו במסגרת התוכנית התחרותית במרכז בקרית שמונה. מסגרת פעילות: 90-120 דקות, 4-6 בשבוע.

טניס קלאב: גם אם אתם פחות בעניין של השתלבות בדרג תחרותי, אתם עדיין יכולים ליהנות מהמשחק בתכנית המיועדת לכל גיל ולכל רמה: מתחילים או מתקדמים. הטניס קלאב מיועד לבוגרים בכל רמה. כל אימון טניס במסגרת התכנית מותאם במיוחד לגילם ולרמת המשחק של המשתתפים ותורם לשיפור היכולת הגופנית וכישורי המשחק שלהם. המתחילים מתמקדים בלימוד יסודות וחוקי המשחק, טכניקות בסיסיות, מצבי משחק ועוד. המתקדמים משפרים את הטכניקה, לומדים טקטיקה מתקדמת, מתנסים במשחקי טניס ברמה גבוהה ואף יכולים להשתלב בליגות ובתחרויות טניס לבוגרים. בפני המשתתפים בתכנית יפתחו פעילויות מגוונות נוספות במהלך השנה, כגון טיולי טניס לחו”ל, ימי גיבוש, העשרות מקצועיות ועוד. האימונים בתכנית טניס קלאב  בהדרכת מדריך/מאמן טניס מוסמך של בית הספר לטניס. התוכניות מתקיימות בכל יום בשבוע (ראשון עד חמישי) החל משעות הצהריים המוקדמות ועד שעות הערב (תוכנית הטניס קלאב).

נהנים ממגוון הפעילויות. ילדים מהקבוצות התחרותיות לצד הטניסאי בר בוצר – שחקן נבחרת הדיוויס של ישראל לשעבר

*. סגל המאמנים והמאמנות במרכז הטניס בקרית שמונה הוא סגל רחב ועשיר באיכויות. הסגל כולל את המאמנים והמאמנות:

טל אמסלם – מנהל / מאמן טניס תחרותי גר בקרית שמונה. מאמן כבר 16 שנים ברובם מסגרת תוכנית תחרותית. אימן בעבר מספר שחקנים שהפכו להיות אלופי ישראל לנוער.

ליאור שפירא – מתאם הישגי / מאמן טניס, בן קיבוץ דפנה

מרסל ניזרד
– מאמן טניס הישגי ומבוגרים , גר בקרית שמונה.

שלומי אדרי
– מדריך טניס הישגי, רכז תוכניות קהילתיות במרכז הטניס בקרית שמונה. מתגורר בקיבוץ דפנה.

אלעד שטיין
– מדריך טניס הישגי, מתגורר בקיבוץ שניר.

שלי קרוליצקי – מדריכת טניס הישגית / תחרותית. גרה בקרית שמונה

תומר גואטה – מדריך טניס הישגי, עובד גם עם תוכנית טניס קטנטנים. גר בקרית שמונה.

דני רזניק – מאמן טניס הישגי. גר בקרית שמונה.

שובל ברי – מדריכת כושר גופני ומדריכת טניס קטנטנים. גרה בקרית שמונה

שחף כהן – מדריך טניס בתוכנית טניס קלאב. גר בשאר ישוב

עמית קקון
– מדריך טניס הישגי , מדריך בתוכנית הטניס קלאב ואחראי שלוחת טניס בחצור הגלילית. גר בקרית שמונה.

משה אזולאי
– מאמן טניס בתוכניות קהילה. גר בקרית שמונה

סתיו חג’ג’ – מדריכה בתוכנית גנים ובתוכניות טניס קטנטנים . גרה בקרית שמונה.

התחיל כילד שהגיע להישגים – והיום עושה חיל כמאמן. עמית קקון




במרכז הטניס בקרית שמונה קיימת אפשרות להשכרת מגרשים לחובבים וחובבות: ניתן להשכיר מגרש לאורך כל שעות היום (ע”פ שעות הפתיחה והסגירה של המרכז) ועל בסיס מקום פנוי. ההשכרה מתבצעת בפשטות וקלות דרך אפליקציית מרכזי הטניס והחינוך בישראל , שם ניתן לראות את זמינות המגרשים ולהזמין מראש למספר ימים קדימה.

טל אמסלם משתף אותנו ב”אני מאמין” של מרכז הטניס בקרית שמונה: אנחנו מאמינים, שלכל ילד וילדה מגיעה ההזדמנות לשחק טניס ללא הבדל של רקע, מין ועדה. ערכים לספורט כגון – השאיפה למצוינות, הכולל השקעה, התמדה, עבודה קשה והתמודדות עם מכשולים. צריכים לדבוק בטוב שבספורט. להכווין את הילדים ברוח המסרים החיוביים שהוא מזמן לנו. אפילו לייצר עבורם, באופן יזום, מצבים מלמדים ומחנכים.

הצבת מטרות מאתגרות לגירוי הילדים לחתור למצוינות. חשובה הדרך יותר מהתוצאה!!. דגש על חיזוקים חיוביים על עידוד כל חניך לעשות את המיטב. מצוינות, חיזוקים חיוביים, שיתוף פעולה,  הגינות והתנהגות מכבדת – בתוך הקבוצה או כלפי היריב. הניצחון הוא לא חשוב (לפחות בשלבי גיל צעיר) ,הוא משמעותי, לא כמטרה, אלא כאמצעי להעצמה ועידוד להמשיך להשקיע.

רבים מבוגרי ובוגרות המרכז שומרים עד היום על קשר וחיבור למרכז הטניס בקרית שמונה, לדבריו של טל אמסלם:  “מי שגר באזור נהנה להגיע ולספר שגדל כאן והטניס היווה חלק משמעותי בחייו ועיצב את אישיותו. יש גם לא מעט בוגרים שחזרו להתאמן במרכז והפעם במסגרת תוכנית מבוגרים.

טל אמסלם מסיים עם משאלת הלב שלו: “החלום הגדול ביותר שלי הוא בניית מסגרת ומעטפת אקדמית לטניסאים שרוצים הצליח בארץ ובעולם. הצטרפו אלינו, יחד נגשים חלומות”.

מעוניינים בפרטים נוספים? מוזמנים ליצור קשר בטלפון 04-6949034

גם זה קורה פעם בשנה. חוגגים פורים במרכז הטניס קרית שמונה