סופ”ש עם 3 משחקי בוגרים בפתח. זמן להפנות זרקור אליהם.

סופ”ש של כדורגל מעבר לפינה, רגע לפני שמשחקיהן של 3 מארבע קבוצות הבוגרים שאנו מסקרים יוצאים לדרך, זמן להפנות זרקור לעבר כל אחד מהמשחקים.

יום שישי

הפועל עירוני צפת
, שמדורגת במקום הרביעי בטבלת בית ב’ של מחוז צפון א’ בליגה ב’, תארח בשעה 14:30 את אחי עכו – שמקדימה אותה בנקודה אחת. צפת מרוחקת שתי נקודות ומשחק עודף מבני כאבול, שמדורגת במקום השני המוביל לפלייאוף העליון. גם צפת וגם עכו יודעות שכל תוצאה מלבד ניצחון תהיה רעה עבורן, מה שנותן את כל הסיבות לצפות למשחק פתוח.עכו כבשה עד כה 16 שערים ב-11 משחקים – ארבעה מהם לרשתה של צפת בסיבוב הקודם, במשחק שהסתיים בניצחון 0:4. צפת כבשה שער אחד פחות. על מחצית מהשערים שכבשה עכו חתום חאלד כליב – שחקן המפתח של עכו. אם צפת תצליח להצר את צעדיו, היא תגדיל את סיכוייה לניצחון. במשחק הקודם מול עכו ובמשחק בשבוע שעבר מול בני ממב”ע, שהסתיים בניצחון 1:4 לזכות הקבוצה מהגולן, הגנת צפת נראתה לא טוב. היום נדרשת מהשוער אביאל הר ציון ושחקני ההגנה יכול טובה בהרבה.

משחק על כל הקופה. שחקני צפת (צילום: אילן מאור)



יום שבת

הנציגה שלנו בבית א’ של מחוז צפון א’ בליגה ב’, בני טובא, תתארח בשעה 15:30 אצל צעירי סכנין – שעומדת גם היא על מאזן של 7 נקודות בעשרה משחקים, 3 נקודות יותר מאשר נועלת טבלת הבית, אחי ביר אל מכסור. טובא מתייצבת למשחק עשרה ימים אחרי התבוסה לכרמיאל ואחרי שישה משחקים ללא ניצחון, בעוד שסכנין לא ניצחה ב-7 המשחקים האחרונים. שתי הקבוצות יגיעו למשחק במצב לא אידיאלי. טובא תתייצב למשחק ללא החלוץ נא’אל אבו עוואד, שספג ההרחקה משלושה משחקים מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. צפוי משחק עצבני וקשוח, שבו ייתכן ששער אחד יעשה את ההבדל בין הקבוצות.

חייבים להיות רגועים ומפוקסים. שחקני בני טובא



עוברים לליגת העל. עירוני קרית שמונה, שטרם ניצחה במשחקי הפלייאוף העליון, תתארח בשעה 20:30 אצל מכבי חיפה. הקבוצה של קובי רפואה מרוחקת 7 נקודות מהמקום השלישי – שמוביל למוקדמות הליגה האירופאית ונקודה אחת מהמקום הרביעי – שיוביל לאותו מקום, במידה ואחת משלוש הראשונות תזכה בגביע המדינה. קרית שמונה יודעת, שכדי להיות בתמונת המאבק על הכרטיס לאירופה, היא מוכרחה להתחיל לנצח. במוצאי השבת צפוי לקבוצה משחק קשה מאוד מול מכבי חיפה, שמודרכת ע”י מיודעינו – ברק בכר ועוזרו גיא צרפתי, שמנהלת מאבק צמוד על פסגת הטבלה מול מכבי ת”א ומרוחקת נקודה אחת מהיעד.

קרית שמונה תחסר במשחק את הבלם אורי דהן, שירצה עונש הרחקה בגין צבירת כרטיסים צהובים. את מקומו יתפוס זיו מורגן – שיוסט מעמדת המגן השמאלי לעמדה הטבעית שלו וישחק לצידו של עידן נחמיאס. אמיר בן שמעון יעלה כמגן שמאלי. מוחמד שאקר, שריצה עונש הרחקה, עשוי לשוב להרכב על חשבונו של גיא בן לולו. במכבי חיפה מלבד החלוץ ניקיטה רוקביצה, שפצוע תקופה ארוכה, יעמוד כל הסגל לרשות הצוות המקצועי. קרית שמונה תצטרך להיות אגרסיבית במרכז המגרש, במיוחד בכל מה שקשור למאבקים מול קשרי מכבי חיפה בראשות נטע לביא האחורי ודולב חזיזה הקדמי. כמובן שדגש גדול יצטרכו לתת בקרית שמונה להצרת צעדיו של שחקן הכנף עומר אצילי, שמצוי בכושר מצוין. הצרת צעדים של שחקנים אלה ומנגד יציאה נכונה להתקפות מעבר וריכוז בפעולות האחרונות יוכלו לקדם את קרית שמונה לחזרה עם תוצאה טובה מהמשחק. 

חדות ליד השער הכרחית. יוג’ין האנסה