קראטה בכל מצב

סגר ובידודים לא מרשימים את חברי נבחרת הקראטה של “האקדמיה למיוזיק פורם”, שעובדים במרץ גם עתה והם זוכים לתואר “קבוצת החודש” שלנו.

“האקדמיה למיוזיק פורם” בקיבוץ דפנה, בניהולה המקצועי של סנסאיי מורן קויפמן, פתחה זה מכבר שנת פעילות 21. הימים לא קלים מאז ההודעה על הקפאת הפעילות של מרבית ספורטאי ישראל ע”י משרד הבריאות, אך הצוות בראשותה של קויפמן ושל המאמן סהר הורוביץ, המאמנים והמדריכים, ממשיכים להפעיל את חברי הקבוצות השונות בענפים השונים בדרכים אלקטרוניות: אימוני זום, המלצות לתרגילים שנשלחים בווטסאפ ובמייל.

קבוצת העילית של האקדמיה היא קבוצת נבחרת הקראטה – קבוצה של 18 בני נוער משני המינים, בגילאי 13-18, שעובדים יחדיו במרץ ומתקדמים בהדרגה מחגורה לחגורה. כולם פעילים מגיל צעיר, רובם הגדול מגילאי הגן, הבוגרים שבחבורה זכו לחנוך את הצעירים כעוזרי מדריכים. הטיבה לתאר את הקשר מורן קויפמן: “אנחנו משפחה שגדלה יחד. אפשר לראות בבוגרים יותר אחים גדולים של הצעירים. כולם חברים טובים ויש קשר טוב שמבוסס על כבוד הדדי, ערבות הדדית והרבה פרגון. בימים רגילים הם נפגשים פעמיים לאימונים משולבים של קראטה וקיקבוקסינג. בימים האלה אנחנו נפגשים דרך מסכים ולמרות הריחוק הפיזי, אנחנו מעבירים הדרכות והחניכים שולחים סרטונים. ברור שזה לא אידיאלי כמו לעשות אימון משותף, אבל כולנו מרגישים עד כמה החיבור שנוצר הוא עמוק ואמיתי”.

ואלה שמות: (חסרים נועה לוין מלהבות הבשן וגיא בר סיני ממטולה*. מימין לשמאל למעלה: בני הזוג ולריה ובועז ממעין ברוך. אילי אלמישלי משדה נחמיה, שירה פורת מדפנה, שמחזיקה את דנה אלחדיף ממטולה, ינון גרין מכפר גלעדי , עמית בר יהודה מלהבות הבשן , אסף טל מכפר סאלד, גלי הוימן גורדון מדפנה. למטה מימין לשמאל: יועד כליף מלהבות הבשן, נועם שמחאי מלהבות הבשן, יואב לידור מכפר גלעדי, אריאל פורן מדפנה, דרור יבין מכפר סאלד ורואי שוסטר מכפר סאלד.

כפי שציינו, כל חברי הקבוצה עשו התקדמות בשנה האחרונה, הבולטים שביותר בהם: עמית בר יהודה מקיבוץ להבות הבשן, שנחשב לחניך הבכיר ביותר, בהיותו מחזיק בחגורה שחורה דאן 1 ובסוף השנה ייבחן במבחן חגורת דאן 2. מי שעוד עשו קפיצת מדרגה משמעותית לעבר חגורה חומה הם גלי הוימן-גורדון, אילי אלמישלי, דנה אלחדיף ואסף טל.



מהקבוצה נפרדו שלושה חניכים שסיימו כתה י”ב: מעיין אילון – שהתגייסה לשנת שירות, עינת מזרחי – שהתגייסה לשירות צבאי ועידו ברינגס – שהחל פרק במכינה צבאית. מורן קויפמן מוצאת לנכון להביע הוקרה: “אני מודה להם על 14 שנים נפלאות יחד. כמובן שהקשר ההדוק ימשיך עוד שנים רבות, כפי שקרה עם חניכים אחרים שלי – שנשארו חלק מהמשפחה גם אחרי שהחלו שירות צבאי וגם לאחר שיצאו לאזרחות. אנחנו נפגשים בחגים ובימי הולדת ואני כל כך שמחה, שהצלחתי לבנות כאן מסגרת שהיא הרבה מעבר לספורט. זו משפחה אמיתית”.

למורן קויפמן משאלת לב אחת לתקופה הקרובה: “אנחנו רוצים לחזור לשגרה במהרה. לחזור הביתה ל”דוג’ו”, להתאמן ולהמשיך את דרך החיים של הקראטה. דרך מאוזנת שתורמת לחוסן נפשי וגופני ולבריאות”.

הצדעה לבוגרים. מורן קויפמן וסהר הורביץ ומעליהם החניכים: עידו ברינגס, עינת מזרחי, אור סירצקי ועמית בר יהודה.