צפת: סיכום ביקור השר בר לב בעיר

השר לביטחון פנים ביקר בעיר ונפגש עם ראש העיר, אוחנה, בעקבות הצתת האוטובוסים בליל שבת.

העיר צפת עברה סופ”ש מאוד קשה ואף מבהיל, בעקבות הצתת 18 אוטובוסים במתחם התחנה המרכזית בליל שבת, מה שגרם להדי פיצוצים שגרמו לתושבים לחשוש שמדובר בהתקפת טילים על העיר. לאחר פעולות קדחתניות שנעשו במהלך השבת ובמוצאי השבת, שבה תנועת האוטובוסים לסדרה, אם כי עם שינוים במסלול חלק מהקווים, בשל הנזק שנגרם לאוטובוסים ולמתחם התחנה המרכזית. במהלך היום נפגש ראש העיר, שוקי אוחנה, והשר לביטחון פנים – עמר בר לב, במטרה לדון בחומרת האירוע ובכלל בתופעות הפשיעה בעיר ובסביבה.

זירת האירוע (צילום: דוברות כבאות והצלה צפון)



השר בר לב אמר בסיום המפגש: “הגעתי הבוקר לצפת, שם נפגשתי עם ראש העירייה שוקי אוחנה ומפקד מחוז הצפון ניצב שמעון לביא, בעקבות הצתת האוטובוסים בעיר בסוף השבוע. מדובר באירוע קשה מאוד, רביעי במספר באיזור בתקופה האחרונה, הקשור במשפחות פשע וגורמי פשע שמנסים להשתלט בכל מיני דרכים על מכרזים פרטיים ועל מכרזים של המדינה. במסגרת הזו אנחנו נמצאים במאבק כולל, בין היתר באמצעות “מסלול בטוח” נגד כל ארגוני וגורמי הפשיעה האלו, ואנחנו נעשה את המקסימום להביא אותם לבתי המשפט. מפקד המחוז ומשטרת ישראל עושים את כל המאמצים כדי למצוא את הקשר בין האירועים האחרונים, ולמצוא גם את אלו שביצעו בפועל, וגם את אלו ששלחו אותם”.

שוקי אוחנה סיכם את המפגש ופירט חלק מהצעדים שבהם החלה העירייה לנקוט נוכח המקרים האחרונים: “יממה וחצי אחרי האירוע ממשיכים לעבוד בכל החזיתות. נפגשתי היום עם השר לביטחון פנים בצפת ועם מפקד מחוז הצפון של המשטרה- מתבצע מיקוד מאמץ אדיר של כלל גורמי הביטחון הפועלים בכל החזיתות. בצהרים כינסתי ישיבת מועצת חירום עירונית והעברנו החלטה להשקיע עוד חצי מיליון שקלים ברשת מצלמות עירונית. בהמשך קיבלנו החלטה להקים את משמר העיר. מחמם את הלב לראות תושבים מכלל קצוות העיר שכבר מביעים נכונות להתנדב. פרטים יתפרסמו בעיתונות סופ”ש. לאורך כל היום ביצענו בליץ הסברתי  כדי לא להוריד את הסוגיה מסדר היום הציבורי. מודה מכאן לכל התושבים על חיזוק תמיכה ואחדות שורות. קשה לחזור לכולכם. תודה ענקית”.

מקווים למצוא מענה למציאות המטרידה. שוקי אוחנה והשר עמר בר לב (צילום: דוברות עיריית צפת)