מארג מבואות החרמון נחנך

נחנך מרכז שיקום וטיפול רב תחומי לאנשים עם מוגבלות בהיקף של 30 מיליון ש״ח

בשורה משמחת מאשכול גליל מזרחי, שחנך מארג כולל מרכז יום טיפולי סיעודי, מרכז יום לנכים קשים, מרכז הכשרה טרום תעסוקתי רב נכותי, בית קפה משלב פתוח לציבור וגלריות לאמנות שימושית, המיוצרת על ידי אנשי המארג ומוצגת לקנייה לציבור הרחב. 

בהתרגשות ובגאווה גדולה נחנך השבוע בגליל המזרחי המרכז הגדול והיפה ביותר – מרכז שיקום וטיפול רב תחומי לאנשים עם מוגבלות, מהגדולים והאיכותיים במדינה – מארג מבואות החרמון. 

את הקמת המרכז הוביל אשכול רשויות גליל מזרחי, בתמיכת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, שמימן מחצית מהפרויקט, קרן זארו, משרד הרווחה והביטחון החברתי, קרנות ביטוח לאומי וקרן שלם, בהיקף של כ-30 מיליון ש״ח.

המרכז הרב תחומי בן שלוש הקומות ממוקם בצומת כח ומשרת כ-120 אנשים בוגרים עם מוגבלות ומאפשר לתושבי הגליל העליון, גולן, מרום הגליל, מבואות חרמון, קריית שמונה, צפת, מטולה, קצרין, ראש פינה, יסוד המעלה, טובה-זנגריה, חצור הגלילית, גוש חלב, מג’דל שמס, בוקעתא, מסעדה, עין קיניה וע׳ג׳ר ליהנות משירותים חיוניים ממש ליד הבית. 

בין השירותים: מרכז יום טיפולי סיעודי, מרכז יום לנכים קשים, מרכז הכשרה טרום תעסוקתי רב נכותי, בית קפה משלב פתוח לציבור, גלריות לאמנות שימושית, המיוצרת על ידי אנשי המארג המדהימים והמיוחדים ומוצגת לקנייה לציבור הרחב ואולם כנסים לפעילות קהילתית משלבת. המארג מאפשר לאנשים עם מוגבלות מאזור הגליל המזרחי מסגרת תעסוקתית מגוונת לצד קבלת מיומנויות וכלים ופיתוח אישי ומקצועי, לצד מגוון טיפולים תומכים. 

״מארג מבואות החרמון״ מופעל על ידי עמותת כוכב הצפון, ומהווה את שיאו של שיתוף הפעולה בין רשויות האשכול. הקמתו משלימה את הקריה השיקומית במבואות החרמון, המספקת מסגרת שיקומית וטיפולית מגיל לידה ועד מאה ועשרים.

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר: ״מארג מבואות חרמון הינו דוגמא ומופת לאיך צריכה להתנהג חברה בכל הקשור לדאגה לאנשים עם מוגבלות ואני גאה להיות חלק מהחברה הישראלית ולהוביל משרד שדואג לאנשים עם מוגבלות בתחומים שונים ואני בטוח שהמקום הזה יוביל שינוי איזורי בכל הקשור לאיכות חייהם של אנשים עם מוגבלות בגליל״.

שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן: ״פתיחת המרכז השיקומי והטיפולי ממלאת אותי בשמחה ובגאווה כיוון שאני יודע מה חשיבות המקומות האלה לאנשים הנפלאים עם מוגבלות. זו בשורה לאנשי הצפון ונמשיך להיות קשובים לכל הצרכים ולעשות כל שביכולתנו לתת לאנשים עם מוגבלות את ההזדמנויות ואת הכלים הנדרשים למען שיפור איכות חייהם״.

מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אילן שוחט: “אין סיבה שתושבי הפריפריה יסעו למרכז בשביל לקבל טיפול רפואי מתקדם, במיוחד כשמדובר על אנשים עם מוגבלות. המרכז הרב תחומי הוקם בכדי לאפשר לקבל שירותי בריאות ותעסוקה קרוב למקום מגוריהם. המשרד רואה בהקמת המרכז צעד חשוב בדרך להנגשת הטיפול לאנשים עם מוגבלות בפריפריה. במקביל המשרד יצא במהלך להקמת עשרות פארקים מונגשים לאנשים עם מוגבלות, בנגב בגליל ובפריפריה החברתית בהיקף של 20 מיליון ש״ח״.

 יו”ר אשכול רשויות גליל מזרחי וראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן-מובחר: “כאן, בגליל המזרחי, בפריפריה הצפונית של מדינת ישראל, הוקם מרכז הטיפול והשיקום לאנשים עם מוגבלות, מהאיכותיים במדינה. כאזור, שמנו לנו לדגל לספק את השירותים הטובים ביותר לאנשים עם מוגבלות ולפעול לשלב אותם בקהילה. הקמת השירות השיקומי טיפולי לאנשים עם מוגבלויות, התאפשרה בזכות החבירה של 18 רשויות האשכול, לפעולה אחת משותפת, תוך איגום משאבים ומיקוד מאמץ, והתגייסות של משרדי הממשלה והתורמים. זוהי הוכחה לכך שכאשר אנחנו מאחדים כוחות, אנחנו משיגים דברים כבירים”.

בשמחה וברינה. טקס חנוכת מארג מבואות החרמון (צילום: סטודיו גולן)