טיול לשבת: ציר המוסכים – לרוכבים ואנשי שטח

מדריך הטיולים יואב יעקבי עם המלצה חמה לטיול המשלב רכיבה ומקורות מים מדהימים.

בשיתוף עפרוני טיולים והרפתקאות

ציר המוסכים היא דרך עפר המבוססת על דרך הפטרולים הסורית עד למלחמת ששת הימים וכיבוש הרמה. הדרך עוברת למרגלות  המערביים של רמת הגולן ולאורכה מסתתרים מעיינות קסומים ונופים עוצרי נשימה. הרבה סיפורי מורשת קרב לאורכה.  הטיול מיועד לרוכבי אופניים קשוחים ורכבי שטח.

נקודת ההתחלה נמצאת בדרך העולה מצומת מחניים לכיוון גשר בנות יעקוב עד למצפה גדות שם במגרש החניה נתארגן ונצא צפונה על הדרך המסומנת בירוק. לפני מומלץ לעלות לאנדרטה ולמוצב הסורי “מורתפיע” בתרגום לעברית “הנישא”. המוצב שהיה למפלצת לחברי קיבוץ גדות.

נעלה על הדרך הירוקה צפונה ואחרי כ 3 ק”מ נחצה את ערוץ נחל גילבון ונגיע לכפר הסורי ולמוצב הסורי גלבינה. גלבינה שימשה כמפקדה ובה נמצאת בריכת הקצינים מימנה נשקף נוף העמק והרי נפתלי. מקום מעולה לקפה ולהשתכשכות.

הגלבינה

נמשיך בנסיעה צפונה על הדרך הירוקה עוד כ3 קמ עד לפאגר קטן ונחל שוח נחצה את שני מעברי המים בזהירות ואחרי שני ק”מ נוספים נגיע לפיצול שיוריד אותנו בשביל תלול למפל של עין טינה. בירידה נראה את מאגר המים שקצת לפניו ניפנה דרומה נחנה את הרכבים ונלך בסימון כחול לצינור המים של עין טינה הלא הוא המפל. נקודה מצוינת לקפה מקלחת מרעננת ונוף מטורף. 

עין טינה

נחזור לרכבים ונעלה על הדרך חזרה לסימון הירוק איתו נמשיך צפונה נחלוף על הכפר הסורי הנטוש דרבשיה מימנו נובעים מס מעיינות עד ליציאה מהכפר שם נפגוש בפיצול שבילים ונמשיך בנסיעה על השביל האדום שיעלה אותנו מדרגה נוספת לגולן. בנסיעה על הדרך האדומה נחצה את ערוץ החמדל ונחל דאבוס עד למפגש שבילים כשאנו ממשיכים על הדרך הכחולה  חולפים במכלאת פרות ומגיעים לעין מימון כפר סורי נטוש ומעין קסום ביותר. כאן בהליכה קצרה ורטובה נעלה כ 100 מטרים עד לבריכה היפיפייה. מקום מעולה לרחיצה וקפה וארוחת צהריים טובה. נמשיך עם הדרך הכחולה במגמת ירידה עד למפגש עם כביש 959 העולה מגונן לצומת ווסט כאן יסתיים טיולנו זה.

עין מימון

דרבשיה



דגשים לטיול מוצלח ובטוח:

  1. חובה להישאר על הדרכים המסומנות.
  2. אסור בשום מצב לחצות גדרות מחשש למיקוש.
  3. הדרך בעבירות קשה ולא בכדי נקראת “ציר המוסכים” סעו לאט ובזהירות ותהנו בשפע.

מעוניינים בטיול משפחתי או קבוצתי ברחבי הגליל והגולן? אולי טיול ג’יפים? פעילות למבוגרים? פעילות לצעירים? פעילות משולבת? מסלול אקסטירמי או מסלול סולידי? יואב יעקבי (קיבוץ עמיר) וצוות “עפרוני טיולים והרפתקאות”, יתאימו לכם את הטיול האידיאלי בצורה המקצועית ביותר – והכל עם חיוך גדול ובאדיבות. מוזמנים ליצור קשר טלפוני: 050-7510391.

מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק של “עפרוני טיולים והרפתקאות”.

הגלבינה. מקום אידיאלי גם עם ילדים