נתן רייס בהרים

נדב רייסברג זכה לפני שבוע וחצי במקום השלישי באליפות ישראל ברכיבת אופניים בסגנון הרים. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

לפני שבוע וחצי נערכה בסביבת העיר שפרעם אליפות ישראל ברכיבת אופני הרים לבוגרים. נדב רייסברג המשתייך למועדון TNT, בן 19 מקיבוץ דפנה, חייל בשירות סדיר, שלאורך שנים נחשב לאחד מרוכבי האופניים המצליחים בארץ בגילאי נוער, ערך פרמיירה ראשונה באליפות עילית (בוגרים) ראשונה בקנה מידה ארצי – שבסיומה הוא הגיע לפודיום, כשהוא מדורג במקום השלישי, זאת לאחר שסיים בהצלחה 5 הקפות של 4.5 קילומטר, בזמן כולל של שעה אחת ו-24 דקות. אנחנו מפרגנים בגדול לנדב רייסברג, שזוכה לתואר “ספורטאי השבוע” שלנו, לאחר שבעבר כבש את פינת “ספורטאי החודש” שלנו – לאחר ששב מאולימפיאדת הנוער בבואנוס איירס – בירת ארגנטינה. מכאן לראיון שערכנו עמו.

ביצועים מצוינים, שהובילו לפודיום. נדב רייסברג (צילום: סיגמא אופניים)



נדב, איך אתה מסכם את התחרות?

“ראשית, מחמאות למועדון רוכבי שפרעם על ארגון מצוין ומקצועי של התחרות. הייתה תחרות מאוד איכותית, עם מסלול קשוח ומאתגר שעוד לא ראינו בארץ – עם המון סלעים, פיתולים ועליות חדות. באתי הכי מוכן שיש, התכוננתי משך חודשיים כדי לבצע את הדברים על הצד הטוב ביותר. הכל עובד מושלם, גם בהכנות וגם בתחרות. שמתי לעצמי  מטרה להגיע לאזור המקום החמישי, סיימתי במקום השלישי, בתחרות שבה כל המתחרים  מבוגרים ומנוסים ממני. אני בהחלט שמח ומרוצה”.

איך התכוננת לתחרות בתקופה כל כך מורכבת? 

“עשיתי מחנות אימון בנהריה עם עוד כמה חבר’ה מהקבוצה. תוכנית אימונים ממוקדת עם הרבה שעות על המסלול. המאמן שלי, תומר בארי, שלח לי תוכניות לאימונים עצמאיים. מצאתי את הדרכים לעזור לעצמי בתקופת הסגר, זאת לאחר חודש קודם הייתה לי נפילה במוטיבציה לשבוע-שבועיים, ואז לקחתי את עצמי בידיים וברגליים ונתתי פוש בהכנות”.

כבש את הפודיום. נדב רייסברג בסיום האליפות



בשנים האחרונות השתלבת בתחום ההדרכה במועדון TNT. בתקופה הזו נבצר ממך להדריך, בגלל משבר הקורונה. איך זה משפיע עליך ועל החניכים שלך?

“בשנה שעברה הדרכתי שתי קבוצות במרום גולן, שתי קבוצות בקצרין ועוד 3 קבוצות אצלנו בגליל. אנחנו שומרים על קשר באמצעים טכנולוגיים, אך טרם נפגשנו ואני מאוד מקווה שמבנה הקבוצות לא ייפגע, כתוצאה מההשלכות של הפסקת הפעילות הארוכה”.

איך ההדרכה משפיעה על חייך?

“אני כבר 3 שנים מדריך ולפני שנה התחלתי קורס מאמנים. אין ספק שזה תורם לי המון. זה מלמד אותי דברים על עצמי, עוזר לי לראות דברים בזווית אחרת, אני לומד הרבה על עבודה עם ילדים ומאוד נהנה מהעבודה איתם ומאוד מתגעגע להדרכה”.

מה השאיפות שלך לעתיד כספורטאי?

“בתקופה הקרובה תתכנס ועדה בצה”ל, אני מקווה שהמעמד שלי כספורטאי פעיל יומר למעמד ספורטאי מצטיין, כדי שיהיו לי יותר אפשרויות לאימונים. ברמה ההישגית אני מכוון הכי גבוה שיש – להגיע לאליפויות עולם ולאולימפיאדה”. 

השאיפות גבוהות ובינלאומיות. נדב רייסברג במפגן עוצמה (צילום: קבוצת רוכבי שפרעם)