חקלאי הצפון הפגינו במושב אביבים

חקלאים הפגינו במושב אביבים. עמית סופר וירון בלחסן נשאו דברים.

כחלק ממאבק החקלאים כנגד הרפורמה, שמובילים שרי החקלאות והאוצר בחוק ההסדרים לענף החקלאות, הכוללת בין היתר פתיחת יבוא ללא מכס לתוצרת חקלאית טרייה- ביצים, פירות וירקות, התקיימה היום הפגנה על גבול הצפון באביבים. בהפגנה נשא דברים עמית סופר – ראש מועצת מרום הגליל, שאת דבריו ניתן לשמוע בסרטון שמתחת לפסקה זו, אשר מתחתיה תוכלו לקרוא את דבריו של ירון בלחסן – מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות.



ירון בלחסן, מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות, חקלאי מרמות נפתלי, שהשתתף היום 17.8 בהפגנת החקלאים באביבים, אמר: “הוריי הגיעו בשנת 1962 להתגורר בגבול הצפון וייסדו את מושב רמות נפתלי, אבי הקים את המושב עם קומץ חברים שהגיעו לכאן בתחושת ציונות. אבא נטע את המטעים הראשונים של המושב, אני נולדתי כאן בגבול, ואחי איתן ז”ל מפקד סיירת הצנחנים נהרג כאן, ממש מעבר לגדר, בלבנון, בהגנה על המולדת, כל בוקר אבי צופה אל המקום בו נהרג איתן והלב נשבר, כל יום מחדש. תתבייש ממשלת ישראל! אנו החקלאים היושבים לאורך כל הגבול, משמשים כאזרחים-חיילים של מדינת ישראל, ושומרים על אדמות הלאום, הגבולות, וביטחון המזון של המדינה.

את כל זה רוצים ממשלת ישראל, פורר וליברמן – להחריב ולרסק, מתכננים לנשל את מגדלי העופות מפרנסתם, את מגדלי הפירות והירקות מאדמתם ומקור לחמם, ולמוטט אלפי משפחות. אנו נמשיך להילחם! לא נעקור את המטעים, נמשיך לעבד את אדמת הלאום על גבול הצפון, יחד עם מגדלי הירקות בעוטף עזה, עם החקלאים המצוינים בערבה ובבקעה- לאורך גבולות המדינה. תתבייש ממשלת ישראל! תסתכלו בעיניים של אבא שלי, ששכל כאן את בנו- ותגידו לו את האמת! על ממשלת ישראל להוציא את הרפורמה ההרסנית מחוק ההסדרים לאלתר! ואני מצפה מכל שרי הממשלה לפעול לשם כך”.

ירון בלחסן (צילום: ארגון מגדלי הפירות)