כאן בשביל הילדים

את תואר “מאמן החודש” אנו מעניקים לאמיר קדשברג – שמשלב בין אימון רוגבי לילדים בקיבוץ דן לעשייה בחינוך הבלתי פורמלי בקיבוץ שמיר.

תקופות הסגרים שעברו על מדינת ישראל השפיעו רבות על חדוות החיים ועל תנועתיות של ספורטאים ובפרט ילדים. הרבה קבוצות ילדים בענפים שונים מצאו את עצמן מתמודדות עם גל של עזיבות, אך יש מקרים יוצאים מהכלל של קבוצות שדווקא בתקופת הסגרים פרחו – כמו קבוצת הילדים של מועדון רוגבי גליל עליון, הפעילה בקיבוץ דן. מאחר ומרבית הילדים (גילאי 8-12) מקרב עשרה המונים את הגרעין הקבוע של הקבוצה מתגוררים בקיבוץ דן, כך גם המאמן, אמיר קדשברג, הצליחה הקבוצה להמשיך ולקיים פעילות תוך שמירה על ההנחיות ובכך נמנע מצב של התפוררות פוטנציאלית. קרדיט גדול מגיע לאמיר קדשברג – שזוכה לתואר “מאמן החודש” שלנו. אמיר קדשברג, שחקן עבר בקבוצת הגברים, בן 35, נשוי לתאיה (2+) – שחקנית עבר בקבוצת הנשים, שבימים אלה בשלבי אחרונים של הריונה, עובד בשנתיים האחרונות במקביל גם בחינוך הבלתי פורמלי בקיבוץ שמיר – כמוביל קבוצת “מנגו” לגילאי 11-12, פעיל בפרויקט של עמות קדימה להובלת שינ”שינים.

בא מאהבה לילדים ושליחות לחינוך. אמיר קדשברג יחד רעייתו תאיה וילדיהם



מדוע בחרנו באמיר קדשברג לתואר הנכסף? כששמענו את ההסבר של יניב גרטי – מנהל מועדון רוגבי גליל עליון, לא נותר לנו מקום לספק: “קבוצת הילדים שלנו נוצרה באמצע הקורונה, אחרי פעילות חשיפה מוצלחת שנעשתה בקיבוץ דן. למרות כל הקשיים בדרך, יש סגר/אין סגר,יש אימונים/אין אימונים, הקבוצה עוד מעט מסיימת עונה מוצלחת והכל בזכות המאמן הנהדר שלהם, אמיר קדשברג. מעבר להיותו מאמן טוב,הוא קודם כל איש חינוך ברמה הגבוהה ביותר – וזה השיקול המרכזי שבזכותו אמיר לקח את הקבוצה והילדים זוכים בגדול. מצד אחד, הוא גורם להם לעבוד קשה באימונים ומצד שני, גורם להם לחשוב וגם להיות אנשים טובים יותר וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים במועדון שלו. אמיר גם חבר קרוב וצפוי להגדיל את משפחתו בכל רגע. אני מאחל לו בהצלחה רבה, עם בואה הצפוי של בתם השלישית לחיק משפחתו”. מכאן נמשיך לראיון שערכנו עם אמיר קדשברג.

דגש על הצד החברתי. אמיר קדשברג וחניכיו חוגגים את חג החנוכה



אמיר, מה הביא אותך לרוגבי ומה משאיר אותך בענף?


“בילדותי ובנעוריי התנסיתי בג’ודו ובאתלטיקה. כמו רוב שחקני ושחקניות הקבוצות הבוגרות, גם אני נחשפתי כסטודנט במכללת תל חי לענף הזה ולקיומה של הקבוצה. תאיה, רעייתי, הגיע לצפות בי משחק והתחברה גם היא לעניין והצטרפה לקבוצת הנשים. הקמנו משפחה ומטבע הדברים כבר לא נשאר הרבה זמן לשחק רוגבי, אבל האהבה נשארה. אני בא מתחום החינוך ואימון ילדים הוא גם קשור לתחום, אהבה לרוגבי ורצון לראות את המועדון מתפתח – קיימת בשפע, אז ככה שעבורי זה חיבור מאוד טבעי. הרוגבי, עם כמה שהוא נראה מהצד ענף אגרסיבי, הוא ענף הספורט שמנחיל הכי הרבה ערכים של כבוד בין יריבים וכבוד וערבות הדדית”.

ובכל זאת, יש ענפי ספורט הרבה יותר פופולריים לילדים ונוער. איך בכל זאת הצלחת להקים קבוצת ילדים?

“זה התחיל מביקוש שנוצר מחבר’ה בקבוצת הבוגרים, שמתגוררים בקיבוץ דן ורצו שילדיהם ייכנסו לעניינים. קיבצנו גרעין של גילאי 8-12 מקרב ילדי הקיבוץ, עם הזמן הגיעו להתנסות ילדים מיישובים אחרים, כמה מהם גם הצטרפו לקבוצה. יש לנו 10 חבר’ה קבועים, מתוכם גם בת אחת. העובדה שרוב הילדים מתגוררים בקיבוץ דן הקלה עלינו לייצר פעילות בתקופת הסגרים ושמרה את הילדים במסגרת ספורטיבית וחברתית, שהייתה מאוד חשובה להם”.

כשמתאמנים קרוב לנחל, זה בלתי נמנע. ילדי הקבוצה נהנים להם בערוץ נחל דן



עונה ראשונה שלך כמאמן. במי ובמה אתה נעזר?

“אני זוכה לעזרה גדולה מצד עופר המבורגר – המאמן של קבוצת הגברים והנשים, מאמן עתיר ניסיון שעוזר מהידע הרב שלו. בצד הארגוני אני זוכה לעזרה גדולה מצד יניב גרטי – מנהל המועדון. כמו כן, אני נעזר בתכני לימוד שיש באינטרנט, מקדיש זמן לצפייה בסרטונים וקריאת חומרים, כדי להעשיר את רמת האימון”.

מה השאיפות שלך להמשך הדרך?

“הילדים מאוד רוצים לחוות משחק ובתקופה הקרובה אנחנו אמורים לשחק מול הקבוצה שקמה בשלוחת ראש פינה. בעונה הזו לא השקענו בפרסום, כי תקופת הקורונה לא תקופה רגילה. אחרי שבנינו כאן גרעין קבוע, השאיפה היא לגדול, כדי שנוכל לפתוח שתי קבוצות בלי פערי גיל גדולים – קבוצה לכיתות א’-ג’ וקבוצה לכיתות ד’-ו’, כדי לתת רמת אימון אידיאלית יותר לכל קבוצת גיל”. 

מעוניינים להצטרף לקבוצות מועדון רוגבי גליל עליון? צרו קשר עם יניב גרטי בטלפון: 054-7948883

שואפים לגדול. ילדי הקבוצה והאבות