חילוץ בעומס חום כבד

מתנדבי יחידת חילוץ גולן יצאו לשני חילוצים בסוף השבוע בעיצומו של מזג אוויר שרבי במיוחד. כך קורה כשמטיילים לא מודעים לסכנה הצפויה בטיול בחום כבד.

בסוף השבוע האחרון הטמפרטורות ברמת הגולן הגיעו ל- 38 מעלות צלסיוס. זה בתחנת מדידה בקצרין, שנמצאת בגובה 330 מ’ מעל פני הים. לעומת זאת בנחלים היורדים אל הכינרת, בהם הגובה הטופוגרפי הוא נמוך יותר, בין 50 ל-200 מ’ מעל פני הים, הטמפרטורה יכולה להגיע ביום כזה ל- 40 מעלות.

קשה להבין מה גורם לאנשים להחליט לטייל בנחלים האלה דווקא ביום כזה שרבי. ביחידת חילוץ גולן מכירים את התופעה של מטיילים שיוצאים למרות החום הכבד, ובמהלך הטיול נקלעים למצב של התייבשות או מכת חום.

במקרים כאלה מתנדבי היחידה צריכים לצאת לבצע מסע אלונקות מתוך הנחל, מסע שמצריך מאמץ גופני גדול גם בתנאים רגילים, ועל אחת כמה וכמה במזג אוויר שרבי.

כך היה גם בסוף השבוע האחרון בשני מקרים. מתנדבי משטרת ישראל מיחידת חילוץ גולן חילצו ביום שישי בשעות הערב, אישה בת 41 מאזור, התייבשה במהלך טיול פרטי בנחל אלעל, ולוותה ע”י המחלצים לחניון.

בשבת בצהריים, גבר בן 35 משפרעם נחבל ברגלו במהלך טיול פרטי באזור הבריכות המשושות בנחל הזויתן. המחלצים נשאו אותו באלונקה אל מחוץ לנחל. בשני המקרים המחלצים פעלו תחת עומסי חום כבדים, צוות הרפואה של היחידה העניק טיפול למחולצים, והם בחרו להתפנות באופן עצמאי.

מתנדבי יחידת חילוץ גולן, כמו עמיתיהם ביחידות החילוץ האחרות ברחבי הארץ, נדרשים לעיתים להתמודד עם משימות שמצריכות מאמץ גופני חריג. לכן אחת לשנה הם עוברים בדיקה רפואית מקיפה, שכוללת גם בדיקה תחת מאמץ. זאת על מנת להבטיח שהבריאות והכושר הגופני שלהם מספיקים כדי להתמודד עם האתגרים הגופניים הצפויים להם.

צילומים: דוברות משטרת ישראל