כדורסל גברים: הילדים חזרו ליציע, הבוגרים המשיכו לנצח

הפועל גליל עליון ניצחה 72:77 את משחק הצמרת מול הפועל חבל מודיעין, במשחק החזרה של הדור הצעיר ליציע.

כמעט שנתיים חלפו מאז שאולם “הפיס” בכפר בלום נפתח ביום שישי למטרת אירוח של משחק קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון. היום זה קרה, בשל מחזור סופ”ש בליגה הלאומית. הפועל גליל עליון זכתה היום לארח את משחקה מול קהל בגילאים שונים, אחרי שהתרגלה במשחקים האחרונים לארח את משחקיה מול קצת יותר ממאה אוהדים מעל גיל 18, המחזיקים בתו הירוק. לפני המשחק נערכו בדיקות קורונה מהירות לילדים ובני נוער מתחת לגיל 16, רבים מהם נענו לקריאה והגיעו – וכך אולם “הפיס” זכה לכמות מקסימלית של קהל ע”פ ההנחיות של משרד הבריאות, כ-400 אוהדים, רבים מהם צעירים שבהחלט הורגשו וסייעו לקבוצה לעמוד במטרותיה במשחק היום.

אז מה היה לנו היום באולם “הפיס”? משחק צמוד בין שתי קבוצות מוכשרות, משחק שבו הישראלים משתי הקבוצות היו פקטור מרכזי, זאת בשל הרחתקו במהלך הרבע השני של הגארד האורח, לייס דאן, ובשל דקות רבות שמצא את עצמו על הספסל שחקן הפנים הגלילי, אדריאן יוטר, שנקלע לבעיית עבירות. לאחר רבע ראשון צמוד, שהסתיים ביתרון 17:18 לזכות הגליל, הגיע רבע שני שבו שחקני הגליל השתלטו על המשחק וצעדו ביתרון חד ספרתי משתנה כל העת, עד לירידה להפסקת המחצית ביתרון 36:43. אותה מגמה נמשכה גם ברבע השלישי, שהסתיים ביתרון 58:64 לזכות הגליל, שברבע האחרון המשיכה לצעוד ביתרון חד ספרתי משתנה, אם כי חבל מודיעין הייתה קרובה יותר ליצירת שוויו. 14 שניות לסיום המשחק, צמד קליעות עונשין מוצלחות של אריאל נבון צימקו את היתרון הגלילי ל-70:73, לאחר מכן צמד קליעות מוצלח מהקו של הגארד גיא דותן צימקו את היתרון הגלילי עד ל-72:73 – אך צמד קליעות עונשין של קנדל אנתוני וחטיפה של אלון ספיר שהסתיימה בסל שדה סגרה עניין והעניקה לגליל ניצחון 72:77.

שמח ביציע וגם על המגרש. שחקני הגליל חוגגים במהלך המשחק (צילום: גיל נוימן)



להפועל גליל עליון לא היה זה יום קליעה מרשים. קנדל אנתוני הוביל את רשימת הקלעים עם 17 נקודות ואלון ספיר קלע 13 נקודות – שניהם באחוזי קליעה לא מלהיבים בלשון המעטה. עומר טל קלע באחוזים יותר טובים גם הוא 13 נקודות. הקבוצה קלעה 35 אחוז מהשדה, קלעה 13 מ-18 קליעות עונשין. במשחק שבו אדריאן יוטר מספק שתי נקודות בלבד, הגיעה תרומה מרשימה של 29 נקודות משחקני הספסל – 3 מהם מידיו של הרכז הצעיר מתוצרת בית, רון כהן, ששיחק היום ארבע דקות ו-44 שניות (אם רק היה קולע 4 נקודות, זה היה יכול להיות מושלם…). הפועל גליל עליון קטפה 50 ריבאונדים – 22 מהם בהתקפה, לעומת 45 שקטפה חבל מודיעין. השחקן הלוהט של הגליל באזור הצבע היה גבי צ’אצ’שוילי – שקטף 15 ריבאונדים וקלע 11 נקודות. הסטטיסטיקה המלאה, בתמונה שמתחת לפסקה זו, באדיבות אתר איגוד הכדורסל.