כדורסל גברים: הפלייאוף העליון כבר כאן

הפועל גליל עליון תתארח בחולון למשחק הראשון בסדרת הפלייאוף. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחק, בכתבה הבאה.

היום בצוהריים זה יקרה באופן רשמי: הפועל גליל עליון תחזור למועדון הגדולות של הכדורסל הישראלי. עשור וחצי אחרי הפעם האחרונה, שהייתה חלק מהפלייאוף העליון של ליגת העל, הקבוצה הגלילית תחל את דרכה בשעה 15:15 בסדרת רבע גמר הפלייאוף במשחק חוץ מול הפועל חולון, משחק ראשון בסדרת הטובה מחמישה משחקים. בשבוע הקרוב צפויים שלושה משחקים בין הקבוצות – ביום שני (20:30, אולם “הפיס” בכפר בלום) ייערך המשחק השני בסדרה, ביום חמישי (19:30, היכל טוטו חולון) ייערך המשחק השלישי בסדרה. במידה ואחת הקבוצות לא תנצח בכל המשחקים, ייערך לאחר מכן רביעי בכפר בלום ובמידה ואחרי ארבעה משחקים התוצאה בסדרה תהיה שוויון 2:2, ייערך משחק מכריע בחולון.

נכנסים ל”מאמני טיים” חזק. שחקני הגליל והאוהדים (צילום: גיל נוימן)




הפועל גליל עליון תפגוש היום קבוצה, שסיימה את הליגה הסדירה במקום הרביעי, שמגיעה אחרי שבוע חוויתי בו נטלה שני משחקים במסגרת הפיינל פור של הצ’מפיונס ליג. חולון הגיעה למשחקים עם למעלה 1,200 אוהדים, אמנם הפסידה במשחקים, אך מדובר בחוויה שעשויה לתרום לה המון להמשך דרכה העונה. גליל מגיעה למשחק אחרי שסיימה את הליגה הסדירה במקום החמישי בטבלה ואחרי הפסד מתסכל למכבי ת”א, כשלא מעט טענות על רמת השיפוט הגיעו מצידה. חולון לא רשמה לסדרה את הגארד אדם סמית’ והפורוורד היידן דלטון. גליל לא רשמה לסדרה את הגארד ג’ונתן סטוב והיא תחסר את הרכז הצעיר, איתי מושקוביץ – שייעד בחודשים הקרובים בעקבות פציעה, וכן את הפורוורד הצעיר יובל לוין – שמחלים מפציעה. על המגרש ייפגשו “אקסים” משני הצדדים: מהצד הגלילי מדובר בגארד-פורוורד די.ג’יי קנדי – ששיחק בחולון באמצע העשור הקודם, מהצד החולוני מדובר בגארד עומר טל – שעד לפני מספר חודשים ענד את סרט הקפטן, אחרי שהיה שחקן מרכזי בזכייה באליפות הליגה הלאומית וההעפלה לליגת העל.

שתי הקבוצות נפגשו העונה שלוש פעמים: במשחק שנערך בחולון ניצחה הקבוצה המקומית 68:80, במשחקים שנערך בגליל ניצחה הקבוצה המקומית 78:99 ו-70:75, אם כי במשחקים הללו חולון הייתה בתוך לופ גדול של משחקים בזירה המקומית והבינלאומית ולא שמה את כל יהבה על המשחקים מול הגליל. היום צפוי סרט שונה, חולון מגיעה למשחק אחרי שסיימה את דרכה בזירה האירופאית, היא תזכה לתמיכה חזקה מאוד מלמעלה מ- 4,000 אוהדים, שיגיעו להריע לשחקניהם אחרי המסע האירופאי ההיסטורי והנכבד ומעל הכל – חולון רוצה אליפות.

גם בסדרה צפוי אקשן מתחת לסלים. שחקני הקבוצות במשחק הליגה בכפר בלום (צילום: גיל נוימן)



הפועל חולון נחשבת לקבוצה אגרסיבית – גליל תצטרך לדעת לתת מענה לכך. בחלק הקדמי של חולון השחקן הדומיננטי הוא מייקל קייזר – פורוורד טיפוסי שמוצא את עצמו פעמים רבות בעמדת הסנטר. שחקן נוסף הוא הסנטר סטיב זאק שמאכזב מאוד העונה. ברייס וושינגטון, גבי צ’אצ’שוילי ונמרוד לוי יצטרכו לתת עבודה בצבע, אך מחוץ לבקבוק חשוב אפילו עוד יותר שאייק איירבו ושאבון לואיס ייתנו מענה לגארדים של חולון בראשות טיירוס מגי וג’ו רגלנד. לחולון שורה של סמול פורוורדים מצוינים, הבכיר שבהם הוא כריס ג’ונסון, לצידו גם גיא פניני, שהרבה מעבר לשיאו אך עדיין מומלץ לקנדי, אייזנדורף ומשעור, לא לתת לו יותר מדי חופש.

המשחק היום יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט (אפיק 55). רכישת כרטיסים באתר “לאן” (אוהדי הגליל יושבים ביציע D) . ביום ראשון תיערך מכירת כרטיסים פרונטלית באולם “הפיס” בכפר בלום לקראת המשחק השני בסדרה, אליו ייכנסו המנויים ללא תשלום נוסף. מחירי כרטיסים: מבוגר – 100 שקלים, ילדים ונוער – 50 שקלים. המכירה תתבצע בין השעות 16:00-18:00.

אפשר לבוא הפעם בלי מסכות. אוהדי הגליל בתחילת העונה (צילום: פושקו)