אביחי שטרן דורש ועדת חקירה לעניין רעידות האדמה

רה”ע קרית שמונה פרסם פוסט חריף בעניין. הפוסט במלואו בכתבה זו.

הגיע העת להפוך את הדיבורים למעשים. עצם העובדה שמתקיים דיון ציבורי רק לאחר שמתרחשת רעידת אדמה ולא לפני, זו למעשה הבעיה המרכזית.הרי אם לא הייתה מתרחשת רעידת אדמה השבוע, אף אחד לא היה מעלה את הנושא לסדר היום.

רעידת אדמה היא האסון הגדול ביותר המאיים עלינו. הבעיה המרכזית היא שיש המון דיבורים ואפס מעשים. הסכנה מתדפקת על דלתנו ואנחנו לא רואים אף אחד שמנסה למנוע את האסון הבא. אני כראש רשות יכול רק להתריע, לפנות לכל הגורמים, לכתוב מכתבים ולהציף את כל חברי הממשלה בנתונים ובסכנה הצפויה. בקריית שמונה למשל, נבנו בניינים בשנות השישים והשבעים וכולם עלולים להיהרס במידה ותהיה רעידת אדמה חזקה. עיר שלמה תקרוס אם לא נחזק את המבנים אתמול. קיבלנו בעבר תקציב קטן לחיזוק מספר בניינים בעיר. זה פשוט לעג לרש.  אם לא תהיה תוכנית ממשלתית רב שנתית לחיזוק כל הבניינים הבעיתיים בערים היושבים על השבר הסורי-אפריקני, כל מי שיתעלם מכך, יהיה אשם באסון הצפוי.

קיר רעוע ברחוב שפרינצק בקרית שמונה (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)



אנחנו חיים במדינת “הבידעבד”. כשקורה אסון מקימים וועדת חקירה כדי ללמוד מה לא נעשה נכון, ללמוד ולהסיק מסקנות נגד האחראיים. אני קורא דווקא היום להקים וועדת חקירה ממלכתית עוד לפני שהאסון קורה. הרי ברור שוועדה כזאת תקום. אז בואו נקים וועדה כזאת עכשיו כדי להצביע על הכשלים, לקבל החלטות ולמנוע את האסון הבא. רק כך נוכל לקבל תקציבים ולמנוע טרגדיה מאלפי משפחות. צורך השעה הוא להקים וועדה עכשיו במקום להקים אותה ביום שאחרי.

אני קורא לכל מי שלחץ להקמת הוועדה הממלכתית לפרשת הצוללות, להרים את הכפפה ולהתחיל בקמפיין של הקמת וועדת חקירה על הפקרת העורף בכל הקשור להערכות לרעידת אדמה. וועדה כזו תציל חיים. במקום לשלם מיליוני שקלים למשפחות שיאבדו את יקירהם בעתיד, בואו נשקיע את הכספים  האלה בחיזוק מבנים. במקום למצוא את הכסף אחרי ולשקם הריסות, בואו נשקיע את הכסף לפני ונשדרג את הקיים. ושאף אחד לא יאמר שהוא לא ידע ולא שמע.

מעדיף לא להיות חכם בדיעבד. אביחי שטרן (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)