שפעת העופות מסתבכת

המתת תרנגולות במרגליות, פינוי פגרים מאגמון החולה. המצב מדאיג, אך בשליטה. על כך בכתבה הבאה.

שפעת העופות, הפוקדת את מוקדי העגורים והתרנגולות בגליל העליון, מביאה לשורה אופרטיבית של פעולות כדי לבלום את הסכנה. החל מאתמול החל הליך פינוי של אלפי פגרים מאגמון החולה, שיהיה סגור לקהל הרחב לפחות עד לשבת הקרובה. במקביל, משרד החקלאות דאג להמתתן של למעלה מ-300 אלף תרנגולות הנגועות בשפעת העופות ששהו בלולים במושב מרגליות.

השרה זנדברג בביקור באגמון החולה (צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה)



רעיה שורקי, ממלאת מקום מנכ”ל רשות הטבע והגנים: בהמשך להערכות המצב וניטור תחלואת שפעת העופות בשטח נכון להיום, יום א׳ 26.12.2021, בניטור מקיף שבוצע באגמון החולה, תועדו כ-5,000 עגורים מתים בשטח אגמון החולה שהוא אתר הלינה המרכז את מרב האוכלוסייה של העגורים בישראל. כמו כן נצפו כ-250 עגורים מתים בעמק החולה מחוץ לאגמון, וכ-30 עגורים פגועים בשאר אזורי הארץ, רובם בעמק יזרעאל”.

פינוי עגורים (צילום: הדס כהנר – רשות הטבע והגנים)



השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג: “אנחנו בעיצומה של התפרצות חריפה מאוד של שפעת העופות שפוגעת בעגורים. זו למעשה אחת הפגיעות החמורות ביותר בחיות הבר אי פעם בישראל. אלפי עגורים כבר מתו מהמחלה, מאות אלפי תרנגולות הושמדו בלולים, ועדיין לא ידוע אם ישנה התפשטות לחיות בר נוספות. עם כל הגורמים יחד, משרדי הממשלה, רשות הטבע והגנים וקק”ל, אנו עוקבים אחרי המציאות בשטח. נפעל לטפל בה בצורה הנכונה והסביבתית ביותר”.

ברשות הטבע והגנים שבים ומציינים כי ככלל בתקופה זו יש להימנע ממגע עם עופות בר ועם הפרשותיהם, ואם מזהים בשטח מיני עופות פגועים או מתים אסור לגעת בהם, ויש לדווח על כך מייד למוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639*.

מידע נוסף בנושא שפעת העופות בעגורים מתפרסם באתר רשות הטבע והגנים.

עבודות הפינוי באגמון (צילום: הדס כהנר – רשות הטבע והגנים)