מופתעים ומפתיעים

את תואר “קבוצת החודש” שלנו קוטפת קבוצת הנוער של מ.ס “דניאל” צפת, שעושה חיל בליגת מחוז צפון, למרות שמדובר בקבוצה הצעירה ביותר בליגה וזו שנרשמה אחרונה אליה.

בקיץ האחרון מועדון הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת ייצר כותרות רבות נוכח השינויים בצוות המקצועי ושורת ההחתמות המרשימה בגזרת קבוצת הבוגרים. לעומת זאת, מי שנשכחה היא מחלקת הנוער שכבר ידעה ימים יפים עם קבוצות תחרותיות בכל שכבות הגיל, כאלה שזכו באליפויות וכאלה ששחקנים מקרבן התקדמו לקבוצות הפועל גליל עליון עליון. בעונה הזו במחלקת הנוער של מ.ס “דניאל” צפת קיימת קבוצה תחרותית אחת בלבד – קבוצת הנוער, שמודרכת ע”י אופיר בלחנס, וגם היא נרשמה לליגת מחוז צפון, עם הבאזר, אחרי קיץ שלם שנראה היה שלא תקום קבוצה. קבוצת הילדים לא הצליחה להירשם לליגה והיא פועלת במסגרת לא תחרותית, בבית הספר לכדורסל פעילים כ-50 כדורסלנים צעירים.

קבוצת הנוער, שהורכבה משחקנים ששיחקו בעונה שעברה בקבוצת הנערים תחת הדרכתו של אופיר בלחנס, לצד שחקנים צעירים בגילאי נערים, החלה בשלב מאוד מאוחר את ההכנות לעונה, אך למרות זאת מוצאת את עצמה עם המאזן השלישי בטיבו בליגה, מאזן שעומד על 11 ניצחונות ו-2 הפסדים, זאת לאחר שביום שני האחרון ניצחה 48:68 את מכבי כרמיאל (נחמן ראובני – 21, יהודה ביטון – 17, גיימס סטקלר -11, אלי עוואד – 8, אראל חדד, אורי שוחט ושגיא בן שלמה – 2 כ”א). ביום שני הקרוב תתארח הקבוצה למשחק מרתק מול המוליכה, מכבי קרית ביאליק,  שנהנית ממאזן מושלם ובמשחק הראשון ניצחה בהפרש גבוה. ניצחון צפתי יצמק את הפער מהמוליכה לפער של ניצחון אחד בין הקבוצות.

אחרי שאירחנו לראיון בפינת “ספורטאי השבוע” את הקפטן והקלע המוביל, דוד נחמן ראובני, ורגע לפני שזה קורה, שמחים להעניק לקבוצה הצפתית תואר “קבוצת החודש” ולארח לראיון את מאמנה, אופיר בלחנס – המשמש גם כמורה לחינוך גופני בבית הספר “נחשוני החולה” ביסוד המעלה.

יחידה מובחרת. שחקני הקבוצה והמאמן אופיר בלחנס



אופיר, איך קבוצה שכמעט ולא פתחה את העונה, שלה הסגל הצעיר ביותר בליגה, מצליחה בצורה כזו מרשימה?

“קבוצה עם ילדים מוכשרים, שרוצים להצליח ומגיעים לכל אימון ומשחק במטרה להתקדם. יש לנו 18 שחקנים בסגל, רק שישה מהם בגיל נוער. לשמחתי, מדובר בחבר’ה מאוד בוגרים, שעוזרים לצעירים מהם, מפרגנים להם, עוזרים להם לעשות התאמות להתמודדות בשכבת הגיל הזו. יש אווירה מאוד טובה בקבוצה וגם מסביב לה, תמיכה של ההורים, חברות בין השחקנים. אני לא חושב שיש הרבה קבוצות נוער בארץ, שמנהל קבוצת הבוגרים, מגיע למשחקי הבית ואחרי כל משחק דואג לדלות מידע ולפרסם אותו. אנחנו התברכנו בברוך מזרחי, שהוא ממייסדי המועדון, שעם כמה שהוא עמוס בדברים בחיים האישיים ובמסגרת תפקידו בקבוצה הבוגרת, רואה בקבוצת הנוער ובמחלקת הנוער חלק חשוב מאוד בצמיחה של המועדון”.

המנהיג והשחקן המוביל בקבוצה. הקפטן דוד נחמן ראובני


כבר אימנת בוגרים וגם במחלקות נוער אימנת בדרגים גבוהים יותר. מה גרם לך לקחת את הקבוצה על כתפיך?

“האמת שאני הייתי בכיוון של שנת שבתון מאימון. הרגשתי שאני צריך את זה. מה שהחזיר אותי זה נטו הרצון שלחבר’ה האלה תהיה מסגרת. כמאמן וכאיש חינוך אני מבין כמה זה חשוב. זה לא סוד, שמאימון כדורסל במחלקות נוער לא מתעשרים. לאורך הקיץ שחקנים שהיו איתי בקבוצת הנערים שמרו על קשר ומאוד כאב להם שלא תהיה קבוצה. כשהשבשילו התנאים לרישום קבוצה, הרגשתי שאני לא יכול לאכזב אותם ולסרב. אני שמח על הבחירה שעשיתי ועל הזכות להיות עם קבוצה כזו מדהימה”.

אתה מופתע מההצלחה שלכם?

“לכל עונה אני מגיע עם ציפיות מסוימות. העונה הזו הגעתי נטו עם רצון שתהיה לילדים מסגרת. לא ידעתי למה לצפות, כי אני לא מכיר את הליגה ולא הכרתי גם את רוב השחקנים, מה גם שלא אימנתי קבוצת נוער שמשולבת מכל כך הרבה שנתונים – שרובם לא בגיל נוער. תוך כדי תנועה התחברנו וראינו שאנחנו יכולים לתת פייט במשחקים. בשני המשחקים שהפסדנו מול קרית ביאליק ומטה אשר, שלהן מאזן טוב משלנו, שילמנו מחיר יקר גם על ניסיון וגם על נחיתות פיזית. ביתר המשחקים ידענו לתת מענה לפרמטרים האלה וידענו לבוא טוב יותר לידי ביטוי. יש לנו בסגל 18 שחקנים, אני מקפיד שכולם ישחקו. כמובן שיש מספר שחקני מפתח מובילים בקבוצה, אבל חשוב לי שכולם ירגישו חלק וכולם יחוו דקות משחק”.

המשחק הקרוב הוא משחק עונה בשבילכם?

“אנחנו באים לכל משחק במטרה לעשות את המקסימום. אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק. כדי שנצליח לזכות באליפות ולעלות ליגה צריך לקרות תרחיש מאוד מיוחד, שאנחנו לא בונים עליו. המטרה שלנו היא להמשיך ליהנות, לתת פייט במשחקים, לייצג את המועדון בכבוד ולבנות תשתית לעונה הבאה”.

רוצים להמשיך ולהפתיע. שחקני קבוצת הנוער של צפת לצידו של המאמן אופיר בלחנס וברוך מזרחי