מנהיג הנוער הצפתי

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא דוד נחמן ראובני – כדורסלן קבוצת הנוער של מ.ס “דניאל” צפת, השחקן הבולט בקבוצה.

קבוצת הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת, שהוקמה כשלושה שבועות לפני תחילת העונה, עושה חיל בדרג המחוזי. הקבוצה שמודרכת ע”י אופיר בלחנס מדורגת במקום השלישי בטבלה, מאזנה עומד על חמישה ניצחונות ושני הפסדים. השחקן הבולט של הקבוצה בהצלחה הזו הוא דוד נחמן ראובני, בן 17 מצפת, תלמיד הישיבה התיכנות אמי”ת, שמשחק כרכז ועד כה מוביל את רשימת הקלעים מדי משחק. לא אחת קלע יותר ממחצית ואפילו שני שליש מסך הנקודות שקלעה הקבוצה במשחקיה. ראובני הוא המנהיג של הקבוצה, השחקן המבוגר והמנוסה ביותר שלה ועבורנו זו הזדמנות מצוינת להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע” ולארח אותו לראיון.

השחקן המוביל של קבוצת הנוער של צפת. דוד נחמן ראובני



דוד, ספר על החיבור שלך לכדורסל.
“מגיל קטן אני אוהב לשחק. משחק עם הרבה טקטיקות, תחכום ואסטרטגיה. לפני חמש שנים הצטרפתי למחלקת הנוער של צפת ומאז הגברתי הילוך בחיבור למשחק. בעונה שעברה הייתי חריג גיל בקבוצת הנערים והעונה לא ידעתי לאן פניי, מאחר ורק ברגע האחרון הוחלט לפתוח קבוצת נוער. שמח מאוד על היותי שחקן הקבוצה”.
מה סיכום הביניים שלך עד כה?
“הגענו לעונה הזו בלי ציפיות. בגדול, השגנו תוצאות טובות, אבל אין לי ספק שאם היינו מתחילים מוקדם יותר את ההכנות אז היינו מצליחים לעשות תוצאות עוד יותר טובות. הפסדנו לשתי הקבוצות שמעלינו. במשחק ההפסד הביתי לקרית ביאליק אני נעדרתי מהסגל. במשחק ההפסד במטה אשר לא הגענו במיטבנו. כדי לזכות באליפות אנחנו נצטרך לנצח את כל המשחקים ולקוות למעידות של היריבות. לא משימה פשוטה, אבל נעשה מה שאפשר”.

הקבוצה שלכם מאוד מגוונת. איזה מקום אתה תופס בה?
“אני השחקן הכי מנוסה והכי בוגר, סביבי הרבה שחקנים צעירים יותר ועם פחות ניסיון. יש לנו אפילו שני חבר’ה בכתות ז’-ח’ בקבוצה וכאלה שזו עונה ראשונה במסגרת הליגה. אני מרגיש מנהיג בקבוצה. יש לנו חבר’ה טובים, מגובשים וחלקם גם חברים מחוץ למסגרת הקבוצתית. המאמן, אופיר בלחנס, הוא מאמן שכבר אימן בוגרים ואימן בדרגים גבוהים יותר במחלקות נוער וזה יתרון מאוד גדול”.

קבוצה מיוחדת בנוף. קבוצת הנוער של מ.ס “דניאל” צפת לצידו של המאמן – אופיר בלחנס, ומחזיקת תיק הספורט בעירייה – ויקי אלקבץ כהן

באחד ממשחקי הבוגרים זכית בתחרות קליעות. מה רמת החיבור שלך לקבוצה הבוגרת?
אני מגיע למשחקי הבית ומרגיש חיבור. אוהד של הקבוצה ומאוד רוצה שהיא תצליח ותעלה ליגה. קבוצה שנבנתה טוב ועם שחקנים ברמה גבוהה. יש למה לצפות”.

לאיזה סגנון כדורסל אתה מתחבר?
“אני פחות מתחבר ל-NBA, שם אין דגש כל כך על משחק ההגנה. אני אוהב לצפות בליגת העל שלנו ובמשחקים מהיורוליג”.

איך אתה רואה את העתיד שלך בכדורסל?

“כרגע עוד מוקדם לדעת. זה מאוד תלוי מה יהיה איתי בשירות הצבאי. דבר אחד בטוח: האהבה למשחק לא תדעך בשום מצב”.

ייפגשו גם בקבוצת הבוגרים? דוד נחמן ראובני לצידו של מנהל הקבוצה המסור, ברוך מזרחי