כדורגל: פעם שלישית – ולא גלידה

בית”ר ת”א/בת ים הצליחה לנצל את העייפות של עירוני קרית שמונה ולנצח 0:2 ולהעפיל לשמינית גמר הגביע. לקרית שמונה זו הדחה שלישית ברציפות ע”י קבוצה מליגה נמוכה יותר.

גביע המדינה לא יחזור לקרית שמונה גם העונה. הקבוצה של קובי רפואה ונמרוד קוסטיקה התארחה הערב למשחק גביע מול בית”ר ת”א/בת ים – קבוצת הבת של מכבי ת”א, שמדורגת במקום השלישי בטבלת הליגה הלאומית. לקרית שמונה מוכת הקורונה היה זה משחק שלישי בשישה ימים מאז חזרה לפעילות, ניכר היה כי העומס משחק ישחק תפקיד במשחק הזה, אליו התייצבה קרית שמונה ללא דור אלו המוצהב ולוסיו מרינאו הפצוע.

לא היה לו משעמם לרגע. דז’וגאס ברטקוש לצידם של עידן נחמיאס ואורי דהן (צילום: פושקו)



בית”ר ת”א/בת ים, שמודרכת ע”י עמיר נוסבאום – ששיחק בעבר ארבע עונות בעמדת המגן השמאלי בקרית שמונה, ניצלה עד תום את העייפות של שחקני קרית שמונה. הקבוצה הצעירה והדינאמית הזו גילתה יוזמה התקפית לאורך דקות רבות במשחק. בדקה ה-38 בעיטה אדירה של גיא מזרחי, המגן של הקבוצה המארחת, נהדפה מהחיבורים ע”י דז’וגאס ברטקוש. שתי דקות מאוחר יותר יוג’ין האנסה, שאת דרכו בארץ החל בשורותהקבצה המארחת, עשה מבצע אישי מצוין ומסר מסירה אדירה לסקו טורה, שמעד בניסיון ההשתלטות על הכדור והחמיץ הזדמנות להעלות את קרית שמונה ליתרון 0:1.

במחצית השניה היוזמה של בית”ר ת”א/בת ים התעצמה, בתחילה ברטקוש הושיע, עד שבדקה ה-52 חדירה של רונן חנ’ציס לרחבת קרית שמונה הסתיימה בהכשלה, שחייבה פסיקה לבעיטת פנדל שאותה תרגם יניב מזרחי, מלך שערי הליגה הלאומית, לכיבוש שער יתרון 0:1. ארבע דקות מאוחר יותר, שוב פריצה של יוג’ין האנסה לא הבשילה לכיבוש שער, הפעם מסירה של החלוץ נקטפה רגע לפני שרועי קהת בועט וכובש שער שוויון. בתוך תוספת הזמן התקפה מהירה של בית”ר ת”א הסתיימה בהסטת כדור עם הראש לעברו של איליי חן, שמתוך הרחבה לא התבלבל ובעט לרשתה של קרית שמונה וקבע את תוצאת המשחק – 0:2 לבית”ר ת”א/בת ים.

זו הפעם השלישית ברציפות שעירוני קרית שמונה מודחת בסיבוב המוקדם של גביע המדינה ע”י קבוצה מליגה נמוכה יותר. לפני שנתיים זה היה זה הפסד 1:0 במשחק החוץ מול מ.ס כפר קאסם – ששיחקה בליגה א’, ובעונה שעברה היה זה הפסד 3:2 במשחק מול מכבי פ”ת, ששיחקה בליגה הלאומית.

קרית שמונה שבה אחרי ההפסד למלון שפיים, שם היא תתכונן למשחק ההשלמה ביום רביעי הקרוב מול בני יהודה ת”א, שייערך באצטדיון בלומפילד ביפו.

הפעלתנות מול ה”אקסית” לא תורגמה לשערים. יוג’ין האנסה (צילום: פושקו)