מורשת צהובה

אורי מורשת מאבני איתן שבגולן, מתחיל עונה שניה במחלקת הנוער של מכבי ת”א. שמחים לארח אותו בפינת “הכר את הספורטאי”.

*. כתבה זו מתבססת על ראיון שערך סיני משה רובינשטיין עם אורי מורשת, שפורסם בעמוד הפייסבוק של מחלקת הספורט מרכז קהילתי גולן.

הגולן תופס אחיזה במחלקת הנוער של מכבי ת”א בכדורסל. בחודש שעבר הענקנו את תואר “ספורטאי החודש” לעופרי נוה מנאות גולן, ששיחק בקבוצת נערים א’ הבכירה של מכבי ת”א בעונה שעברה ובקרוב יתחיל עונה נוספת בשורות המועדון. היום אנו שמחים בפינת “הכר את הספורטאי” להפנות זרקור לאורי מורשת, בן 17 מהמושב אבני איתן שבגולן, שמשחק כרכז ובעונה שעברה הגשים חלום והצטרף לקבוצת נערים א’ ארצית של מכבי ת”א ואף הספיק להשתלב בקבוצת הנוער ארצית של המועדון הגדול בישראל.

הגשים חלום והפך למכביסט. אורי מורשת במדי מכבי ת”א



אורי מורשת התחיל לשחק כדורסל בכיתה א’ – באשכול אל-על , המשיך לשחק כדורסל ברמת – הגולן עד לגיל 16, כשבדרך הוא עובר בכל הקבוצות התחרותיות של המועדון ובהן – ילדים לאומית ונערים י’ ארצית . בעונת – המשחקים האחרונה עבר לשחק במחלקת – הנוער של מכבי ת”א , במכבי שיחק בקבוצת הנוער 2 ששיחקה בליגה הארצית. לאורך השנים אורי מורשת התחבר כאוהד לקבוצת הבוגרים של מכבי ת”א ואף הגיע למשחקים ואימונים ובעונה שעברה הגשים חלום והתקבל לאקדמיית הנוער של המועדון, שם לדבריו של המאמן ציון קובה, השתלב השחקן בהצלחה: “אורי הוא בחור מהמם, מתנדב בכל דבר שרק אפשר בכל מקום שניתן . הוא גר ברמת – הגולן  עבר לגור בפתח תקווה אצל הסבים שלו. הוא שחקן טוב, נער שפשוט היה לי כיף גדול לאמן אותו. נער מדהים, כל מילה נוספת לגביו פשוט מיותרת. חשוב לציין גם את המשפחה שלו ובמיוחד אבא שלו שהיה מגיע לכל משחק, אורי מגיע לכל אימון ולכל משחק בכדי לתת את כל כולו למען המטרה . אני מאחל לו המון בהצלחה ורק דברים טובים מכל הלב”.

ספג השראה מקרוב. אורי מורשת בילדותו לצידו של דווין סמית’



מדוע בחרת בענף הכדורסל?

“אני לא זוכר בדיוק למה התחלתי, אני רק זוכר את עצמי מאז ומתמיד משחק את המשחק וזה תמיד היה לי כיף ומאתגר, אז המשכתי בזה עד עצם היום הזה”.

מה אתה עושה בימים אלו ממש?

“אף פעם לא היה לי כל כך הרבה זמן בבית , אז אני לומד ומטייל עם חברים . כמובן גם שומר על כושר ומפנה גם זמן לסוני , מוצא זמן לכל דבר”.

מהן המטרות שלך לעתיד?

“להמשיך לעשות כיף מהכדורסל, לקחת את המיטב ממה שהמשחק הזה נותן לך כאדם ולחיים”.

מי הוא המודל לחיקוי שלך?

“לברון ג’יימס. לראות אותו שולט בליגה הטובה בעולם כל כך הרבה שנים, זה פשוט מעורר הערצה. צריך להבין שהוא לא נולד כוכב. הוא לא הגיע לזה סתם פתאום, אלא זאת תוצאה של עבודה קשה יום אחרי יום מאז הילדות ועד לעצם היום הזה”.

יש איזה מסר שהיית רוצה להעביר לספורטאים צעירים?

“קודם כל לעשות חיים בכל מה שקשור לתחום בו אתם עוסקים בספורט או בכל דבר אחר. אם יש לכם חלום תעבדו קשה ותעשו הכול כדי להגשים אותו”.

מתחזק ליד הבית בתקופת הסגר. אורי מורשת בפעולה