כדורסל גברים: צפת בבירת הגליל, גליל בבירת ישראל

ערב כדורסל גברים מסקרן בפתח. זרקור למשחקי הגליליות, בכתבה זו.

ערב של כדורסל גברים בפתח. בגזרה המקומית למ.ס “דניאל” צפת מהליגה הארצית מצפה מעין דרבי אזורי ביתי מול מכבי כרמיאל, מי שתרחיק עד לבירה היא הפועל גליל עליון מליגת העל – שתתארח אצל הפועל ירושלים. בכתבה זו נפנה זרקור לעבר כל אחד מהמשחקים.

בשעה 20:00 מ.ס “דניאל” צפת תארח באולם “הפיס” בעיר (רח’ ז’בוטינסקי 1, כניסה חופשית) את מכבי כרמיאל. צפת מדורגת במקום השני בטבלת הליגה הארצית ומרוחקת 2 נקודות ומשחק חסר מהמוליכה, הפועל כפר סבא – בעוד שכרמיאל מדורגת במקום הלפני אחרון בטבלה. בשורותיה של כרמיאל משחק הסמול פורוורד, לידור בן דוד, שהיה שותף בעונה שעברה לזכייה של הפועל גליל עליון באליפות המדינה. בסיבוב הראשון צפת ניצחה ללא קושי בתוצאה 56:91. אין זה אומר ששחקני צפת צריכים להגיע למשחקים שאננים, מאחר ושאנננות לעיתים עלולה לעלות ביוקר. בהפסקת המחצית תיערך תחרות קליעות בהשתתפות הקהל. המעוניינים להשתתף, מוזמנים/ות ליצור קשר עם ברוך מזרחי, מנהל הקבוצה הצפתית,
בטלפון: 050-5694472.

מחכים לכם באולם “הפיס” בצפת. שחקני מ.ס “דניאל” צפת, היו”ר אילן יפרח והמנהל ברוך מזרחי



בשעה 21:00 הפועל גליל עליון תתארח אצל הפועל ירושלים למשחק במסגרת ליגת העל. הפועל ירושלים, בעלת המאזן הטוב בליגה יחד עם בני הרצליה, תארח את הפועל גליל עליון – שמדורגת במקום החמישי בטבלה. גליל עליון מתייצבת למשחק לאחר שלושה הפסדים רצופים בליגה ובגביע המדינה, שהגיעו אחרי כמעט חודש שהייתה מחוץ למעגל משחקי הליגה. הירושלמים שיחקו יותר, הספיקו לספוג הדחות ממשחקי גביע המדינה וממשחקי ליגת האלופות וגם הספיקו לקטוע שרשרת הפסדי ליגה עם ניצחון על הפועל באר שבע. עם כל אלה, להפועל ירושלים עדיין המאזן הטוב בליגה יחד עם מחזיקת הגביע, בני הרצליה.

הרבה מים עברו בירדן, מאז שהקבוצות נפגשו במחזור הראשון של העונה, אז הובילו שני רכזי הגליל בעבר, אורן עמיאל וגוני יזרעאלי, את הקבוצה מהבירה לניצחון 69:83. מאז עמיאל עבר לאמן בבאמברג הגרמנית, יותם הלפרין מונה למאמן הקבוצה. גם שינויים נרשמו בסגלי הקבוצות, הבולטים שבהם: גריעתו מהסגל הגלילי של קייל גיבסון – שנפצע בכתפו, חזרתו לקבוצה מהבירה של הסנטר המצוןין סולימאן בריימו – שמציב ממוצע של 13.6 נקודות ו-7 ריבאונדים למשחק, בהחלט אתגר גדול לגבריאל צ’אצ’שוילי וברייס וושינגטון, הסנטרים של הגליל.

צריך להביא מנהיגות ויציבות למשחק הערב. נמרוד לוי (צילום: גיל נוימן)



לשחקני הגליל צפוי היום משחק מול קבוצה מאוד עמוקה ומוכשרת. אתגר גדול לגארדים הגליליים טמון בהצרת צעדיו של “עבאס סואן הירושלמי”, הרכז רטין אובוסוהן – שמוביל את רשימת הקלעים עם ממוצע של 17.9 נקודות, רשימת מחלקי האסיסטים עם ממוצע של 4.6 למשחק. אייק איירבו, שלא היה במיטבו בשני המשחקים האחרונים, יצטרך להיות במיטבו הערב כדי לנווט את הקבוצה הגלילית לתפוקה טובה יותר בהתקפה. גם נמרוד לוי, “אקס” ירושלים, יצטרך להיות יציב וטוב יותר מאשר במשחקים האחרונים. כדי לנצח שחקני הגליל יצטרכו לשים דגש גדול על משחק ההגנה וכן על התוצרת ההתקפית. במשחקים האחרונים עמדה מספר 3, שאותה חולקים אייזיאה אייזנדורף וכארם משעור, מייצרת תפוקה התקפית מאוד דלה וגם בהגנה יש מקום לשיפור.

קצת פיקנטריה: לברק פלג, מאמן הגליל, יהיה זה משחק מול הקבוצה ששיחק בשורותיה משך שתי עונות, בתחילת המילניום הנוכחי. לווילי וורקמן, הפורוורד הירושלמי, יהיה זה משחק מול הקבוצה שקלטה אותו בישראל לפני 8 שנים. לגוני יזרעאלי, עוזר מאמן ירושלים, יהיה זה מפגש מול הקבוצה שבה ריכז ושימש מעין עוזר מאמן בשתי העונות שקדמו לעונת האליפות.

המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ 55. הקליקו כאן לרכישת כרטיסים אינטרנטית.

צריכים להגיע מפוקסים ומאמינים. שחקני הפועל גליל עליון (צילום: גיל נוימן)