כדורסל גברים: מושלמים בבלקנית

הפועל גליל עליון ניצחה 87:96 את קומונובו הצפון מקדונית. לקבוצה מאזן מושלם במשחקי הליגה הבלקנית.

הפועל גליל עליון מסמנת וי גדול על השבוע הזה, שהחל עם ניצחון 79:85 במוצאי השבת על עירוני נס ציונה, המשיך עם ניצחון 82:102 ביום שלישי על אקדמיק נאביקו – במסגרת המחזור השני של הליגה הבלקנית והסתיים הערב עם ניצחון 87:96 על קומונובו הצפון מקדונית, במסגרחת המחזור השלישי של הליגה הבלקנית. בכך נהנית גליל עליון ממאזן מושלם בשלושת משחקיה בליגה הבלקנית.

הפועל גליל עליון חסרה הערב את קייל גיבסון, שנפצע בכתפו במשחק ביום שלישי. הקפטן אלון ספיר זכה גם הערב למנוחה, עקב כך שלא היה כשיר במאת האחוזים למשחק. החמישייה שעלתה למשחק כללה את איתי מושקוביץ, שאבון לואיס, אייזיאה אייזנדורף, נמרוד לוי וברייס וושינגטון.

הרבע הראשון היה בשליטה גלילית ונתן גם מקדמה גדולה להמשך. למעשה, מלבד יתרון קל בשתיים וחצי הדקות הראשונות, הקבוצה הצפון מקדונית מצאה את עצמה בפיגור לאורך יתר דקות המשחק. ריצת 0:11 סללה את דרכה של גליל לעבר יתרון 13:26 בתום הרבע הראשון.

הרבע השני היה המשך ישיר לנעשה ברבע הראשון, לפחות במחציתו הראשונה. שחקני הגליל פתחו בריצת 2:11, שחצתה את רף יתרון ה-20 נקודות. בהמשך חלה רגיעה בריצה הגלילית, מה שאפשר לקבוצה המארחת לכרסם ביתרון הגלילי, שעמד בתום המחצית הראשונה על 34:48.

חוזרים לארץ מסופקים. שחקני הפועל גליל עליון, הצוות המקצועי וההנהלה (צילום: אלכסנדר ריסטובסקי)



ברבע השלישי של המשחק שוב פעם שחקני הגליל הצליחו לחצות את רף 20 נקודות היתרון, שוב פעם שחקני קונומבו עצרו את הסחף ואף הקטינו את היתרון הגלילי עד לכדי 57:67, כדקה לסיום הרבע, אך התעוררות מחודשת של הגליל בניצוחו של אייזיאה אייזנדורף הביאה ליתרון 57:72 בתום הרבע השלישי.

ברבע האחרון של המשחק במרבית הדקות נשמר היתרון הדו ספרתי של גליל, בדקה האחרונה הצליחה הקבוצה המארחת לרדת מתחתיו, אך לא הייתה קרובה בשום שלב לאיום על העליונות הגלילית. בסיום, ניצחון 87:96 לזכות הפועל גליל עליון.

מה אומרים המספרים? לא ערב גדול של גלילי מתחת לסלים, הקבוצה קטפה 32 כדורים חוזרים (7 מהם של נמרוד לוי) – 7 פחות מהקבוצה המארחת, ערב באחוזים טובים מחוץ לקשת – אך עם הרבה מאוד ניסיונות (12/30) – כשהקלע המוביל בפרמטר הזה הוא אייק איירבו (4/7), ערב מוצלח מקו העונשין (14/17).

רשימת קלעים הפועל גליל עליון: אייק איירבו – 22, נמרוד לוי – 18, אייזיאה אייזנדורף – 15, איתי מושקוביץ ועומר טל – 9 כ”א, ברייס וושינגטון וגבי צ’אצ’שוילי – 8 כ”א, שאבון לואיס – 5, רון כהן – 2. שותף: יובל לוין. 

ביום שני הקרוב תתארח הפועל גליל עליון למשחק ליגה אצל הפועל חיפה. פרטים בנוגע לכרטיסים למשחק, יתפרסמו בשבוע הבא.

מכירת המנויים לעונה הקרובה נמשכת. הרכישה מתבצעת באתר האינטרנט של משרד הכרטיסים “לאן”