ריבה פוקס

ריבה פוקס מצפת זכתה במקום הראשון בתחרות גיבורת היופי.

השבוע התקיים בהרצליה אירוע מרגש במיוחד תחת הכותרת “גיבורות היופי” במסגרתו השתתפו כ 40 נשים כשהמשותף לכולם- נשים שניצחו את השואה, בעלות חן מיוחד פנימי וחיצוני.

כל המשתתפות בארוע המיוחד כאמור הינם מגיל 80 ומעלה, בין המשתתפות הייתה גם נציגה גלילית- ריבה פוקס תושבת העיר צפת בת 83. ריבה עלתה ארצה בעליה הגדולה בשנת 1990 ומאז מתגוררת בצפת, היא אמא ל2 ילדים וסבתא ל 2 נכדות. לפני כארבעה חודשים אף נישאה ריבה בשנית, ליבגני שחגג לאחרונה יום הולדת 90.

במחלקת הקליטה בעיריית צפת שמלווים את ריבה מאז הגעתה לארץ ציינו כי ריבה הינה דוגמה נפלאה של ניצחון יום יומי של יופי פנימי עצום וגם חיצוני שהוביל אותה לארוע החשוב והמשמעותי. סגן ראש העיר ומחזיק תיק הקליטה ארקדי בארסט ציין: “ריבה הביאה כבוד גדול לעיר צפת בהשתתפותה בארוע המכובד והחשוב. נמשיך לתמוך ולסייע לכל העולים לצפת ולעודד הגעת עולים חדשים לעיר”.

במסגרת הארוע החגיגי שהינו ביוזמתה של רונית לב בשיתוף עם ארגון פליטי ונפגעי השואה בריה”מ ומזרח אירופה בישראל, הוצגו הנשים הנאות- פנימית וחיצונית, שניצחו את השואה הארורה ואף זכו לכבוד גדול של מלכת יופי של ממש עם הסרט המסורתי, כתר, זר פרחים ושורה של מתנות אותם תרמו נותני החסות. כמו כן, יהורם גאון הופיע ואף שיבח את הנשים על ההיסטוריה וכמובן על החן הרב שנשמר גם לאחר גיל 80. “זה היה ארוע מרגש מאוד” סיפרה ריבה, “הנשים שהשתתפו הם גיבורות של ממש, גיבורות של החיים, גיבורות של יופי פנימי וחיצוני, עברנו את השואה ולא מעט ארועים במהלך החיים. שמחתי לקבל את הערכה והכבוד הזה. תודה לכל השותפים זה מרגש מאוד”.

גיבורה תרתי משמע. ריבה פוקס (צילום: לב גלפנד)