וויי פיי בנחלים יכול להציל חיים

 במבצע חילוץ שהתרחש אתמול בנחל עמוד היתה בעיה לאתר את המטייל הפצוע בגלל העדר קליטה סלולרית בנחל. אחד המטיילים הגיע לאזור בו הותקנה אנטנת ווי פיי, והזעיק את יחידת החילוץ. האנטנה הותקנה כחלק מפרוייקט S.0.S WIFI של עמותת “רוח ערבה”, שהוקם בעקבות אסון השיטפון בנחל צפית בו נספו 10 חניכי מכינה קדם צבאית.

צילום: עמותת רוח ערבה

מתנדבי משטרת ישראל  מיחידת החילוץ “גליל כרמל” חילצו במהלך השבת האחרונה מטייל בן 49 מאשדוד שנפל במהלך טיול בשמורת נחל עמוד. היה חשד לשבר ברגל שמלווה בכאבים עזים.

צוות איתור נעדרים של היחידה הצליח, לאחר מאמצים רבים (בשל חוסר קליטה טלפונית בנחל), לאתר את מיקומו של הפצוע ולחבור אליו. צוות רפואי העניק לו טיפול רפואי ראשוני.

עקב תוואי השטח המורכב ואופי הפציעה, הוחלט להזניק מסוק ח”א עם לוחמים של  669 שפינה את המחולץ באמצעות כבל למסוק לבית החולים להמשך בדיקות וטיפול.

יחידות החילוץ השונות ברחבי הארץ מתמודדות עם בעיית חוסר הקליטה הסלולרית בערוצי הנחלים. בחילוץ שהתקיים אתמול בנחל עמוד אחד המטיילים הצליח להגיע לאזור בו יש קליטה סלולרית, וכך הזעיק את יחידת החילוץ.

המטייל הגיע לאזור בו מותקנת אנטנת ווי פיי, אחת משתי אנטנות שהוצבו בנחל עמוד כחלק מפרויקט S.O.S WI FI. אנטנות כאלה הוצבו בלא מעט ערוצי נחלים בכל רחבי הארץ.

שלט סימון לקליטה סלולרית, צילום: עמותת רוח ערבה

 פרויקט SOS WiFi הוקם על ידי עמותת “רוח ערבה” (בין השיטין). העמותה מפעילה תוכניות ופרויקטים חינוכיים בערבה (מכינת ערבה, עבודה עברית, חוות בין השיטין ומדרשת הערבה).

,SOS WiFi הוא פרויקט נוסף של העמותה, שמטרתו להביא פתרון זמין, נגיש ויעיל לתקשורת חירום בנקודות מוגדרות במסלולי טיולים ברחבי הארץ בהם אין תקשורת סלולרית זמינה.

סרטון על S.O.S WI FI

היוזמה לפרויקט התעוררה בעקבות אסון מכינת בני ציון בנחל צפית שהתרחש באפריל 2018. האסון הנורא הזה, התוצאות הקשות שלו והקשר הישיר שלו לעולם המכינות הובילו את העמותה לחשיבה על דרכים שבאמצעותן אפשר יהיה להציל חיים, להקטין סיכון של מטיילים.

התקנת התחנות נעשית מראשיתה בתיאום ובשיתוף פעולה עם רט”ג ובתיאום עם יחידות החילוץ הפעילות בכל הארץ. הפרויקט הוא תרומה לחברה. הוא מתבסס על תרומות ואינו למטרות רווח. הוא נועד להציל חיים ומתבסס על שיתופי פעולה. בעמותת “רוח ערבה” מאמינים שטיול והכרת הארץ דרך הרגליים הם ערכים שחשוב להטמיע לצד אחריות ובטיחות.