שרת החינוך ביקרה בבתי הספר בהם גדלה והתחנכה

שרת החינוך וההשכלה הגבוהה, יפעת שאשא ביטון ביקרה היום בקריית שמונה – העיר בה גדלה והתחנכה!  בעירייה אומרים ששרת החינוך פתרה במהלך הביקור כמה עניינים דחופים שהוצגו בפניה. השרה גם הצהירה שהיא מתכוונת לפעול להקמת אוניברסיטה בגליל.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, עם תלמידי בי”ס מצודות

זה לא מקרי שאת ביקור העבודה הראשון שלה כשרת חינוך בחרה ד”ר יפעת שאשא ביטון לקיים בקרית שמונה, באותה מערכת חינוך שבה היא גדלה, ואותה היא מכירה היטב גם מהזווית של סגנית ראש העיר, והממונה על אגף החינוך, תפקיד שמילאה בעבר.

שרת החינוך התחילה את הסיור בבית הספר היסודי ״מצודות״ בעיר בו התחנכה בילדותה. משם המשיכה את סיורה בבית הספר התיכון ״דנציגר״ והתרגשה לראות את היוזמות המבורכות של בית הספר.  תלמידים מספרים כי הם נהנים להגיע לבית הספר ואף להישאר בו אחרי שעות הלימודים. מרגש לראות את התגובות החמות שקיבלה השרה מאנשי החינוך והתלמידים.

שרת החינוך בביקור בבי”ס דנציגר

לסיום, ערכה השרה פגישה עם ראש העיר מר אביחי שטרן ומנהלי בתי הספר בעיר בה שיקפו המנהלים את צורכי מערכת החינוך בעיר. השרה, יחד עם מנהלת המחוז ד”ר אורנה שמחון ואנשי המטה הציגו פתרונות למרבית הסוגיות שעלו.

שרת החינוך וההשכלה הגבוהה, ח״כ ד״ר יפעת שאשא ביטון: ״בחרתי לקיים את הסיור הראשון שלי כשרת החינוך במקום בו התחיל המסע האישי שלי. אני מודה שמאוד התרגשתי, גם מקבלת הפנים וגם מהמעמד. אני מבטיחה לעבוד קשה עבור כל אחת ואחד מכם ומאמינה שעוד נראה שר או שרה שייצאו מכאן”, אמרה שרת החינוך.

ראש העיר אביחי שטרן, מ”מ וסגן ראש העיר אופיר יחזקאלי וחברת המועצה חן אדלר לגיסימו סיכמו את הביקור ואמרו:  “שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הכניסה דם חדש ומשב רוח רענן למשרד החינוך. היא אומנם שבוע בתפקיד, אבל כבר מרגישים את טביעת האצבע שלה במשרד. במהלך הביקור היא פתרה בעיות יסוד ששנים היו בהמתנה ועל כך אנחנו מודים לה”.

כניסתה של שאשא ביטון לתפקיד שרת החינוך יכולה להועיל בעוד תחום שכבר שנים תקוע, הקמת אוניברסיטה בגליל. ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, התייחס לכך בכנס חבר הנאמנים של המכללה שנערך בסוף השבוע שעבר.

אביחי שטרן במפגש עם חבר הנאמנים של מכללת תל חי

ראש העיר דיבר על חשיבות הקמת האוניברסיטה בתל חי כפרויקט לאומי מחולל שינוי, ואמר: “אף אחד לא יצליח לייאש אותנו. גם אם זה ייקח זמן – וייקח זמן, גם אם ינסו לייאש אותנו – וינסו, וגם אם נצטרך להפוך עולמות – אנחנו נהפוך, עד אשר נצליח להשיג את המטרה. כי סוד ההצלחה הוא דבקות במטרה”.

עכשיו יש סיבה לאופטימיות בעקבות כניסתה של שאשא ביטון לתפקיד שרת החינוך, זאת משום שמפלגת ‘תקווה חדשה’ ששאשא ביטון חברה בה, קבעה במצעה את הנושא, והתחייבה לפעול לקידומו.

שאשא ביטון אמרה השבוע שהנושא הוכנס גם כסעיף בהסכם הקואליציוני שנחתם בין תקווה חדשה ליש עתיד, אך במסמך הרשמי של ההסכם שמופיע באתר הכנסת, לא מופיע הסעיף הזה.

צריך לזכור שחבר סיעתה של שאשא ביטון, זאב אלקין, שמשמש כיום כשר השיכון, היה השר הממונה על ההשכלה הגבוהה בממשלה הקודמת, והוא ניסה לקדם מהלך שבו אוניברסיטת הגליל תהיה חלק מאוניברסיטת חיפה.

ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, יצא חוצץ כנגד הכוונה הזאת. עכשיו, על פי מה שמסתמן, שאשא ביטון לא תלך בכיוון של אלקין. השאלה היא רק האם היא תקבל את התפיסה של שטרן, על פיה מכללת תל חי תהפוך לאוניברסיטת הגליל, או שיוחלט על מתכונת אחרת.

צילומים: עיריית קרית שמונה