תל אביב זה בכלל בצפת

לאחר למעלה מ 100 שנה: מלון תל אביב ההיסטורי בצפת, שנמצא בלב העיר העתיקה, עובר חידוש ושיפוץ נרחב בהיקף השקעה של 10 מיליון שקלים, לקראת פתיחתו המחודשת.  

הדמיה של חדר במלון המחודש, צילום: שוורץ ושו”ת אדריכלים

לבירת הגליל העליון יש היסטוריה תיירותית משמעותית, בשנות ה 70-80 צפת הייתה עוגן תיירותי גלילי עם בתי הארחה איכותיים וחוויה גלילית יוצאת דופן. עם השנים היתה דעיכה ומבנים רבים של מלונות נסגרו או שינו ייעוד.

במרכז התיירות אסנט בצפת החליטו לחדש ימייה של התיירות צפת כקדם, ולצד תכנים תיירותיים רבים החלו לאחרונה בשיפוץ נרחב באחד מבתי הארחה הוותיקים של צפת, מלון תל אביב. ממש בקרוב ניתן יהיה לנפוש ברמה גבוהה במלון המיתולוגי, בלב העיר העתיקה בצפת,

מלון תל אביב שכן במבנה שעבר כמה גלגולים. הוא שימש במהלך המאה ה- 19 ותחילת המאה ה-20  כקונסוליה של האימפריה האוסטרו-הונגרית. באותה תקופה כ-1,000 יהודים מתוך 7,000 שחיו בצפת, היו נתיני האימפריה הזו. עובדה זו סייעה להם במהלך מלחמת העולם הראשונה, ומנעה את גירושם.

תמונה היסטורית של המלון בימיה הראשונים של המדינה, צילום: ארכיון מלון תל אביב

מאוחר יותר הפך המבנה לבית ספר, וב-1948 רכשה משפחת ברנזון, משפחת צפתית ותיקה, את הבניין והפכה אותו ל’מלון תל אביב’. באותה תקופה פעלו בצפת יותר מ-20 בתי מלון קטנים. אז בשנותיה הראשונות של המדינה, לא היו אז מזגנים ומעטים יכלו להרשות לעצמם נופש בחו”ל. האופציה היחידה לנפוש בקיץ במזג אוויר קריר היתה בצפת.  

עכשיו זוכה מלון תל אביב לעדנה מחודשת. בימים אלה מתבצע בו שיפוץ מקיף בהשקעה של כ-10 מיליון ₪, שכללו חידש אינסטלציה, מערכת חשמל, שיפוץ הלובי והמעברים, מרפסות, שירותים, מקלחות וכו’. במסגרת שלב א של שיפוץ ‘מלון תל אביב’ השקיעו במרכז התיירות אסנט כ 5 מיליון ₪ כאשר שלב ב’ צפוי להיות בעלות דומה.

עבודות השיפוץ במלון, צילום: מרכז אסנט

במרכז התיירות אסנט ציינו: “אנו עמלים סביב השעון לשפץ ולחדש את מבנה מלון תל אביב ההיסטורי – הבית בצפת ולהציע לבאי העיר צפת חווית אירוח ברמה גבוהה, עם נוף קסום להרי מירון ומגוון שירותים מתקדמים במבנה היסטורי.

“בימים אלו אנו משלימים את שיפוצם של כ17 חדרים איכותיים שייפתחו מייד לאחר ט באב (בעוד כשבועיים), ומיד נעבור לשלב ב בפרויקט ולהשלים את שיפוץ כלל המבנה”.

את הפרויקט מוביל משרד האדריכלים ‘מייקל שוורץ ושות”, שתכננו את חידוש מלון אמריקאן קולוני בירושלים, הוספת קומות למלון ענבל ירושלים ועוד.