שוחה לזירה הבינלאומית

“ספורטאי החודש” שלנו הוא השחיין אביתר לוי מקרית שמונה, שחזר בגדול לעולם התחרויות.

*. צילום: גיא יחיאלי – באדיבות אתר איגוד השחייה

ענף השחייה הוא הענף שמתמודד עם הקשיים הרבים ביותר של משבר הקורונה. בשונה מענפי ספורט אחרים, בהם ניתן להתאמן “על יבש”, בענף השחייה החשיבות של אימונים בבריכה היא עצומה. תקופות הסגרים בהחלט גרמו לפגיעה משמעותית בשגרת האימונים של שחיינים ברחבי העולם. קבוצות השחייה של אגודת הפועל גליל עליון חזרו לפעילות מבצעית ברמת האימונים וברמת התחרויות ומביאות הרבה כבוד. “היהלום שבכתר” מקרב שחייני האגודה הוא אביתר לוי, בן 18 מקרית שמונה, שעבר צפונה מהיישוב הדרומי מיתר שבנגב, לפני שמונה שנים ומאז הוא משתייך לאגודה הגלילית. בחודש שעבר הצליח לסיים את תחרות גביע האיגוד בשחייה בסגנון פרפר ל-50 מטרים במקום הראשון לגילאי 17-18 ובמקום השלישי בכל קטגוריות הגילאים. מעבר למדליה יוקרתית גולת הכותרת של ההישג – קביעת קריטריון להשתתפות באליפות אירופה, שעתידה להיערך בחודש יולי ברומא, בירת איטליה.

חזר בגדול לעניינים. אביתר לוי



כשפנינו ליונתן ורטיקובסקי, מנהל מחלקת השחייה של הפועל גליל עליון, בבקשה לחוות דעת על אביתר לוי, המחמאות נשפכו בנדיבות: “אין ספק שאביתר הוא ספורטאי מדהים, משכמו ומעלה. אך לפני כן, הוא אדם מדהים. מנומס, ישר, אכפתי מהזולת ולאחר שמכירים את הוריו סילבן ואסתי, יודעים מהיכן זה מגיע. אביתר מוכיח לכולם מה זו מקצוענות, אין אימון שהוא לא מגיע ראשון ויוצא אחרון. תמיד מעל חצי שעה לפני האימון יהיה ניתן לראותו כבר על שפת הבריכה. מקצוען אמיתי, עם אופי מיוחד. אני בטוח שהוא רק ימשיך להתקדם ולהשתפר. מעבר לכשרון הגדול שלו, הוא יודע לעבוד קשה מאוד. תענוג לראות את המוטיבציה הגדולה שלו, התשוקה שלו להיכנס לבריכה בכל יום ורק לחפש ללמוד, להתקדם ולהשתפר. לצד זה אביתר תורם רבות לחדר ההלבשה של בקבוצה. הוא מגבש בין השחיינים והשחייניות וחבר טוב של כולם. תמיד הוא יעזור ויתמוך במי שיצטרך עזרה, בלי לבקש בכלל. בעיקר לשחיינים הצעירים שהוא מהווה עבורם מודל לחיקוי. השילוב המושלם בין אביתר למאמנו נמרוד פלמה באים לידי ביטוי. נמרוד יודע איך להגיע לאביתר ולתת לו את האימונים הנכונים וההכוונה בכדי להגיע הכי רחוק שאפשר ולהביא לידי ביטוי את היכולות שלו. אני שמח שיש לנו את הזכות לאמן שחיין מצוין ואדם נדיר כמו אביתר ומאחל לו המון הצלחה בהמשך הדרך.”.

אחרי ששומעים או קוראים חוות דעת כזו, אין ספק שבחירה באביתר לוי ל”ספורטאי החודש” שלנו, היא מתבקשת. מכאן נמשיך לראיון שערכנו עמו.

ביג לייק. אביתר לוי לאחר כיבוש המטרה



אביתר, חזרת ישר לקרבות על כל הקופה – ועמדת באתגר. מה הביא אותך להישגים הללו?

“עבדתי קשה גם בתקופת הסגר, כדי שאוכל להגיע לתחרות הזו מוכן. לא יכולתי להתאמן כמו שצריך בהיעדר בריכה, אבל נתתי דגש על הפן המנטלי. בסגר הראשון שחיתי בבריכה קטנה בבית של חברים, בריכה באורך 12 מטרים, שחיתי 4 פעמים בשבוע כדי להרגיש את המים. בנוסף, עשיתי אימוני כושר באמצעים שהיו לי. בסגרים האחרים של חגי תשרי ובזה שבא אחריו, היו כל מיני הקלות שאפשרו לי להתאמן בצורה נוחה יותר, בבריכות קטנות בסביבה שהתאפשר לי לשכור את שירותיהן ל-50 דקות אימון. עשיתי את מה שיכולתי על הצד הטוב ביותר בסיוע של נמרוד פלמה, שמאוד עזר לי.  לפני התחרות השתתפתי בשתי תחרויות שחייה בסגנון פרפר למרחק 100 מטרים – אליפות הפועל ותחרות ליגה, בשתיהן הגעתי לתוצאות טובות. ההישג בתחרות גביע האיגוד מאוד מספק ומרגש. התרגשתי מאוד מעבודת צוות עם נמרוד ומהתמיכה של חברי הקבוצה שתמכו בי. חיכיתי לתחרות הזו המון זמן. הקורונה מנעה את קיום התחרות הזו בשנה שעברה וכן את אליפות אירופה. עבורי התחרות הזו הייתה הזדמנות אחרונה. לא חשבתי על תרחיש אחר מלבד הבטחת הקריטריון”.

ציינת את עניין התמיכה הסביבתית. עד כמה יש לה חלק בהצלחה שלך?

“חלק גדול מאוד. נמרוד עושה עבודה מדהימה. אני חושב שהערכים שהוא מעביר לא תראה בשום קבוצה. בלי התמיכה והיכולות המקצועיות של נמרוד ויונתן, אני לא חושב שהאגודה שלנו הייתה מצליחה להגיע להישגים וללכידות חברתית כל כך מיוחדת.  החברים לקבוצה – ולא משנה מה הגיל, הם חברים טובים לחיים. כשחגגתי יום הולדת 18 הגיעו גם חברים בגילאי 14-15 לשמח אותי. זו חברות מיוחדת, שותפות לדרך. אני רואה אותם כמעט יותר מההורים שלי – שגם להם מגיעה תודה ענקית על ההשקעה והתמיכה בי לאורך השנים. אין ספק שהתברכתי במעטפת חמה ותומכת של אנשים טובים מסביבי ואני מודה לכולם”.

אתה משתייך בשנתיים האחרונות לנבחרת הנוער. איך זה להיות חלק מקבוצה, שבה בסופו של דבר יש גם תחרות בין שחיינים, שרוצים להימנות על הסגל שיוצא לייצג את המדינה בתחרויות בינלאומית?

“החבר’ה בנבחרת והצוות המקצועי מדהימים. חבר’ה שכיף להיות בחברתם, שיודעים לשלב בין תמיכה וחברות לבין מטרות אישיות. אין קנאה ואין צרות עין בין חברי הנבחרת. כמובן שכל אחד עובד קשה, כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר שיאפשרו לו להיות בסגל הסופי לתחרויות, אבל זה לא ברמה שאנשים דורכים אחד על השני. יש הקפדה חשובה על החומר האנושי. עם כל המטרות האישיות, יש מקום לחברות טובה וקרובה וזה לא בא אחד על חשבון השני”.

מה המטרות שלך להמשך הדרך?

“המטרה הקרובה היא אליפות אירופה ביולי, ברומא, שתיערך בבריכה פתוחה – אותה בריכה בשבה מייקל פלפס שבר שיאים באליפות העולם בשנת 2009. אני מכיר את המתחרים שאפגוש, הודות למידע שאני דולה מהאינטרנט. המטרה שלי להיות ממוקד במסלול שלי, לעשות מה שאני מאמין ויודע שיכול לעשות, לא להתרגש יותר מדי. המקום שלי שם ואני נמצא בטופ וצריך לכוון כמה שיותר גבוה. מטרת העל היא להגיע לשמיניה האחרונה, כדי שאזה בקריטריון להשתתפות באליפות העולם. חודש אחרי זה אשתתף באליפות ישראל. כרגע אני במקום 5 בסגנון פרפר למרחק של 50 מטרים כל הגילאים, אני במקום ה-6 בדירוג ל- 100 מטרים. אני משתתף גם במקצים של גב וחתירה. המטרה היא להגיע לתוצאות הטובות ביותר, שאוכל להגיע אליהן בהתאם ליכולתיי. הוצאתי מעמד של ספורטאי מצטיין לקראת השירות הצבאי, במטרה לשרת את המדינה כחייל וכשחיין. מטרת העל שלי – השתתפות באולימפיאדה בשנת 2024”.

המטרה הבאה – הסתערות על הזירה הבינלאומית. אביתר לוי כבר דרוך