כדורסל נשים: ברתנא והשחקניות בדריכות לרבע הגמר

הפועל גליל עליון תארח היום את בני יהודה ת”א למשחק ראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף העליון של הליגה הלאומית. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחק וגם התייחסות של המאמן הגלילי, זיו ברתנא, בכתבה זו.

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון נכנסת להילוך גבוה. אחרי שסיימה את הבית הצפוני של הליגה הלאומית במקום הראשון – עם מאזן של 13 ניצחונות והפסד אחד, תחל הערב הקבוצה שמודרכת ע”י זיו ברתנא את דרכה במשחקי רבע גמר הפלייאוף העליון מול בני יהודה ת”א – שסיימה את דרכה בבית הדרומי במקום הרביעי בטבלה. המשחק הערב ייערך בשעה 21:00, באולם “דנציגר” בקרית שמונה. הכניסה חופשית לעומדים בתנאי התו הירוק ומותנית בעטיית מסכה לאורך כל המשחק. המשחק עשוי להיות מועבר בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק גליל עליון כדורסל נשים . הסדרה תיערך בשיטת הטובה משלושה משחקים. המשחק השני בסדרה ייערך ביום שני הקרוב, בשעה 20:00 בת”א. במידה ויהיה צורך במשחק שלישי, הוא ייערך ביום שישי הקרוב, בשעה 14:00 באולם “דנציגר” בקרית שמונה.

צו שמונה לשחקן השישי. אוהדי ואוהדות הגליל במשחק באולם “הר וגיא”



הפועל גליל עליון מקווה מאוד להתייצב למשחק הערב בסגל מלא. שתי השחקניות הבכירות והמנוסות ביותר בקבוצה, ירדן גוט וענבר לברון, יעברו מבחן כשירות לפני המשחק. חסרון של אחת או שתי השחקניות בהחלט יהיה משמעותי הערב. גליל תצטרך תפיסת פיקוד של הוותיקות, עמית גור – “קבלנית העליות” של הליגה, שיר רביב ואביטל צוובנר, כשכמובן נדרשת יכולת טובה גם של השחקניות הצעירות בקבוצה.  בני יהודה ת”א אמנם סיימה במקום הרביעי בבית הדרומי, אך היא שיחקה בבית יותר איכותי מזה ששיחקה בו גליל עליון. הסגל של בני יהודה ת”א איכותי ועמוק עם שחקניות מנוסות, חלקן אף שיחקו בעבר בליגת העל. שחקניות המפתח של בני יהודה הן: טלי בן ישי – שחקנית מובילה בליגה מזה שנים,  שניחנת ביכולות קליעה וחדירה לסל, הגארדית והקלעית אורטל אורן – שחקנית נבחרת ישראל בעבר ששיחקה בעבר במכללות והגיעה להישגים גדולים בליגת העל, מיכל אסף – ששיחקה בעבר בנבחרות ובממכללות נהיחנת ביכולות אתלטיות ושחקניות צעירות יותר ומוכשרות בראשן יעל טויטו ועדן כהן. את הקבוצה מאמנת טלי נוי – בעבר מהשחקניות הבולטות בכדורסל הישראלי, שעושה חיל גם בתחום האימון.

זיו ברתנא, שהוביל לפני שלוש שנים את קבוצת הנשים של הגליל לסדרת הגמר סל של הליגה הלאומית מול הפועל ראשון לציון, לאחר שהוביל להצלחות גדולות את קבוצת הגברים של המועדון וקבוצות במחלקת הנוער, דרוך לקראת המשחק.

מצפה להן משוכה גבוהה. שחקניות הפועל גליל עליון, המאמן זיו ברתנא והמנהל עוז אוחנה



איך אתה מסכם את החלק הראשון של העונה? ממה היית מרוצה וממה פחות

“עברנו שנה מיוחדת ומאתגרת עם שני סגרים ועם אתגרים שאין בשנה רגילה. אני גאה בבנות על ההתמדה, ההשקעה והיכולת שלהן להמשיך קדימה כל פעם מחדש. אני מאוד מרוצה מהבנות שבקבוצה ובהתקדמות שעשינו תוך כדי העונה, ושמח גם על התוצאות ומאזן הניצחונות שלנו”.

זה לא סוד שברוב המשחקים לא היה לכן פייט של ממש מהצד השני. הערב אתן הולכים לשחק במשחק על כל הקופה מול קבוצה איכותית יותר מהיריבות מולן שיחקתן. איך עושים את ההתאמות לסיטואציה?

“הליגה הצפונית השנה הייתה כנראה פחות חזקה מהליגה הדרומית, עם זאת אי אפשר לקחת לבנות את הקרדיט על מאזן מדהים והכי טוב בשתי הליגות של 13-1 בניצחונות, זה לא מובן מאליו. מבחינת גישה לסדרה מול בני-יהודה, אין ספק שהמעמד מרגש. נכון גם שבני יהודה קבוצה שנבנתה לעליה עם סגל איכותי ועמוק בהרבה מהקבוצות איתן התמודדנו עד עכשיו. אני חושב שמדובר באתגר ענק בשבילנו”.

מה תצטרכו לעשות, כדי לצלוח את הסדרה?

“בני יהודה מציגה שחקניות עם ניסיון רב כולל בליגת העל ועם איכויות גבוהות מאוד. יש להן כנראה את הסגל הכי עמוק בליגה הלאומית ומאמנת מצוינת עם שיטה מאוד ברורה, שיודעת להכין את השחקניות שלה למעמדים האלו. אני חושב שהמפתחות ההגנתיים שלנו הם ירידה טובה להגנה, סגירת הקלעיות המובילות שלהן והתמודדות טובה עם משחק הפיק-אנד רול והיתרון היחסי שלהן בצבע ובריבאונד. בצד ההתקפי אני חושב שאנחנו תלויות בעצמנו, כשאנחנו משחקות בשטף שלנו וביחד, אנחנו מגיעות לזריקות טובות, שאולי בדקות הראשונות יכנסו פחות בגלל המעמד. לאורך זמן אם נשחק ביחד ורגוע ונאמין זו בזו, נצליח לעשות דברים טובים בהתקפה. אני מקווה שהקהל הגלילי יגיע בהמוניו לאולם בדנצינגר לעזור לנו להפוך עונה טובה למצוינת”.

יקוו לחייך בסיום המשחק. ירדן גוט, ענבר לברון, אביטל צוובנר, שיר רביב ומיקה ביתן