כדורסל גברים: שומרים על שלמות בבלקן

הפועל גליל עליון ניצחה 64:70 את פ.צ בלקן הבולגרית. ביום חמישי משחק נוסף בבולגריה – הפעם מול לבסקי סופיה.

*. צילום: גיל נוימן

יומיים לאחר ההפסד המתסכל במשחק הליגה מול הדאבליסטית, מכבי ת”א, הפועל גליל עליון החלה את “המסע הבולגרי” שלה עם ניצחון 64:70 במשחק מול פ.צ בלקן, יומיים לפני המפגש מול לבסקי סופיה.  הערב נפגשו שתי הקבוצות שתופסות את המקום הרביעי בליגות שאליהן הן משתייכות. שחקני הגליל התייצבו למשחק עם מאזן מושלם בשישה משחקים, בעוד שמאזנה של פ.צ בלקן בארבעה משחקים עמד על 1-3. בשונה מהמשחק בכפר בלום, בו שתי הקבוצות לא נראו טוב ובסיומו שחקני הגליל ניצחו 45:57, הפעם לפחות ע”פ התוצאה זה לא היה חד צדדי.

הפועל גליל עליון עלתה למשחק עם אייק איירבו, איתי מושקוביץ, ג’ונתן סטוב, נמרוד לוי וברייס וושינגטון. הרבע הראשון לא היווה פרומו אמין לזה שבא אחריו. שחקני הגליל נראו טוב יותר וצעדו בסיום הרבע הראשון ביתרון 15:22, אך ברבע השני משחק ההתקפה ירד באיכותו וגם משחק ההגנה נראה לא טוב ובסיום המחצית הראשונה יתרון 32:41 לזכות הקבוצה הבולגרית.

קלע כשליש מהנקודות הערב. אייק איירבו



ברבע השלישי של המשחק שחקני הגליל הקשיחו מאוד את משחק ההגנה. כמה הקשיחו? הקבוצה הבולגרית קלעה 3 נקודות בלבד. לעומת זאת, משחק ההתקפה שטף ושחקני הגליל הצליחו לרדת להפסקת המחצית ביתרון 44:54. ברבע האחרון הקבוצה הבולגרית ניסתה להתקרב, אך שחקני הגליל היו מספיק טובים כדי להבטיח את הניצחון עוד לפני דקת הסיום של המשחק, שהסתיים בניצחון 64:70 לזכות שחקני הגליל, ששומרים על מאזן מושלם.

אייק איירבו היה האיש החם של הגליל עם 23 נקודות – מהן 4 שלשות מ-6 ניסיונות. יתר הקלעים: שאבון לואיס – 11, ג’ונתן סטוב – 8, נמרוד לוי וברייס וושינגטון – 7 כ”א, איתי מושקוביץ וגבי צ’אצ’שוילי – 4 כ”א, עומר טל וכארם משעור – 3 כ”א. שותפו: אייזיאה אייזנדורף, רון כהן, יובל לוין.

הפעם זה היה יותר צמוד. נמרוד לוי מול שחקן יריב במפגש הקודם בין הקבוצות