כדורסל גברים: הרבה יוטר טוב

הפועל גליל עליון ניצחה 83:88 את המשחק הצמוד מול מכבי רעננה. בכורה מרשימה לאדריאן יוטר.

הפועל גליל עליון סוגרת שבוע מוצלח של משחקי בית. ארבעה ימים אחרי הניצחון הביתי הגדול והמרשים על מכבי אשדוד, זכתה הערב הקבוצה של ברק פלג ונעם כהן בניצחון 83:88 על מכבי רעננה – ששבה לפעילות אחרי עצירה קטנה בשל תחלואת קורונה. הניצחון בו זכתה הקבוצה הגלילית מותיר אותה במרחק של שתי נקודות מפסגת טבלת הליגה הלאומית.

אחרי סדרת משחקים אליהם התייצבה עם זר אחד זכתה הערב הפועל גליל עליון בשירותיו של אדריאן יוטר, שאחרי שבלט בעבר בליגת העל חזר לישראל אחרי זכייה באליפות המדינה בפורטו ריקו. יוטר עלה בחמישייה והתחבר בצורה מצוינת לקבוצה. יוטר שיחק 25 דקות וסיפק 17 נקודות ו-14 ריבאונדים , כל זאת במשחק שהיווה מפגן שלשות מטורף של הפועל גליל עליון לאורך המשחק – 15 קליעות מוצלחות מ-23 ניסיונות, שמהווים 65 אחוזי הצלחה.

הופעת בכורה מצוינת. אדריאן יוטר (צילום: גיל נוימן)



הפועל גליל עליון פתחה את המשחק בסערה, עם ריצת 0:10 לאחר שתיים וחצי דקות של משחק. בהמשך יחסי הכוחות התאזנו, אך היתרון הגלילי נתן לה מקדמה טובה להמשך ובסיום הרבע היא ירדה ביתרון 18:25. ברבע השני מגמה הפוכה, הקבוצה מהשרון השתלטה על המשחק, שחקני הגליל לא היו מרוכזים מספיק ולאחר שרעננה הצליחה לכרסם ביתרון הגלילי, שלשה של אוסטין פרייס יצרה מהפך והעניקה לרעננה יתרון 38:39, שתי דקות ורבע לתום המחצית הראשונה, שהסתיימה ביתרון 38:44 לזכות רעננה.

שיא קליעה עונתי. עומר טל (צילום: גיל נוימן)



את המחצית השניה רעננה פתחה בריצת 3:8 וחצתה כעבור שלוש דקות של משחק את רף היתרון הדו ספרתי. בנקודה הזו עומר טל תפס פיקוד וסדרת קליעות עזרה לכרסם ביתרון של רעננה. שחקני הגליל הקשיחו את ההגנה ולאחר פיגור ממושך שלשה של עומר טל החזירה את היתרון לגליל, דקה וחצי לסיום הרבע השלישי, שהסתיים ביתרון 58:64 לזכות הגליל. ברבע האחרון התפתח משחק צמד, שתי שלשות רצופות שקלעה רעננה קבעו שוויון 69:69, שש דקות לסיום המשחק. 55 שניות לסיום המשחק, שלשה שניה ברציפות של אופק מלכה האורח קבעה שוויון 83:83. קו העונשין והגנה יעילה היו הנשק של הגליל בדקה האחרונה, ארבע קליעות עונשין מוצלחות של עומר טל ואנתוני פישר ועוד קליעת עונשין מוצלחת של עומר טל – כתוצאה מעבירה טכנית שנשרקה לספסל של רעננה, סגרה עניין והעניקה לגליל ניצחון 83:88.

עומר טל הוביל את רשימת הקלעים של הגליל עם 26 נקודות (5 שלשות), אדריאן יוטר עם בכורה מדהימה – 17 נקודות ו-14 ריבאונדים, אנתוני פישר עם עוד משחק מוצלח עם קליעה דו ספרתית סיפק 14 נקודות. הסטטיסטיקה המלאה בתמונה המצורפת מאתר איגוד הכדורסל.