כדורסל גברים: לפתוח סיבוב עם ניצחון

הפועל גליל עליון תארח את מכבי ראשון לציון למשחק פתיחת הסיבוב השני, עם שאיפה ברורה: לחזור למסלול הניצחונות אחרי שלושה הפסדי ליגה רצופים.

*. צילום: גיל נוימן

שלושה ימים אחרי שנחלה הפסד ליגה שלישי ברציפות – 94:87 באילת, הפועל גליל עליון חוזרת לאולם “הפיס” בכפר בלום בו היא תארח בשעה 19:00 את נועלת הטבלה, מכבי ראשון לציון, אותה היא ניצחה בסיבוב הראשון 62:80 – במה שהיווה את ניצחון הבכורה שלה בליגה. גליל עליון, שמדורגת במקום השישי בטבלה, שואפת לקטוע את המומנטום השלילי והיא תקווה לעשות זאת הערב מול קבוצה שמגיעה למשחק עם מאמן חדש על הקווים – כדורסלן העבר, דרור כהן. ראשון לציון מרוחקת מרחק של 2 נקודות מהקו האדום והיא מוכרחה לנצח, כדי לא למצוא את עצמה במצב שאין ממנו דרך חזרה.

רגע לפני שמתחיל סיבוב שני, הפועל גליל עליון מציעה לכם לרכוש מנוי למשחקי הסיבוב השני. המנוי אינו כולל את משחק גביע המדינה מול מכבי ת”א ואינו כולל משחקי פלייאוף. אפשרויות רכישת המנוי השונות מוצגות באתר משרד הכרטיסים “לאן”.

זמן לרכישת מנויים. אוהדי הפועל גליל עליון



עד כה, מכבי ראשון לציון עומדת לא רק על מאזן הנקודות הרע בליגה, אלא גם על יחס הסלים הרע בליגה. הקבוצה קלעה בממוצע 75.4 נקודות וספגה 88.1 נקודות למשחק. בעקבות ההפסדים האחרונים השתנו סדרי הגדול של יחס הסלים של הפועל גליל עליון, שעומדת כעת על ממוצע קליעה של 80.5 נקודות וממוצע ספיגה של 79.5 נקודות.

על אף מצבה הרעוע של ראשון לציון, יש בסגלה מספר שחקנים עם רזומה נכבד בליגה כמו הגארד טו הולוואי – ששיחק עונה וחצי בהפועל חולון ועומד עד כה על ממוצע קליעה של 15.6 נקודות למשחק, הגארד-פורוורד איגור קולשוב, הפורוורד נתנאל ארצי והרכז הצעיר נועם דוברת – שביממה האחרונה התפרסמו כותרות בנוגע למעבר אפשרי שלו להפועל ירושלים, אך הוא יהיה הערב בסגל. שחקן המפתח של ראשון לציון באזור הצבע הוא הסנטר דיימון סימפסון – שבארבעת המשחקים ששיחק מאז שהצטרף לקבוצה, קלע בבממוצע 11.5 נקודות וקטף 10.3 ריבאונדים.

פוקוס מירבי זה חשוב. גבי צ’אצ’שוילי במשחק מול ראשון לציון בסיבוב הראשון



הפועל גליל עליון תצטרך לשפר משמעותית משחק ההגנה שלה הערב, כדי לא להיות מופתעת לרעה. בשני הניצחונות שהשיגה מכבי ראשון לציון – ניצחונות חוץ מול שתי הדרומיות של הליגה, הפועל באר שבע והפועל אילת, קלעה ראשון לציון 79 נקודות. ראשון לציון קלעה בשלושה משחקים גם מעל רף הנקודות הזה, אך שילמה מחיר יקר על משחק ההגנה הרע שלה. גליל עליון תצטרך את שחקני המפתח שלה, אייק איירבו, נמרוד לוי, גבי צ’אצ’שוילי וברייס וושינגטון עם יציבות יותר רצופה לאורך המשחק. במשחקים האחרונים ניתן היה להבחין בעליות וירידות משמעותיות בין הרבעים השונים, הן בתפוקה של השחקנים והן בתפוקה של הקבוצה כולה.

איך צופים במשחק הערב? אם ברשותכם תו ירוק תוכלו לצפות מהיציע. רכישת כרטיסים אינטרנטית באתר משרד הכרטיסים “לאן”. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ 59 (5 סטארט). 

זמן לחזור למסלול הניצחונות. אייק איירבו וגבי צ’אצ’שוילי במשחק הקודם בין הקבוצות