בקרית שמונה מעודדים רכיבה

למעלה ממאה זוגות אופניים נתרמו לילדי קרית שמונה הנרגשים. על כך בכתבה הבאה.

למעלה ממאה ילדים המשתתפים בתכנית ‘פותחים עתיד’ בקריית שמונה, זכו לקבל זוג אופניים חדשים בטקס חגיגי שהתקיים במתנ”ס ונקובר במעמד ראש העיר אביחי שטרן, מ”מ וסגן ראש העיר אופיר יחזקאלי, מנהלת אגף החינוך אסנת רון רסקי ונציגי קרן היסוד. האופניים נתרמו על ידי מגבית הולנד בקרן היסוד שאימצה את קריית שמונה במסגרת תכנית ארוכת טווח להשקעה בעיר וסיוע לקהילה המקומית.

טליה ספיר, מנהלת פרויקט מרחב אירופה בקרן היסוד: “על פי מחקרים רבים של יוניסף, קרן האו”ם למען ילדים, הילדים בהולנד הם המאושרים בעולם. נמצא כי בין היתר, הסיבה לכך היא השימוש היומיומי שלהם באופניים שמסייעים בהפגת מתח ומעניקים להם תחושה של עצמאות. קהילת התורמים במגבית הולנד החליטה להעצים את ילדי ‘פותחים עתיד’ בקרית שמונה ולהעניק להם אופניים ובכך לקדם עצמאות, אורח חיים בריא, אחריות ותחושת חופש”.

ראש העיר אביחי שטרן: ‘פותחים עתיד’  היא מתוכניות הדגל של קריית שמונה בליווי והעצמה של ילדים ומשפחות. התמיכה והנדיבות של מגבית הולנד, קרן היסוד והסוכנות היהודית ב’פותחים עתיד’ ובקהילה המקומית משמעותית ומרגשת ואני מודה להם על היוזמה החשובה”.

‘פותחים עתיד’ הינה עמותה, חברת בת של הסוכנות היהודית, הפועלת משנת 2006, ב-36 ישובים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל מצפון ועד דרום למען ילדים ומשפחות המצויים במצבי סיכון. מטרת התוכנית היא לטעת בילדים אלו את האמונה כי טמון בהם אוסף ייחודי של יכולות, עוצמות וכישורים. פיתוח כלים אלו, כמו גם הנגשת השירותים החברתיים, עידוד מעורבות משפחתית ויצירת סביבה חינוכית תומכת, מאפשרת מעבר של הילדים ומשפחותיהם מתלות לעצמאות, מחוץ לחיי העוני והסיכון תוך מיצוי הפוטנציאל האישי הטמון בהם. 

פותחים עתיד פעילה בקריית שמונה למעלה מעשור וליוותה כבר מאות ילדים ומשפחות בעיר.