מפעל הרכבים הממוגנים מתרחב לפארק דלתון.

קיבוץ סאסא וחברת פלסן בונים בפארק תעשייה דלתון מתקן ייצור והרכבה חדש על שטח של 45 דונם בעלות של 45 מיליון ש”ח”. פלסן נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום הרכבים הממוגנים, ומספקת את תוצרתה לצבא ארה”ב ומדינות נוספות ברחבי העולם.

מפעל פלסן בקיבוץ סאסא

פלסן סאסא בע”מ היא חברה ישראלית המתמחה בתכנון וייצור מיגון לכלי רכב, מחומרים מרוכבים, מיגון הנקרא שריון מרוכב. החברה נמצאת בבעלות מלאה של קיבוץ סאסא, מחזיקה במפעלים בישראל, צרפת ובארצות הברית, מרבית תוצרתה (מעל 95%) היא ייצוא המיועד לכוחות המזוינים של ארצות הברית, אוסטרליה, ומדינות נוספות.

החברה יצרה שיתופי פעולה שאיפשרו לה לזכות במכרזים גדולים. כך למשל ב-2015 , נבחרו פלסן סאסא וקבוצת תאלס הצרפתית, לספק 1,100 כלי רכב ממוגנים לצבא אוסטרליה בעסקה ששווייה 1.3 מיליארד דולר. עסקה חשובה נוספת היא השותפות עם חברת אושקוש בייצור רכב השטח הממוגן Oshkosh M-ATV, שנבחר כמחליפו של רכב ההאמר המפורסם.

רכב ממוגן של פלסן

הרחבת הפעילות של פלסן הצריכה הקמת מפעל נוסף, כשהפעם הוחלט לבנות אותו בפארק דלתון ולא בקיבוץ סאסא. התכנית כוללת הרחבה של שטחי הייצור וכינוס  פעילות ייצורית קיימת לאזור אחד בהיקף של כ 45 מיליון ₪. התוכנית צפויה להגדיל את מספר המועסקים ולהביא לגידול במחזור המכירות של החברה.

בנוסף קיבוץ סאסא וסאסאסופטוואר בונים בפארק תעשייה דלתון בניין משרדים עבור פעילות הסייבר סקיורטי של החברה, בהיקף של כ 15 מיליון ₪ . סאסאסופטוואר מתרחבת וצומחת והגדילה את מספר המועסקים בצורה משמעותית בשנים האחרונות. עוד ציינו כי המבנה החדש יאפשר הגדלת מספר המועסקים ויאפשר כ 150 עמדות עבודה ומשרדים. מנכ”ל פארק דלתון, ללו וילנסקי בירך על הפעילות הנרחבת. צילום: פלסן סאסא