כדורגל: נקודה לקרית שמונה בדרום

עירוני קרית קרית שמונה סיימה בתוצאת שוויון 0:0 את המשחק מול הפועל באר שבע.

שש וחצי שנים חלפו מאז שאצטדיון טרנר בבאר שבע עלה על הקרקע. בפרק הזמן הזה עירוני קרית שמונה אמנם הייתה הראשונה שהצליחה להנחיל הפסד להפועל באר שבע במבצרה הביתי – אך זה היה במשחק במסגרת גביע המדינה. במשחקי הליגה בין הקבוצות, שנערכו באצטדיון זה, קרית שמונה נחלה הפסדים בזה אחר זה – פעמיים משערים כואבים שספגה בתוספת הזמן, הפסד אחר גרם לפיטוריו של מסאי דגו מאימון הקבוצה. הערב, סוף סוף, עירוני קרית שמונה חוזרה מבירת הנגב עם נקודה, לאחר שסיימה בתוצאת שוויון 0:0 את המשחק מול הפועל באר שבע, סגנית המוליכה. חצי הכוס הריקה – קרית שמונה לא הייתה מספיק חדה במספר המועט של המצבים שאליהם הגיעה, כדי לכבוש ולחזור עם כל הקופה. המשמעות – קרית שמונה תמצא את עצמה לאחר המחזור הזה, במרחק של לפחות 4 נקודות מהמקום השישי המוביל לפלייאוף העליון, כשבקופה נותרו 9 נקודות בלבד.

המשחק הערב הפגיש על הקווים שני מאמנים, שעבדו יחדיו במכבי חיפה – רוני לוי וסלובדאן דראפיץ, שבעברם שיתפו פעולה כקשרים אחוריים במכבי נתניה. על כר הדשא עלו בהרכבי הקבוצות שלושה “אקסים” – איתמר שבירו מהצד של קרית שמונה, שחקן הכנף שגיב יחזקאל והבלם איתן טיבי מהצד של באר שבע, שבדקה ה-77 הכניסה לשדה המשחק “אקס אחר של קרית שמונה – יוג’ין האנסה.

עבודה שקטה בהגנה. עאיד חבשי (צילום: שלומי גבאי)



חמישה ימים אחרי הניצחון הביתי המרשים 1:2 על האלופה, מכבי חיפה, עלתה הערב עירוני קרית שמונה בהרכב זהה לזה של המשחק המוצלח, עם תקוות ומטרות להצליח לשחזר את אותו הישג במשחק מול סגנית המוליכה. היה זה משחק עם הרבה איומים לשער, במיוחד לזה של קרית שמונה, אך עם מעט מאוד איומים למסגרת. קרית שמונה הגיעה לשני מצבים קורצים במחצית הראשונה – בדקה ה23 נדב נידם בעט ממרחק של כ-30 מטרים בעיטה עוצמתית שנהדפה לקרן ע”י עומרי גלזר, בדקה ה-42 מבצע אישי של ידין לוגסי הסתיים בבעיטה מהרחבה, שנהדפה לקרן ע”י חאתם עבדל חמיד. במחצית השניה של המשחק באר שבע החזיקה ב-67 אחוז מהזמן בכדור וניסתה ליזום מהלכים התקפיים, אך משחק הגנה שקט של הגנת קרית שמונה וחוסר מיקוד של שחקני החלק הקדמי של באר שבע, הותירו את התוצא המאופסת בעינה.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, גיא מזרחי, איתי בן שבת, עאיד חבשי, זיו מורגן, יוליוס סקה (יוסוף דסו – 86),נדב נידם (ארז איסקוב – 86), ידין לוגסי רועי קהת, מוחמד שאקר (ווילי ברבוסה – 75) ואיתמר שבירו (מורגן פרייר – 72).

הכי קרוב לכיבוש מקרב השחקנים ששיחקו הערב. ידין לוגסי (צילום: פושקו)