מחאת האופים

עובדי המאפיה המרחבית בקרית שמונה הפגינו היום כנגד מדיניות משרד הביטחון שעלולה להביא לסגירת המאפיה. הם נסעו בשיירה איטית של משאיות ברחבי העיר, ולאחר מכן קיימו הפגנה מול בניין העירייה.

העובדים חסמו את רחוב הרצל מול העירייה, והמשטרה באה לפנות

עתידם התעסוקתי של 120 עובדי המאפייה המרחבית “לחמנו” בקרית שמונה אינו ברור, לאחר שמשרד הביטחון לא נסוג מהכוונה להעביר את עיקר האספקה של לחם לצה”ל לידי מאפיית ברמן. הבעלים של המאפייה הבהיר כי ללא המשך אספקת הלחם לצה”ל הוא יאלץ לסגור את המאפייה.

עכשיו עובדי המאפייה מחריפים את המאבק, והיום הם קיימו תהלוכה של משאיות חלוקה שנסעו בשיירה ברחובות העיר בנסיעה איטית במיוחד, ויצרו קצת פקקי תנועה. יו”ר ועד העובדים, איציק דהן, עוכב על ידי המשטרה, אולם שוחרר כעבור זמן קצר.

העובדים קראו לראש העיר, אביחי שטרן, לסייע להם במאבקם מול הדרג הממשלתי כדי להביא לעצירת יישום המכרז של משרד הביטחון. “השנה במקום שי לחג נקבל מכתבי פיטורים, אמרו העובדים”.

יו”ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, יונה פרטוק, אמר במהלך ההפגנה: “חבל שערב חג הפסח, בשעה שכל המשק חוזר לחיים אחרי הקורונה, דווקא אצלנו סוגרים מקום עבודה שמעסיק עשרות רבות של עובדים ועובדות מסורים. אסור שזה יקרה, ולו בגלל הייחודיות של מקום העבודה הזה בפריפריה, ובגלל העובדים האיכויתיים שנותנים את כל מרצם לקיום המקום

“מישהו חייב להתעשת למעלה בממשלה ולהחליט שהמאפייה חייבת להתקיים בקרית שמונה, ולו למען העובדים ומשפחותיהם”.

צילומים: מרחב גליל עליון של ההסתדרות הכללית