עפולה אקספרס

אלון בוזורגי משתלב בצורה מוצלחת בהפועל עפולה. שמחים לארח אותו לראיון בפינת “ספורטאי החודש”.

הליגה הלאומית בכדורגל חזרה לפעילות בתחילת החודש. בשונה מליגת העל, חלון ההעברות בליגת המשנה היא רוגש, כשהעברה הבולטת ביותר הייתה מעברו של אלון בוזורגי – מהחלוצים הפוריים בליגה בשתי העונות האחרונות, משורותיה של מכבי אחי נצרת – בה פרח בעונה שעברה ובחצי העונה שקדמה לה, לשורותיה של הפועל עפולה. אלון בוזורגי (30) הגיע לעפולה אחרי חצי עונה לא מוצלחת במכבי אחי נצרת, שבה הבקיע שני שערים ומצא את עצמו לא אחת עולה מהספסל. בעפולה הצליח החלוץ מקרית שמונה לכבוש שני שערים בשלוש הופעות – שני שערים ששווים המון. בהופעתו השניה במדי הקבוצה כבש את השער שהעניק לקבוצה מבירת העמק ניצחון 0:1 על הפועל עפולה, בשבוע שעבר כבש בוזורגי את בעיטת הפנדל המכריעה במשחק הגביע מול הפועל נוף הגליל, שאותו ניצחה עפולה 3:5 והעפילה לשמינית גמר גביע המדינה למשחק מול הפועל כפר סבא מליגת העל. רגע לפני שבוע גדוש שמצפה לאלון בוזורגי, שיחל היום במשחק ביתי מול הפועל רמת השרון (15:00, שידור בערוץ 58) וימשיך ביום שני במשחק ליגה מול המוליכה הפועל ירושלים ויסתיים ביום שישי הבא במפגש פיקנטי מול ה”אקסית” הטריה מנצרת, זמן טוב עבורנו להעניק, ולא בפעם הראשונה, את תואר “ספורטאי החודש” לאלון בוזורגי.

לא איבד את הצפון. אלון בוזורגי במעמד החתימה בעפולה יחד סוכניו, גיא שטרנברג והאח אריאל בוזורגי, ולצד מנכ”ל המועדון – עמי אסייג.



אלון, הגעת לאחי נצרת לפני שנתיים ובמשך עונה וחצי היית מלך השערים שלה. מה קרה העונה?

“כבר בקיץ הייתה לי הרגשתי תחושה של מיצוי, לכן כבר הגעתי לסיכום עם הפועל נוף הגליל, שעליה הופעלו לחצים מצד נצרת, כדי שאשאר בשורותיה. עם כל הכבוד לנצרת  ובאמת שהחמיא לי שנלחמו עבורי, עשיתי טעות שהמשכתי שם. הם התאבדו עלי מקצועית וכלכלית, אבל הייתה עונה וחצי מוצלחת והייתי צריך להמשיך לאתגר הבא. כבר בשבוע הראשון של האימונים הבנתי שטעיתי שנשארתי בנצרת, עכשיו אני מתקן ומשתדל לחפות על חצי עונה לא טובה. אני לוקח מהתקופה הזו עונה וחצי נפלאות, המון שערים, המון רגעים יפים. אני מעדיף לזכור את הזמן הטוב שלי בנצרת ומאחל להם בהצלחה בהמשך”.

מה הביא אותך לעפולה?

“ידעתי שמדובר במועדון מסודר, עשיתי בירורים עם חברים שמשחקים וכאלה ששיחקו בקבוצה, שמעתי הרבה דברים טובים והבנתי שזה מקום שיכול להתאים מאוד לסיטואציה שבה אני נמצא”.

מה מצאת בעפולה?

“בית חם. אני מאוד נהנה, מועדון טוב עם תנאים של ליגת על, חם ומשפחתי עם חדר הלבשה חזק, מאמן טוב בדמותו של רומן זולו – צעיר, שרוצה להצליח, יסודי, אוהב כדורגל התקפי.. יש כאן את כל הסיבות לעבוד קשה ולהצליח. אני מנצל את זה לטובתי, עובד מאוד קשה ונהנה מזה. אני מרגיש כמו ילד שעלה מהנוער, שרעב להתאמן ולשחק. זה היה חסר לי בחצי שנה האחרונה – לא נהניתי וזה השפיע על הביצועים שלי”.

מעדיף לזכור את הימים היפים. אלון בוזורגי חוגג עם עלי כנענה ניצחון על הפועל פ”ת



ציפית לפתוח בכזו סערה?

“הוכחתי את עצמי בליגה הזו וכן ציפיתי מעצמי להשתלב בצורה טובה כבר בשלב מוקדם, כפי שמצפים ממני. אני שמח שמהתחלה פורע שטרות. האמת שלפני שני המשחקים שבהם כבשתי הייתה לי הרגשה טובה, שאני אכבוש שערים חשובים. לפני המשחק בראשון לציון אמרתי בראיון שאני מאמין שכמו שבנצרת כבשתי צמד שערים במשחק השני שלי בקבוצה שהיה משחק חוץ בראשון לציון, שגם הפעם אכבוש במשחק השני שלי במדי עפולה – שגם הוא היה משחק חוץ בראשון לציון – וכך היה. במשחק מול נוף הגליל, כשהגענו לפנדלים והתבשרתי שאני אבעט את הפנדל החמישי, הייתה לי תחושה שזה יהיה פנדל מכריע. בשנת 2013 כבשתי פנדל מכריע, כששיחקתי במדי אסי גלבוע במשחק גביע מול הפועל אשקלון, ששיחקה בליגה הלאומית. כשראיתי את מהלך העניינים והבנתי שהפנדל שלי יחרוץ את גורל המשחק, ניגשתי עם ביטחון מלא ולא ראיתי שום אופציה מלבד כיבוש שער. שמח שכבשתי שער, שעזר לקבוצה להמשיך את חלום הגביע”.

בפעם הקודמת בגביע שלפת את מסכת הספיידרמן, הפעם אפילו לא שלפת מסכת פנים – שכל כך נפוצה בימינו…

“האמת שהייתה לי מסכת ספיידרמן ותכננתי להשתמש בה. מאחר וספגתי כרטיס צהוב במהלך המשחק וחששתי מספיגה של כרטיס צהוב שני בגלל שימוש במסכה, ויתרתי על כך. חבל מאוד שהחוקים נוקשים. בסופו של דבר, כדורגל נועד לשואו ולצאת קצת מהקופסה למטרות שעשוע ושמחה, זה לא עניין שצריך להחמיר איתו”.

ובשלב הבא מצפה לכם הפועל כפר סבא. מסוגלים לעבור אותם?

“בגביע הכל יכול להיות. יש לנו קבוצה מספיק טובה, שביום נתון יכולה להפתיע, אבל הגביע הוא רק בונוס. חשוב לנו להגיע לפלייאוף העליון בתום הליגה הסדירה. כרגע אנחנו רחוקים מהיעד 3 נקודות, כשנותרו שמונה משחקים. אנחנו צריכים לעשות הכל, כדי להגיע לפלייאוף העליון ולחסוך מעצמנו מאבקי תחתית מיותרים, כי יש לנו קבוצה ששווה מיקום גבוה יותר מהמיקום הנוכחי שלה”.

ליגת העל עדיין אופציה עבורך?

“אני כרגע חתום בעפולה עד סיום העונה ויש אופציה גם לעונה הבאה. ליגת העל זה עדיין חלום שאני רוצה להגשים, אבל רק במידה ותהיה הצעה הולמת מבחינה כלכלית ומבחינת אתגר מקצועי”.

רוצה להצליח עם עפולה בליגה ובגביע. אלון בוזורגי (צילום: מדיה הפועל עפולה)