בחר בכדור הכתום

“ספורטאי החודש” שלנו הוא הכדורסלן הצעיר המוכשר עומר גור, שמסביר מדוע העדיף להתמקד בכדורסל ומשתף בשאיפותיו להמשך הדרך.

מאת: סיני משה רובינשטיין – מחלקת הספורט מרכז קהילתי גולן

ענף הכדורסל במחלקות הנוער חזר לפעילות אימונים בשבוע שעבר ובתקופה הקרובה יחזרו גם משחקי הליגות לפעילות. רגע לפני שזה קורה, אנו שמחים לארח בפינת “ספורטאי החודש” שלנו את עומר גור – בן 13 מקיבוץ מרום גולן, כדורסלן קבוצת ילדים א’ של הפועל גולן , שמשחקת במחוז הצפוני של הליגה הלאומית – שמאזנה עומד על ניצחון אחד ושני הפסדים. עומר גור, המתנשא לגובה 1.64, משחק כסמול פורוורד בקבוצה.

מהרגע שנולד עומר גור הוא זוכר את עצמו מוקף בכדורים, ככה זה כשאתה הבן של עדי גור – מורה לחינוך גופני ומאמן כדורגל. מבחינתו הבחירה לשחק במשחקי הכדור הייתה טבעית. בגיל ילדות צעיר החל להתאמן בכדורגל ובכדורסל במקביל, בכיתה ג’ צירף אותו המאמן רוני אלוש לקבוצת הקט סל הייצוגית בה עשה את צעדיו הראשונים כשחקן תחרותי. עד לסיום כתה ו’ שיחק במקביל גם בפעילות הכדורגל באשכול אביטל תחת הדרכת אביו והשתתף במשחקי הליגה האזורית של המועצה. לפני כחצי שנה ניצב עומר גור בפני בחירה באחד מהענפים. בחירתו של עומר גור הייתה כדורסל. בשנה המורכבת הזו של הקורונה מתאמן בקבוצת הילדים לאומית של הגולן בנטור כארבע פעמים בשבוע , במהלך השנה קבוצתו הספיקה לשחק רק שלושה משחקים עד עכשיו אך למרות זאת מדובר בקבוצה מחוברת מאוד.

ניסן עמרני, מאמנו של עומר גור, נהנה מאוד לעבוד עם השחקן ומצא לנכון לפרגן לו: “מדובר בילד נעים הליכות ואהוב על כל חברי הקבוצה, עובד קשה באימונים, תומך בחבריו לקבוצה, אתלטי ובעל פוטנציאל רב. עומר משחק בעמדה מספר 3, בעל יד רכה מחצי מרחק וכמו – כן יש לו אינטליגנציית משחק טובה. אני מאחל לו המון בהצלחה בהמשך הדרך, סמוך ובטוח שהוא עוד יעשה דברים יפים בכדורסל”.

בחר בכדור הכתום. עומר גור



מכאן לראיון קצר שקיימנו עם עומר גור – “ספורטאי החודש” שלנו.

עומר, מה הביא אותך לבחור בענף הכדורסל?

“התחברתי מגיל צעיר גם לכדורגל וגם לכדורסל. אבא היה מאמן שלי בכדורגל וזה נתן לי מוטיבציה וגם הבנה  שהשילוב בין שני ענפים יעזור לי להיות ספורטאי טוב יותר. הגיע שלב שהעיסוק בשני הענפים פגע בלימודים והייתי צריך לעשות בחירה. אבא שלי נותן עצות ומכוון, כדי להיות יותר טוב והגענו למסקנה שאני טוב יותר בכדורסל, שזה ענף ספורט שיותר מתאים לאופי שלי. גם העובדה שגבהתי ביחס לאחרים תרמה לעניין. בכדורסל יש יותר אימונים ויותר אתגרים ואני כאחד שאוהב יותר להתאמן מלשחק, זה אידיאילי עבורי. מהסיבות הללו בחרתי בכדורסל”.

איך עברה עליך תקופת הסגר ואיך עבר השבוע האחרון?

“בימי הקורונה שמרתי על כושר.  הלכתי להתאמן במגרש כמעט בכל יום שהתאפשר, השבוע חזרנו להתאמן וזה מאוד משמח אותי. היה כיף לפגוש את כל החברים אחרי תקופה ממושכת. במסגרת הקבוצתית יש לנו 4 אימונים בשבוע וזה בהחלט ממלא את השבוע”.

מהן המטרות שלך בעתיד לבוא ?

“אני שואף להמשיך ולהשתפר, כדי להיות שחקן טוב יותר. בתקופה הקצרה שאבישי גורדון היה המנהל המקצועי שלנו, זכיתי לעבוד איתו 5 פעמים והוא אמר שיש לי יכולת קליעה טובה ואם אשדרג את רמת השליטה שלי בכדור, אני אעצים את היכולת שלי. לקחתי את הדברים לתשומת לבי, אני עובד יותר על שליטה ועל כדרור. המטרות שלי הן להיות השחקן הכי טוב שאני יכול להיות, בתקווה שאהיה הכי טוב בישראל ואשחק בנבחרת ישראל. החלום הרחוק הוא להגיע ולשחק בליגה הטובה בעולם ליגת ה – Nba, הליגה שאני הכי מחובר אליה וצופה בהרבה משחקים, למרות השעות הלא נוחות של המשחקים לנו כאן בישראל”.

איך החיבור שלך עם המאמן ניסן עמרני?

“אני שמח להתאמן אצל מאמן מדהים ומקצועי בדמותו של ניסן, שדורש מאיתנו את המקסימום שאנחנו יכולם לתת, אף פעם לא נותן לנו לוותר, הוא מאתגר אותנו ודורש מאתנו כל הזמן לרצות לשפר את עצמנו. הדחיפה והאמונה שלו גורמת לי לרצות עוד יותר להצליח”.


מי המודל לחיקוי שלך?

“מייקל ג’ורדן. אמנם לא זכיתי לראות אותו משחק בלייב, אבל ראיתי הסרט המדהים שהיה עליו לא מזמן וחקרתי אודותיו, ראיתי הרבה סרטונים שלו והוא מעורר השראות ברמות הגבוהות ביותר”.

מה המוטו שלך?

” אם תאמין בעצמך, תגיע הכי רחוק שאתה יכול”.

מלא בשאיפות ורעב לכדורסל. עומר גור