כמעין המתפרץ

הכדורגלן מעין אורון מכפר בלום דוגמא ומופת לספורטאי חרוץ באופן לא רגיל. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

צילום: עובאדה אלכתילאתצילום סטילס לאירועי ספורט

קבוצת הנוער של עירוני טבריה, שמתמודדת על העפלה לליגה הלאומית, מאגדת בתוכה מספר נכבד של שחקנים יוצאי מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, שעושים בה חיל, עליהם אתם יכולים לקרוא מדי שבוע בפינת “צעירים בפעולה” – הפינה שעוקבת אחר מחלקות הנוער מהגליל העליון והגולן. אז אחרי שלפני שבועיים את פינת “ספורטאי השבוע” שלנו כבש הקשר אביהוא סבתי מקרית שמונה – שמשחק במקביל גם בקבוצת נערים א’ ועושה בה חיל, את הפינה כובש היום המגן השמאלי מעין אורון, חייל בן 19 מקיבוץ כפר בלום – קיבוץ שממנו יצאו שני שוערים שהגיעו לרמות הגבוהות של הכדורגל הישראלי: בעבר היה זה שוער הפועל חיפה והנבחרת הלאומית, יחיאל המאירי – האח של סבתו, בהווה מדובר בדני עמוס – השוער והקפטן של מכבי נתניה.

מוכשר, נחוש וחדור מוטיבציה להצליח. מעין אורון



מעין (עם י’ אחת ולא שתיים) אורון חיכה הרבה שנים לעונת פריחה. לאורך השנים בקבוצות מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה הוא מצא את עצמו לרוב כשחקן מחליף, נדמה כי מימדיו הצנועים באותה תקופה היו בעוכריו. למרות זאת, המשיך לעבוד ולהאמין לאורך השנים. לפני שתי עונות החל את הפרק שלו כשחקן נוער בעירוני טבריה, שהייתה אז בליגה הלאומית. הסגל הדל בשחקנים הביא את אורון לא אחת לשחק כבלם וכך גם בעונה שעברה, שבסיומה ירדה הקבוצה לליגה הארצית. באותה עונה מעין אורון זכה לרשום הופעת בכורה בקבוצת הבוגרים, כשנכנס כמחליף במשחק מול איחוד מג’דל כרום. העונה מעין אורון משחק לרוב בעמדת המגן השמאלי ולעיתים מתופקד כשחקן כנף וקשר קדמי. עד כה סיפק 6 שערי ליגה – מהם אחד במשחק הניצחון 0:4 על בני ממב”ע בשבוע שעבר. הצטיינותו כבר הביאה להעלאתו לאימונים עם קבוצת הבוגרים – שנמצאת בדרך הבטוחה להעפלה לליגה הלאומית.

מסתכל תמיד קדימה. מעין אורון במשחק מול בני ממב”ע



אין הרבה שחקנים בליגות המשנה לנוער, שעובדים בצורה כל כך מאומצת כמו מעין אורון, שמלבד האימונים במסגרת הקבוצתית, עובד במרץ גם במסגרות פרטיות יחד עם שני מאמנים אישיים מובילים בתחומם, מאמן הכדורגל – אלון יוגב, מאמן הכושר – אור שוורץ, שניהם מצביעים על ספורטאי חרוץ מאוד, ששם לעצמו למטרה להיות שחקנים בוגרים – ויהי מה.

אלון יוגב משתף מהזווית שלו: “הכרתי את מעין לפני קצת יותר משנתיים, כשהוא היה בצומת דרכים במעבר מגיל נערים לנוער. מעין תמיד היה הכי קטן מבחינת הגיל בקבוצות בהן שיחק, גם מבחינה פיזית צמח מאוחר. למרות זאת, גם כשחזר ממשחקים שלא שותף בהם, היה חזק בראש, המשיך לעבוד קשה על שיפור אלמנטים שונים. מעין תמיד האמין בעצמו, גם אם בקבוצות ששיחק לא האמינו בו. הוא שחקן עם טכניקה נהדרת, דריבל ופס ברמה גבוהה, שולט בשתי הרגליים, כשהכדור צמוד לו לרגל הוא בכלל לא מסתכל עליו ויודע מה לעשות. מעין עבר לנוער של טבריה, כדי לצבור דקות משחק. כיום הוא שחקן מוביל עם הרבה אחריות, מספק גם מספרים יפים ותורם להצלחת הקבוצה. הוא בעל מוסר עבודה בלתי רגיל, מגיע לאימונים בשש וחצי בבוקר בכל מזג אוויר, לפני שהוא מתייצב לצבא, אנחנו עובדים בעיקר על התאמה לעמדת המגן השמאלי אליה הוא הוסב. שמים דגש על עמידה הגנתית, קרוסים, הצטרפות להתקפה, סיומות שמאוד השתפרו במשחקים האחרונים. כל קבוצה שתיקח אותו תזכה בו. הוא אישיות מיוחדת, חבר אמיתי מעבר לאימונים. אני שמח ללוות אותו בדרך הזו ואני באמת יודע שהוא יגיע רחוק”.

מתמודד עם מכשולים ולא בורח מהם. מעין אורון במאבק מול שחקן יריב



מאמן הכושר אור שוורץ, שעבד כבר עם כדורסלני מכבי ת”א ושורה נכבדת של כדורגלנים וכדורסלנים ברמות הגבוהות, מצטרף לדברי השבח של יוגב : “מעין ואני עובדים כבר שנה וחצי יחד. הוא מאוד התחזק גופנית ופיזית. הוא הבין שהבסיס הגופני שלו מהשנים הקודמות לא היה מספיק טוב, שהוא צריך לעבוד במרץ כדי לסגור פערים. מעין  מתקדם בתהליך של השלמת פערים, כדי להגיע לרמות ששחקן בוגרים צריך. עם הנחישות וההתמדה במסלול הזה יקרו דברים טובים. העבודה המשותפת שלנו היא בדגש על בניה גופנית, סיבולת, כח, קוארדינציה. מעין הוא מהזן המאוד מיוחד הזה של ספורטאים, שכל כך רוצים להצליח ומוכנים להקריב המון – ויפה לראות את זה. אני בטוח שאם לא היה שחקן, הוא היה לוחם ביחידות הכי מובחרות של צה”ל, כי זה מבנה האופי והאישיות שלו שלו. בחור חרוץ, שיודע מה הוא רוצה, יודע את הכיוון כדי להגיע למטרות שלו. אין לי ספק שעם ההשקעה, החריצות והמיקוד במה שהוא צריך – הוא יהיה שם”.

ועכשיו, ל”מנה העיקרית”, ראיון עם “ספורטאי השבוע שלנו” – מעין אורון.

בטוח ביכולותיו ובדרכו. מעיין אורון בדרך לשערה של בני ממב”ע



מעין, מה גורם לך לעבוד בצורה כל כך נחושה ומקצועית, אחרי הרבה שנים שבהם מיעטת לשחק?

“החלום שלי מגיל צעיר הוא להיות כדורגלן. מאז שאני זוכר את עצמי אני חי סביב הכדורגל. לא ראיתי משהו אחר למול עיניי. תמיד חייתי חיים ספורטביים מבחינת אימונים, הקפדה על תזונה, שעות מנוחה. לא נתתי לשום דבר להסיט אותי מהמטרה. אני מבין שאני צריך להשקיע עבודה מאומצת כדי להגשים את השאיפות שלי – לכן אני עושה כל מה שאני יכול. לשמחתי, גם התברכתי במאמנים מצוינים סביבי – אם זה איתן פחימה המאמן שלי בקבוצה והמאמנים שאיתם אני עובד באופן אישי, אלון יוגב ואור שוורץ. כולם שם בשבילי, נותנים את ההכוונה הנכונה ואת התמיכה שאני צריך, כדי שאצבור יכולות וביטחון ואני מודה להם על כך “.

שחקן עם מוסר עבודה כל כך גבוה, איך לא מוצא את עצמו בעירוני קרית שמונה?

“את זה צריך לשאול אותם. אני עשיתי את מה שתלוי בי על הצד הטוב ביותר, אבל לטנגו צריך שניים”.

אתה כבר עונה שלישית בטבריה. עברת איתה שתי עונות לא נעימות, העונה אתם בליגה השלישית. מה השאיר אותך בקבוצה לאורך כל השנים האלה?“קודם כל, הבנתי שאין תחליף לדקות משחק. מעבר לזה, טבריה זה בית חם. התחברתי מאוד לחבר’ה מהקבוצה ולאנשים במועדון. זה אמנם דורש הרבה זמן בדרכים, היום אני הנהג של החבר’ה ואוסף בדרך גם את החבר’ה שמגיעים מרחבי הגליל העליון. עברנו שתי עונות לא קלות בלאומית, מצאתי את עצמי לא אחת בתפקידים הגנתיים שזרים לי, שהתקשיתי לבוא בהם לידי ביטוי – מה שגם שהיינו קבוצה שרוב הזמן מותקפת ולא מחזיקה בכדור. העונה אני מרגיש הרבה יותר טוב ומרגיש שאני מצליח יותר לבוא לידי ביטוי. אמנם ליגה נמוכה יותר, אבל ליגה מאוד קשה ומאתגרת”.

אתם רחוקים שלוש נקודות מהמקום שמוביל לעליה ללאומית. תחגגו בסיום העונה עליית ליגה?

“אני מאוד מקווה ומאמין – שכן. הליגה מאוד צפופה, ליגה עם 15 קבוצות – כשבסיומה שתי הראשונות יעלו ללאומית ושש האחרונות ינשרו לדרג המחוזי, ככה שכל משחק הוא כמו גמר גביע. אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק, כי בליגה כזו קשה להסתכל למרחקים. אני בטוח שמבחינת חומר השחקנים והמאמן שאיתנו, יש לנו את היכולות לעשות את זה – אבל זה יוכל להתגשם רק בזכות מעשים. המועדון בתנופה גדולה מאז שעבר לבעלותם של מיקי ביתן ואריה קלמנזון – קבוצת הבוגרים בדרך לליגה הלאומית, קבוצות הנוער והנערים מתמודדות בצמרת. מאוד מקווה לסיים את הפרק עם הנוער בעליית ליגה ושנסב שמחה ונחת לאנשים היקרים שיש במועדון הזה”.

בעונה הבאה אתה כבר שחקן בוגרים. מה השאיפות לעתיד?

“אני מקווה מאוד להצליח ולהשתלב בקבוצת הבוגרים שלנו. מייעד את עצמי להתקדם מדי עונה במטרה להגיע לרמות הגבוהות בכדורגל”.     

אין ספק שיש שכר לעבודה קשה. מעין אורון חוגג כיבוש שער ומקפיץ את האוהדים ביציע