כדורסל: הגברים באילת, הנשים בתל אביב

יממה עם משחקי חוץ בגזרת קבוצות הדגל של הפועל גליל עליון. זרקור אליהם בכתבה הבאה.

יממת כדורסל מאתגרת לקבוצות הדגל של הפועל גליל עליון. יממה עם משחקים הרחק מהבית. כל מה שצריך לדעת לקראת משחקים אלה, בכתבה הבאה.

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון תתארח ביום שלישי אצל בני יהודה ת”א (18:30, אולם בית דני – שכונת התקווה), שמקדימה אותה בנקודה אחת בטבלת הלאומית, בתום תשעה מחזורים. בשונה מהפועל גליל עליון, בני יהודה הובסה בשני המשחקים מול המוליכות מאזור השרון, מכבי רעננה והפועל כפר סבא שלהן מאזן מושלם. ניצחון גלילי ישווה את מספר הנקודות בין הקבוצות, אך יעניק לשחקניות הגליל קדימות בטבלה. הצפי הוא למשחק צמוד. שחקניות הגליל יקוו לניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות.

משחק מאתגר בפתח. שחקניות קבוצת הנשים והמאמן זיו ברתנא



קבוצת הגברים תתארח הערב (שני), בשעה 18:00  אצל הפועל אילת למשחק ליגה, שינעל עבורה את הסיבוב הראשון. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ 58. הפועל גליל עליון מגיעה למשחק אחרי שבוע עמוס, שבו שיחקה הקבוצה שלושה משחקים ונחלה הפסד גם בזירה המקומית וגם בליגה הבלקנית. להפועל גליל עליון צפוי גם השבוע עומס גדול, שכן ביום חמישי תארח הקבוצה את מכבי ראשון לציון למשחק ליגה שהוקדם מהמחזור ה-13 (לרכישת כרטיסים, הקליקו כאן)

הפועל גליל עליון תקווה לקטוע היום רצף של שני הפסדים ולשוב למסלול הניצחונות, במשחק מול הקבוצה שמדורגת במקום הלפני אחרון, שניצחה בשבוע שעבר את משחק החוץ מול קבוצת הצמרת של הפועל חולון ובעקבות ההפסד שנחלה בירושלים נועלת הטבלה, מכבי ראשון לציון, באילת רואים הזדמנות גדולה במשחק הערב לפתוח פער מקרקעית הטבלה. ניצחון גלילי ישמור על מעמדה של הקבוצה במקום הרביעי ויסיים סיבוב ראשון מרשים עם 7 ניצחונות ו-4 הפסדים

שורה של שחקנים עם עבר גלילי ניתן למצוא בסגל האילתי. בראש הרשימה הרכז רועי הובר – שעומד על ממוצע של 30 דקות משחק, בהן סיפק בממוצע 12 נקודות, מהם אחוזי קליעה מצוינים מחוץ לקשת (40 אחוזים) ו-4.9 אסיסטים. שחקנים נוספים עם עבר גלילי: הסנטר מירון רוינה – שעומד על ממוצע של כ-18.5 דקות למשחק, בהן סיפק 4.8 נקודות ו-5.1 ריבאונדים. הגארד צוף בן משה – שעומד על ממוצע של כ-25 דקות למשחק, העמיד עד כה ממוצע של 8.2 נקודות למשחק.

אחד מהשחקנים המרכזיים של אילת העונה. רועי הובר במדי הגליל (צילום: גיל נוימן)



נעבור לשחקני מפתח עיקריים במערך האילתי: הגארד בריאון אלן עומד על ממוצע של 20.8 נקודות ו-5 אסיסטים למשחק, בקו הקדמי מדובר בסנטר הענק ג’סטין פאטון, המתנשא לגובה של 2.16, שעד כה העמיד ממוצע של 12.4 נקודות ו-6.2 ריבאונדים. הגארד/פורוורד הצפוני במקור, חואקין שוכמן, עומד על ממוצע של 9.4 נקודות ו-5.6 ריבאונדים למשחק.

הגנה חזקה היא המפתח לניצחון הערב. הפועל גליל עליון עומדת על ממוצע ספיגה של 78 נקודות, בעוד שאילת עומדת על ממוצע קליעה של 82.9 נקודות למשחק. מנגד, ההתקפה הגלילית עומדת על ממוצע קליעה של 79.8 נקודות למשחק – בעוד שההגנה האילתית ספגה בממוצע 84.8 נקודות. הפועל גליל עליון תצטרך את אייק איירבו, שחלה נסיגה מסוימת ביכולותיו, ביום מוצלח יותר מאשר בקליעות מהשדה, תקווה שעמדה מספר 3 שאותה חולקים אייזיאה אייזנדורף וכארם משעור תיתן יותר תפוקה וכמובן שהקו הקדמי בראשות נמרוד לוי ימשיך לגלות דומיננטיות. 

לשמוח בסיום המשחק גם בדרום הרחוק. שחקני הפועל גליל עליון חוגגים ניצחון בבאר שבע (צילום: גיל נוימן)