כדורגל: לתת הכל בבלומפילד – מכל הסיבות ההגיוניות

עירוני קרית שמונה תתארח אצל מכבי ת”א, סגנית המוליכה, למשחק סיום העונה. קרית שמונה איבדה סיכוי להגיע לאירופה, אך יש לה המון סיבות לעלות עם מוטיבציה גדולה.

עונת 20/21 תגיע הלילה לסיומה, במחזור הסיום של הפלייאוף העליון. עירוני קרית שמונה תתארח בשעה 20:30 אצל מכבי ת”א, האלופה וסגנית המוליכה, שכדי לזכות באליפות מוכרחה לנצח את קרית שמונה ובמקביל מוכרחה תסריט שמכבי חיפה תפסיד להפועל באר שבע – שתגיע עם הרכב חסר במיוחד למשחק. שני המשחקים ישוחקו במקביל וייצאו לדרך בשעה 20:30.

עירוני קרית שמונה הצליחה ביום רביעי האחרון למנוע ממכבי חיפה לזכות בניצחון, אחרי שהמשחק הסתיים בתוצאת שוויון 1:1, בזכות שער מרהיב ודרמטי שכבש הקשר הצעיר של קבוצת הנוער, מייקל אמאנגה, שעלה כמחליף. קרית שמונה לא הצליחה לנצח ולהותיר לעצמה סיכוי להעפיל דרך הליגה למשחקי הליגה האזורית של אופ”א – מה שהופך עבורה את המשחק הערב לכזה שלא קובע לה דבר.

צפוי לזכות גם הערב לקרדיט בחוליית הקישור. ידין לוגסי במשחק מול מכבי חיפה (צילום: פושקו)



מעבר להוכחה של עמידה ברמת ספורטיביות לשחקני קרית שמונה יש עוד סיבה מרכזית לתת היום על כר הדשא – להחזיר גמול למכבי ת”א, שבשני הניצחונות שהשיגה במשחקים על קרית שמונה, החלטות השיפוט קיפחו עד מאוד את קרית שמונה – כשזכור יותר מכל, ניצחון 0:1 בסיבוב הראשון במשחק שנערך באצטדיון בלומפילד, כאשר בסיומה של תוספת הזמן הארוכה מאוד נפסקה בעיטת פנדל שלא הייתה ולא נבראה לזכות התל אביבים, שתורמה לכיבוש שער ניצחון – שהביא לאחר המשחק לאיום מפורש מצד איזי שרצקי, שקבוצתו לא תעלה למשחקי הליגה הבאים. כל שחקן שייתן הערב תצוגת משחק טובה יגדיל את הסיכויים שלו לזכות בעונה הבאה בחוזה טוב יותר – בקרית שמונה או בקבוצה ממועדון גדול יותר. קרית שמונה ניצחה בחודש שעבר בביתה 0:2 את מכבי ת”א בצורה מרשימה. הערב היא ניצבת בפני אתגר ענק: לעשות מה שהיא לא הצליחה שנים רבות – לנצח את מכבי ת”א בביתה. 

יתסכלו גם את הצהובים? שחקני קרית שמונה חוגגים את שער השוויון הדרמטי במשחק מול מכבי חיפה (צילום: פושקו)


קרית שמונה תחסר את צמד המחלימים מפציעה בברך – הקשרים האחוריים סמואל בראון ויואב הופמייסטר ואת שחקני ההתקפה הפצועים – אופיר מזרחי ומוחמד שאקר. גיא בן לולו, שבישל את שער השוויון מול מכבי חיפה, צפוי לזכות בקרדיט ולפתוח בהרכב לצידם של לוסיו מרינאו ויוג’ין האנסה. מעבר לכך, קרית שמונה צפויה לעלות עם הרכב דומה לזה שעלה ביום רביעי מול מכבי חיפה, כשהצפי הוא שמכבי ת”א תחזיק יותר בכדור וקרית שמונה תנסה בהתקפות מעבר ליצור מצבי הבקעה. לחץ גדול צפוי על החלק ההגנתי של קרית שמונה ובהיעדר קשרים אחוריים טבעיים, העומס על הבלמים אורי דהן ועידן נחמיאס, צפוי להיות גדול מאוד.

מכבי ת”א ניצבת בפני שבוע של הכל או כלום. מעבר למשחק הערב צפויה לה באמצע השבוע התמודדות במשחק גמר גביע המדינה מול הפועל ת”א. למעט הקשר האחורי דור פרץ, שייחסר בגין צבירת צהובים, יעמוד לרשותה סגל מלא. הסגל של מכבי ת”א כל כך עשיר וקצת קשה לצפות, מה יהיו השיקולים בהעלאת ההרכב בשבוע עמוס כל כך. בכל מקרה, למכבי ת”א סוללה של שחקנים איכותיים בכל עמדה והיא זו שאמורה להכתיב את קצב המשחק היום ולזכות מתמיכה של רבבות מהיציע. מכבי ת”א קבוצה מאוד מאומנת, שדוגלת בהפעלת לחץ להשגת הכדור וליציאה להתקפות מהירות. הלחץ הערב הוא על מכבי ת”א, שמצידה לא תהיה לה ברירה אחרת מלבד לנסות להפעיל כמה שיותר לחץ על הגנת קרית שמונה. אם הקבוצה הצפונית לא תיתן לאווירה מסביב וללחץ על המגרש להשפיע עליה, תשחק ברוגע ותבוא להנות מהמשחק – היא בהחלט עשויה לעשות הרבה בעיות למכבי ת”א. עם זאת, חשוב לזכור: מכבי ת”א השיגה העונה לא מעט נקודות לאחר הדקה ה-90, כך שהקלישאה “זה לא נגמר – עד שזה נגמר”, מקבל משנה תוקף היום.

הלחץ צפוי להיות שחקן מרכזי הערב. איתי שכטר סופג כרטיס צהוב במשחק בין הקבוצות בעונה שעברה (צילום: פושקו)