שם את עצמו במרכז


“ספורטאי השבוע” שלנו הוא הטניסאי עידו זונדר, שאחרי פרק ארוך במרכז הטניס קרית שמונה החל את דרכו בפרויקט מצטיינים מטעם איגוד הטניס במרכז הארץ.

מרכז הטניס בקרית שמונה סיפק לאורך השנים הרבה סיפורי הצלחה במימדים שונים. אחד מהתוצרים המוצלחים של התקופה הזו הוא עידו זונדר, בן 21 מרמת כורזים, שהתחרה בשנים האחרונות במספר רב של תחרויות בינלאומיות וכעת, זמן קצר אחרי השחרור משירות סדיר, הוא שואף לקחת כמה צעדים קדימה את הקריירה שלו ולשם כך, העתיק את מגוריו לרמת השרון, שם הוא שוכר דירה עם הטניסאי גיא דגן, שהפך חבר קרוב עם השנים ולפרטנר בטורנירי זוגות. זונדר התקבל לפרויקט מצוינות מטעם איגוד הטניס ואת עיקר יומו הוא עושה במשכן המרכזי של האיגוד במרכז הטניס ברמת השרון ובחלק מהזמן במתחם הוועד האולימפי הקרוב לשם, המצוי בשכונת הדר יוסף בת”א. בין לבין הוא עובד בתיאום פגישות בחברת נדל”ן. זונדר כעת שם את כל יהבו במטרה להגיע למצב שבו יוכל לעסוק בטניס ולהתפתח כטניסאי בוגר מצליח.

חדור מוטיבציה להמשיך בטניס בכל הכח. עידו זונדר בפעולה



טל אמסלם, המאמן הראשי והמנהל של מרכז הטניס בקרית שמונה, לא חסך בשבחים לעידו זונדר על פועלו לאורך השנים: “”עידו אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר שלנו. ההתמדה והיכולת להביא את עצמו כל פעם מחדש עם מוטיבציה להצלחה ורצון גדול, אלה דברים מדהימים בעיני. למרות המרחק בין ביתו לבין המרכז בקרית שמונה וכל מה שכרוך בשירות הצבאי, עידו הקפיד להגיע לאימוני בוקר וערב ובסופי שבוע נסע לאימוני אקסטרה במרכז הארץ, כדי להתאמן ולשחק עם שחקנים מהרמה הגבוהה ביותר בארץ. הלוואי על כל מאמן ילד כזה מבחינת רצון, התמדה, השקעה, מוטיבציה ושקידה על החומר. עידו בחור סופר חברתי, היה מאוד דומיננטי בקבוצה שלנו – שהייתה קרובה לעלות לליגה הבכירה, מטרה שעידו פעל במרץ רב להשיגה. הגיל הטיפוסי לפריצה של טניסאים הוא 28. אני מאמין בפוטנציאל של עידו, שבזכות עבודה מאומצת ואמונה הוא יוכל להצליח. אני מאחל לו הצלחה גדולה בשמי ובשם כל המרכז בקרית שמונה”.

אחרי כל אלה, אין ספק שיש לנו את כל הסיבות להעניק לעידו זונדר את תואר “ספורטאי השבוע” ולארח אותו לראיון.

מסיים דרך ארוכה בקרית שמונה עם חיוך וסיפוק. עידו זונדר עם גביע בתחרות קרית שמונה



עידו, אתה מסיים פרק של למעלה מעשור במרכז הטניס בקרית שמונה. מה אתה לוקח מהפרק הזה?

“מרכז הטניס בקרית שמונה זה בית שבו הרגשתי מלך. שאול זוהר האגדי היה זה שקלט אותי  וגידל אותי, נתן לי ערכים שעד היום אני משתמש בהם בחיי. את דרכו המשיך במסירות ומקצועיות רבה טל אמסלם היקר. היה לי לאורך השנים חיבור מצוין עם כולם, אספתי חברים טובים ויקרים. התפתחתי המון בזכות העבודה שנעשתה איתי ואני מודה לכל מי שהיו שותפים לפרק הזה על כל התמיכה. מאוד רציתי לסיים את הפרק הזה עם עליה לליגה הבכירה עם הקבוצה שלנו. מאחל לקבוצה עונה מוצלחת ושתצליח לעמוד במשימה. אני  ממליץ לכל ילד לגדול שם וממליץ לכל הורה שרוצה שהילד שלו יגדל להיות אדם טוב יותר, להצטרף למרכז הטניס בקרית שמונה. יש את כל מה שצריך כדי להתפתח במרכז הזה – מתקן כושר מצוין, אולם מדהים שנותן אופציה להתאמן גם בקיץ וגם בחורף, צוות מקצועי מצוין, אווירה נעימה”.

לא פשוט לעשות צעד כמו זה שעשית, להתרחק מהמשפחה והחברים. מה מניע אותך?

“אני בשנה שהיא מאוד קריטית בנוגע לעתיד שלי. בפרויקט שאליו הצטרפתי אני מתאמן לצד טניסאים תחרותיים בכירים, אנחנו מקבלים אקסטרה של מעטפת מקצועית ומבחינת מספר יחידות האימון. אין ספק שזה דורש ממני הקרבה. למשפחה שלי מוזר שאני שלושה שבועות מחוץ לבית, אבל הם מאוד מכבדים, מאמינים בי ותומכים בי מוראלית ועוזרים גם בצד הכלכלי עד כמה שניתן – ומגיעה להם תודה גדולה על כך”.

שליטה במודעות וגם במחבט. עידו זונדר בפעולה (צילום: אלכס גולדשטיין)



במובן מסוים, הגעת למרכז הארץ, קרוב מאוד לת”א – ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות של מדינת ישראל. אתה לא פוחד ללכת לאיבוד?

“אני בשלבי התאקלמות במרכז הארץ, אין ספק שהחיים כאן שונים ממה שאנחנו רגילים בצפון, אבל יש לי סדר יום עמוס ומאוד קבוע, ככה שאין לי עודף זמן, מה גם שיש לי מטרה מאוד ברורה לנגד עיני. כדי שאוכל להיות טניסאי וגם להתפרנס מזה, אני צריך לעבוד בצורה מאוד מאומצת. בשביל זה הגעתי למרכז ולא בשביל הבילויים שיש כאן”.

איך עברה עליך התקופה האחרונה?

“בחודש אוגוסט טסתי לסבב תחרויות באירופה – רומניה, פולין ובוסניה. משך חודשיים הייתי מחוץ לארץ, קפצתי מתחרות לתחרות ובין מדינות. בתחברות בבוסניה השגתי עוד נקודות דירוג שעזרו לי לעלות בדירוג העולמי לכיוון המקום ה-1900. השתתפתי יחד גם גיא דגן גם בתחרויות זוגות ונתנו פוש בתחרויות וסך הכל חזרתי עם הרגשה טובה”.

מה אתה צריך לשפר, כדי לעשות את הקפיצה המיוחלת?

“במשחקי הזוגות אני שחקן עם אוריינטציה יותר הגנתית. אני צריך לשפר את האגרסיביות ואת החלק ההתקפי, שאלה פרמטרים שעבדתי עליהם גם עם טל. אם אעשה את השדרוג אוכל להגיע הרבה יותר רחוק. במשחקים שאני אנדרדוג או פייבוריט אני הולך על כל הקופה – והרבה פעמים זה מצליח. במשחקים מול יריבים מקבוצת הדירוג שלי היו פספוסים ואני צריך לתת על זה את הדעת”.

מה בתפריט התחרותי לתקופה הקרובה?

“כבר בחודש הקורב אני מתכנן להשתתף בשלוש תחרויות בקנקון שבמקסיקו. מאחר וזו תקופה שהרבה טניסאים אמריקאים נמצאים בקולג’ים והם לא משתתפים בתחרויות, אני רואה בתחרויות הללו הזדמנות גדולה לצבור ניקוד ולשפר דירוג”.

צוות לעניין. עידו זונדר לצידו של שחר גבאי