כדורגל: החליקו במדרון הכרמל

עירוני קרית שמונה הפסידה 4:2 למכבי חיפה, במשחק שבו השוער דז’וגאס ברטקוש הורחק בגלל התנהגות לא הולמת. הפלייאוף העליון עדיין בהישג יד.

עירוני קרית שמונה מתקשה להתמודד עם השלכות מכת הקורונה שפקדה אותה. פחות משבועיים לאחר שחזרה לפעילות במשחקי הליגה נחלה הקבוצה הפסד רביעי בחמישה משחקים – והפעם 4:2 במשחק החוץ מול מוליכת הטבלה מכבי חיפה המודרכת ע”י ה”אקסים” ברק בכר וגיא צרפתי. למרות חסרונם של מורחקי הדרבי ובהם “האקס” סאן מנחם ודולב חזיזה ושני שחקניה הזרים המשמעותיים ביותר – הקשר צ’רון שרי (נכנס בדקה ה-80) והחלוץ ניקיטה רוקביצה (השפעות קורונה), הצליחה להתגבר ולכבוש ארבעה שערים לרשתה של קרית שמונה, שחסרה את הבלם והקפטן עידן נחמיאס – שריצה עונש הרחקה בגין צבירת כרטיסים צהובים.

עירוני קרית שמונה עלתה היום למשחק בהרכב שונה מהמשחקים הקודמים. זיו מורגן זז לעמדת הבלם לצידו של אורי דהן, אמיר בן שמעון עלה כמגן שמאלי ואילו הקשר האחורי של קבוצת הנוער, מייקל אומונגה, עלה להופעת בכורה ולוסיו מרינאו – שנעדר מהמשחקים האחרונים, פתח בחוד ההתקפה. קרית שמונה  פתחה את המשחק בצורה מצוינת, לחצה את את הקבוצה האורחת ואפילו עלתה ליתרון בדקה ה-8, לאחר שהגבהת כדור קרן של סקו טורה פגשה את ראשו של לוסיו מרינאו, שנגח לרשתו של ג’וש כהן והעלה את קרית שמונה ליתרון 0:1, שהחזיק מעמד שתי דקות בלבד – לאחר שהגבהת כדור של עומר אצילי הגיעה לראשו של הבלם בוגדאן פלאניץ’, שנגח לרשתו של ברטקוש וקבע שוויון 1:1, שהחזיק מעמד כרבע שעה, עד שבעיטה של מוחמד אבו פאני מכ-25 מטרים נחתה בחיבורי השער של קרית שמונה וקבעה מהפך – 1:2 לזכות מכבי חיפה.

שער יתרון שהספיק לשתי דקות. לוסיו מרינאו



תשע דקות מאוחר יותר ירדו באופן משמעותי הסיכויים של קרית שמונה במשחק זה. דז’וגאס ברקטוש קלט כדור והתכוון להוציא התקפה של קרית שמונה, התקלות רגליים עם יאניק וילדסחוט, שגרמה לנפילתו על הקרקע של ברטקוש, פורשה ע”י השוער הליטאי כהפרעה מכוונת מצידו של הקשר ההולנדי. ברטקוש בעט את הכדור בעוצמה על גופו של וילדסחוט ויצר מהומה קטנה, בסיומו נשלף לעברו הכרטיס האדום. בעקבות ההרחקה נכנס להופעת בכורה בקבוצה השוער נדב זמיר, שעלה מקבוצת הנוער. מייקל אומנגה היה השחקן שיצא וקרית שמונה נותרה בעשרה שחקנים. מרגע זה ואילך מכבי חיפה השתלטה על המשחק. בדקה ה-54 מכבי חיפה עלתה ליתרון 1:3, מהלך נחוש של מוחמד אבו פאני הסתיים בבעיטה לעבר שער קרית שמונה, הכדור נשמט מידיו של זמיר ונכנס לרשת. רבע שעה לאחר מכן היה זה התור של גודסו דוניו לנצל רפיון בהגנת קרית שמונה ולכבוש שער יתרון 1:4 לזכות מכבי חיפה, שהמשיכה ליזום אך קרית שמונה בשארית כוחותיה הצליחה להימנע מקריסה חמורה יותר. בדקה ה-88 מהלך של מחליפי קרית שמונה המתיק במעט את הגלולה המרה: הגבהת כדור חופשי של מוחמד שאקר מצאה ברחבה את עבדאללה חליחל, שעלה כמחליף, שכבש מקרוב את השער שקבע את תוצאת המשחק – 2:4 לזכות מכבי חיפה.

בעקבות תוצאות היום קרית שמונה מרוחקת 2 נקודות ומשחק עודף מהמקום השישי, בו מדורגת מכבי נתניה, אך עם זאת צריך לקחת בחשבון שבית”ר ירושלים מרוחקת מהמקום השישי במרחק של 3 נקודות ושני משחקים עודפים.

הרכב עירוני קרית שמונה (בסוגריים המחליפים): דז’יגאס ברטקוס, דור אלו, זיו מורגן, אורי דהן, אמיר בן שמעון (ניר דרורי – 67), מייקל אומנגה (נדב זמיר – 35), סמואל בראון, רועי קהת, יוג’ין האנסה, סאקו טורה (מוחמד שאקר – 58), לוסיו מרינאו (עבדאללה חליחל – 66).

בלטו בחסרונם. דז’וגאס ברטקוש ועידן נחמיאס (צילום: פושקו)