כדורגל: אבי לוי בארץ הפלאות

השוער האגדי עלה מהספסל והוביל את צפת לניצחון 1:2 בכפר מנדא נגד כל הסיכויים.

*. צילום: יגאל שיש – עמוד הפייסבוק צפת המצולמת

הפועל עירוני צפת נחלה ביום שישי האחרון הפסד ביתי שלישי בארבעה משחקים בפלייאוף עליון – ומצאה את עצמה מרוחקת 6 נקודות מהמקום הראשון של הבית העליון, כשנותרו שישה מחזורים. לא הרבה אנשים נתנו סיכויים לצפת לחזור מהמשחק מול אחווה כפר מנדא עם ניצחון, הרבה אנשים (כולל כותב שורות אלה) כבר האמינו שצפת לא תהיה פקטור במאבקי הצמרת – אך צפת של הפלייאוף העליון, מסתבר, קבוצה שפורחת במשחקי חוץ. אחרי שבחודש שעבר ניצחה 1:2 בכרמיאל, הצליחה היום לנצח הקבוצה של אלון אלוק 1:2 את אחווה כפר מנדא – מהקבוצות העשירות ביותר בליגה ב’, והנה צפת שוב במאבקי העליה.

גולת הכותרת של הניצחון היום – שובו של אבי לוי לשער. השוער בן ה-53, שחזר לקבוצה לפני כחודשיים, עלה כמחליף בדקה ה-24, זאת לאחר שהשוער הראשון, גד מוזלבט, הציל שער בצורה הירואית ופרק את כתפו – ופונה לבית החולים. בהיעדרו של השוער, אור אדרי – לו נאחל מזל טוב לרגל נישואיו הערב, עלה אבי לוי בן ה-53, קבלן העליות הגדול מקרב שוערי הצפון, להגן על שערה של צפת. לאורך כל המשחק הקבוצה המארחת, בליווי קהל רב ביציעים, תקפה גלים גלים את שערה של צפת – אך למעט שערים שוויון זמני שכבשה במהלך המחצית השניה, אחרי שער שכבש ארד אלבז והעלה את צפת ליתרון, אבי לוי היה התחנה האחרונה והציל בצורה הירואית את קבוצתו מספיגות עם זינוקים באוויר וביבשה. בדקה ה-94, אחרי סדרת הצלות מדהימה של אבי לוי, צפת יצאה להתקפה ושער שכבש מוחמד שיבלי העניק לצפת ניצחון 1:2 דרמטי ומרשים.

ארגון ההגנה של צפת. אבי לוי לצידם של הקפטן יוגב אלישע ואדהם פלאח



אלון אלוק, מאמן צפת, אמר לאחר המשחק: “ניצחון מדהים של חבורה גברית. באנו לכאן אחרי הפסדים ולא נתנו לנו הרבה סיכויים, אבל הקבוצה שלנו הוכיחה לא בפעם הראשונה שהיא קבוצה מיוחדת, שבזכות המרקם שלה עושה דברים גדולים העונה. כשגד נפצע הסתכלתי על אבי, ראיתי שיש לו פרפרים בבטן, אמרתי לו שאני איתו ואני סומך עליו – ידעתי שהוא יחזיר לי. אבי הוא אגדה ואין ספק שיש לו חלק ענק בניצחון הזה. אנחנו מקדישים את הניצחון הזה לרה”ע, שוקי אוחנה, מאחלים מזל טוב לאור והחלמה מהירה לגד”.

אבי לוי אמר לאחר המשחק: “מי שמכיר את הפרטים מקרוב, יודע שאני לא זוכה לכבוד שמגיע לי. אם עליתי למשחק הזה עם מדים של הפועל מרום הגליל וכפפות פרטיות שלי – אז אפשר להבין את המצב… אלון אלוק והאהבה שלי לכדורגל, זה מה שמשאיר אותי בצפת. עליתי למשחק היום, האמנתי בעצמי, ידעתי מה אני שווה. אני לא סתם אומר כל השנים, שצפת צריכה להאמין בי ולתת את המושכות. כל השנים אמרו שאני מדבר באוויר, היום הוכחתי במעשים מה אני שווה”.

צוות לעניין. אבי לוי ואלון אלוק בסיום המשחק