כדורגל: עידן חדש בפתח

רגע לפני שחתם במכבי ת”א, עידן נחמיאס נחת אצלנו לראיון סיכום תקופה.

סיוע להכנת הכתבה: האתר הרשמי מכבי ת”א

עידן נחמיאס – בלם עירוני קרית שמונה והקפטן בעונה האחרונה, חתם הערב על חוזה לארבע עונות במכבי ת”א, מחזיקת גביע המדינה וסגנית אלופת המדינה. נחמיאס בן ה-24 מסיים דרך ארוכה ומוצלחת בעירוני קרית שמונה, שהחלה אי שם בשנתון נערים ג’, אליה הגיע אחרי שתי עונות בקבוצות הילדים של מ.ק קצרין. הדרך הארוכה של נחמיאס  בקרית שמונה כללה 6 עונות במדי קבוצות מחלקת הנוער ועוד 4 עונות במדי קבוצת הבוגרים, במהלכן ערך 140 הופעות בכל המסגרות וכבש 6 שערים. נחמיאס, שערך את הופעת הבכורה שלו במדי נבחרת ישראל הבוגרת נגד סלובקיה באוקטובר 2020, כבש שער 1 ב-10 הופעות בנבחרת הצעירה וערך עוד 16 הופעות בנבחרות הנוער והנערים. נחמיאס ענד את סרט הקפטן הן בנבחרת הנוער והן בנבחרת הצעירה ובשתי העונות האחרונות את סרט הקפטן של עירוני קרית שמונה.

מסיים פרק ארוך ומרשים. עידן נחמיאס במדי עירוני קרית שמונה (צילום: פושקו)



בתגובה לחתימתו במכבי ת”א, עידן נחמיאס אמר: “אני שמח להצטרף למועדון גדול ומוביל בכדורגל הישראלי. אני יודע מה הציפיות ממני ואעשה הכל על מנת לעזור לקבוצה להשיג את כל המטרות העונה בזירה המקומית והאירופית. אני מחכה כבר לפגוש את החברים החדשים שלי לקבוצה ולפתוח באימונים לקראת העונה הבאה. מרגש לא פחות יהיה המפגש עם אוהדי מכבי באצטדיון בלומפילד״. כאן זה המקום לציין, שבסיסו עידן נחמיאס אוהד של מכבי ת”א כמו אביו איציק והאח הצעיר דביר.

את החשיפה התקשורתית הראשונה שלו עשה עידן נחמיאס אצלנו באתר הקודם, בראיונות בפינות המצטיינים שלנו. בשנים האחרונות מסיבות כאלה ואחרות, לא עלה בידנו לראיין את נחמיאס. אתמול זה היה התזמון המושלם עבורנו לערוך עם עידן נחמיאס ראיון סיכום תקופה בעירוני קרית שמונה.

הפעם הצליח לו. עידן נחמיאס במבחנים למחלקת הנוער של מכבי ת”א, כשהיה בן 14



איך מסכמים 10 עונות בכמה משפטים?

“תקופה ארוכה ומיוחדת, שבה עשיתי תהליך ארוך של למידה והתפתחות בכל הגילאים. קשה לסכם תקופה כזו בכמה משפטים, אין יותר מדי מה להגיד, מלבד תודה שנתנו לי את הבמה, היו בשבילי, עזרו לי כאדם וככדורגלן”.

מה הרגעים הכי גדולים, שאתה לוקח מהתקופה בקרית שמונה?

“במשך שלוש עונות בקבוצת הנוער הצלחנו מדי עונה להוריד את כמות הספיגות. רגע השיא היה ההגעה לגמר הגביע בעונת 2014/15, שבו לצערי הפסדנו בפנדלים להפועל ת”א. כמובן שההגעה לנבחרות דרך ההופעות בקרית שמונה. בגזרת הקבוצה הבוגרת, ההגעה לחצי גמר גביע המדינה בשנת 2018 לעיני קהל רב באצטדיון ע”ש סמי עופר וגם ההגעה העונה לפלייאוף העליון, אלה ציוני הדרך הכי חזקים מהתקופה הזו”.

לקבוצת הנוער, לקבוצת הבוגרים וגם לנבחרת הנוער והנבחרת הצעירה הגעת כבלם שלישי-רביעי, ותוך זמן קצר הצלחת לפלס את דרכך להרכב ולתפוס קביעות. למה אתה מייחס את זה?

“תמיד האמנתי בעצמי ועבדתי קשה. מזל זה גם משהו שצריך, יחד עם יכולת לקחת הזדמנות ולתקוע יתד. אני שמח שידעתי להיות מספיק ממוקד מטרה, כדי לעמוד ביעדים שלי”.

בהחלט תמונת ניצחון. עידן נחמיאס לאחר החתימה על החוזה במכבי ת”א (צילום: מדיה מכבי ת”א)

איך אתה מסכם את העונה האחרונה?

“פתחנו טוב את העונה עם הרבה ניצחונות, זה משהו שעוזר לחבר קבוצה. באמצע העונה תפסה אותנו מכת קורונה והיינו מושבתים. חזרנו לקצב גבוה של שלושה משחקים בשבוע במשך שלושה חודשים. כל הכבוד לקבוצה ולצוות שהצליחו להכין אותנו. להביא אותנו מוכנים ברמה הפיזית – וזה לא מובן מאליו. זו עונה די משוגעת שהסתיימה בצורה טובה, עם מעט תחושה של החמצה שלא זכינו בכרטיס לאירופה – כי היינו במקום הרביעי, אבל אחרי מה שעברנו בעונות הקודמות – הפלייאוף הוא הישג בפני עצמו”.
מחלת הקורונה שעברה עליך ועל הקבוצה השפיעה על היכולות הגופניות שלכם?

“כשחזרתי מהקורונה, נדרש קצת זמן לחזור לכושר. בגדול, הנגיף לא פגע. הגוף המשיך לתפקד רגיל. לא שמעתי על השלכות יוצאות דופן אצלנו בקבוצה”.

גם בעונות הקודמות היה לקבוצה סגל עם שחקנים טובים, אבל זה לא הוביל לפלייאוף עליון. מה היה השונה העונה?

“האנשים והחיבור בין השחקנים. היה חדר הלבשה חזק, גם ברצף של 5 הפסדים אף אחד לא ערף ראשים, כולם האמינו אחד בשני. אלה הגורמים שהביא תוצאות”.

מי האנשים, שהכי עזרו לך להגיע למקום שבו את נמצא?

“התמיכה מהבית מאוד עזרה.  גם התמיכה של הארוסה שלי – שהתגוררה עמי העונה יחד בקרית שמונה. כמו כן, החברים הקרובים מהבית ומהסביבה הקרובה עזרו מאוד. מודה לכל מי שהיה שם לצידי לאורך השנים ועזרו לי להגשים הרבה שאיפות”.

כמי שהתחיל את דרכו במחלקת הנוער הצנועה של קצרין ומגיע עד לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי, מה המסר שלך לכדורגלנים הצעירים, שקוראים את הכתבה?

“צריך לעבוד קשה, להאמין בעצמך, להקריב מהזמן שלך, להיות חדור מטרה – כדי לתת לעצמך סיכוי להצליח”.

היכן נראה את עידן נחמיאס בעוד כמה שנים?

“את זה הזמן יגיד. לי נשאר לעבוד קשה, להיות סבלני, לקוות שהמזל יהיה בצד שלי – ומשם השמיים הגבול.
אני מקווה לשחק בעוד כמה שנים באחת הליגות הבכירות באירופה ולשחק בנבחרת הלאומית”.

מייחל לתפוס קביעות גם בנבחרת הלאומית. עידן נחמיאס במדי הנבחרת (צילום: ההתאחדות לכדורגל