כדורסל גברים: לא שתו לחיים בבירה

הפועל גליל עליון הפסידה 81:65 להפועל ירושלים. ליגת העל יוצאת לפגרה בת שבועיים.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

הפסד נוסף להפועל גליל עליון. אחרי שני הפסדי ליגה רצופים ואחרי הפסד אחד במשחק רבע גמר גביע המדינה, נחלה לפני זמן הקבוצה הקבוצה הגלילית הפסד 81:65 במשחק החוץ מול הפועל ירושלים, שעולה לראשות הטבלה בעקבות ניצחונה ובעקבות ההפסד שנחלה בני הרצליה בחיפה. הפועל גליל עליון מסיימת עוד ערב לא מוצלח – שהתבטא ב-16 איבודי כדור, אחוזי קליעה רעים מאוד מקו העונשין (10/19), קליעה של 37 אחוזים מהשדה. יתרון בפרמטר הריבאונדים – 39 מול 34 כדורים חוזרים ירושלמים, לא הצליח לחפות על כך.

בשונה ממשחקים קודמים, בהם הפועל גליל עליון הייתה צמודה ליריבתה בחלקים נרחבים מהמשחק, הפעם כבר בשלב מוקדם הקבוצה מהבירה הצליחה ליצור יתרון משתנה של יותר מפוזיישן אחד ולא נתנה לגליל להתקרב. שבע הדקות הראשונות של המשחק היו צמודות, גליל אפילו מצאה את עצמה צועדת ביתרון 13:16, אך ריצת 0:10 של הקבוצה המארחת העניקה לה יתרון 16:23 בתום הרבע הראשון.

ברבע השני של המשחק, הפועל ירושלים פתחה בריצת 2:6, שהעלתה את רף היתרון שלה לדו ספרתי. התעוררות מסוימת של שאבון לואיס סייעה להפחית את היתרון הירושלמי לגבולות החד ספרתי. דקות טובות של הסנטר המקומי, סולימאן בריימו, נעלו את המחצית הראשונה ביתרון 34:43 ירושלמי.

לא היה במיטבו. שאבון לואיס



הרבע השלישי נפתח בתנופה גלילית, ריצת 2:11 קבעה שוויון 45:45, אך בנקודת הזמן זו התעוררות מחודשת מהצד הירושלמי שוב החזירה את היתרון לצד המארח. שוב הפועל ירושלים הצליחה לצעוד ביתרון חד ספרתי משתנה של יותר מפוזיישן אחד. שלשה של אייק איירבו קבעה את תוצאת הרבע השלישי – 53:61 לזכות הפועל ירושלים.

ברבע האחרון של המשחק המשיכה הקבוצה המארחת להיות הדומיננטית, כמו לאורך המשחק כולו, שחקני הגליל המשיכו לספק אחוזי קליעה נמוכים מהשדה ומקו העונשין ולא הצליחו להתקרב ולהוות איום על העליונות הירושלמית, שהתבטאה ביתרון דו ספרתי שנע סביב ה-15 נקודות. גליל עליון עם 12 נקודות בלבד ברבע האחרון לא יכולה הייתה להוות אלטרנטיבה במשחק הזה, שהסתיים בניצחון 65:81 לזכות הפועל ירושלים.

נמרוד לוי היה מעין נקודת אור במשחק הערב עם 23 נקודות ו-7 כדורים חוזרים, לצד 4 איבודים. אייק איירבו סיפק 18 נקודות (4/10 מהשלוש) באחוזי קליעה נמוכים מהשדה (6/21), שאבון לואיס קלע 10 נקודות באחוזי קליעה נמוכים, ברייס וושינגטון – 9, עמדה מספר 3 שוב עם 3 נקודות בלבד מתוצרת כארם משעור ואייזיאה אייזנדורף (שלא קלע) – כל זאת ב-19 דקות של משעור וכ-6 וחצי דקות של אייזנדורף, גבי צ’א’צשוילי – 2 נקודות.

שותפו ולא קלעו: איתי מושקוביץ (14 וחצי דקות) ג’ונתן סטוב (8 וחצי דקות), עומר טל, רון כהן ויובל לוין.

היחידים שסיפקו מספרים. אייק איירבו ונמרוד לוי