הצפתיים שמדברים על כדורגל בגובה העיניים

שבוע אחרי פודקאסט הבכורה “כדורגל בגובה העיניים”, שמחים לארח לראיון משותף את עידן בן אבו, חביב זריהן ונתן לגזיאל.

ההתפתחות המטאורית של עולם האינטרנט השפיעה בשנים האחרונות במידה רבה על אפיקי התקשורת השונים, שבהם אוהדי הספורט יכולים לצרוך מידע ולהיחשף לדעות חדשות. אם בעבר העיתון, הרדיו והטלויזיה היו מקורות האנרגיה של צרכני תקשורת הספורט, הרי שהעולם האינטרנטי הוסיף אפיקים של בלוגים, פורמים, רשתות חברתיות ומה שמסתמן כלהיט של השנים האחרונות – הפודקאסטים, שהם בעצם רצועות שידור מוקלטות המועברות דרך רשתות חברתיות ודרך אתרים ייעודים, בהם ניתן להאזין לתוכן הדומה לתוכנית רדיו, אך כזה שמביא את הזווית הייחודית של המנחים והמרואיינים, מבלי להיות מחויבים לכל מיני מסגרות וסטנדרטים מקובעים.

בשבוע שעבר הפודקאסט “כדורגל בגובה העיניים” ערך פרמיירה מוצלחת. הפודקאסט הוא בעצם פרי יוזמה של שלושה חברי ילדות צפתיים – נתן לגזיאל (בן 21, סטודנט להנדסה בטכניון בחיפה), חביב זריהן (בן 24, עובד בחברת חשמל) ועידן בן אבו (בן 24, עובד בתחום המכירות). המדובר בפודקאסט שמתמקד בכדורגל ישראלי – בדגש על הנעשה בליגת העל. לצד הבעת דעה אישית, מדי שבוע יראיינו המנחים אנשי תקשורת, מאמנים ושחקנים מליגת העל. אחרי שידור הבכורה המוצלח ולפני השידור השני, שיעלה היום במספר אפיקים ובהם בעמוד הפייסבוק כדורגל בגובה העיניים , אנו שמחים לארח את שלושת המנחים לראיון משותף.

שידור בכורה מוצלח. חביב זריהן וברקע עידן בן אבו (משמאל) ונתן לגזיאל (מימין)


איך עבר עליכם שידור הבכורה?

עידן: “האמת שאני לפני שידור הבכורה לא ישנתי בלילה. מאוד התרגשתי, גם לפני השידור בעשר הדקות של הבלאנס אני חושב שגם ראו את זה עליי בתחילת השידור. לאט לאט, ככל שהדקות חלפו הבנו שאנשים באמת צופים ואנחנו צריכים להיות מקצוענים וצברנו את הביטחון שלנו במהלך השידור. היינו מאוד בטוחים בעצמנו. הפידבקים מדהימים, אנחנו מקבלים המון הודעות לפייסבוק ולאינסטרגם של העמוד. הטלפון האישי שלי שלושה ימים אחרי השידור היה מפוצץ בתגובות שאת רובם הגדול אני אפילו לא מכיר. הרגשה מדהימה”.

חביב: “האמת שהתרגשתי מאוד לפני השידור הראשון. הייתי האיש שמאחורי הקלעים, אז מאוד התרגשתי בשביל החברים שלי שעלו לשידור ואני מהצד שמחתי לראות את הנהירה  של אנשים לשידור. הפידבקים מדהימים אנחנו שומעים מהרבה אנשים שהם צפו, שמעו ואהבו”.

נתן: “לפני שידור הבכורה הייתי לחוץ מעט, אך כשעלינו לאוויר הכל עבר. קיבלתי המון טלפונים והודעות מחברים ששמעו וראו את השידור, המון פידבקים טובים. השתדלתי בשידור לדבר על הפן הטקטי יותר במגרש מבחינת מערכים ואסטרטגיות, וכך אני גם מתכנן להביא לצופים ולמאזינים בשידורים הבאים ניתוח מקצועי, מעניין ומחכים ובאותה מידה גם מרענן, עממי ולעיתים גם מצחיק, והכל בגובה העיניים”.

עידן בן אבו



מה הביא אתכם ליצור פוקדאסט כדורגל?

עידן: “אני אוהד מילדות את מכבי תל אביב. מגיל צעיר שיחקתי במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, בהמשך עברתי להפועל חיפה וסגרתי מעגל בגיל נוער בהפועל צפת ואפילו הספקתי לשחק בקבוצה הבוגרת, בגרסה הקודמת שלה.  האמת שלאחר שנרשמתי ללימודי תקשורת ספורט בניהולו של נדב יעקבי. אמרתי לעצמי, שאני חייב להתחיל להשתפשף בתחום.  יחד עם החברים שלי הקמנו את הפודקאסט הזה. אנחנו מדברים המון על כדורגל ישראלי בטלפון ובמפגשים בינינו, יש לנו ידע וגם הרבה אהבה לכדורגל שלנו.

חביב: “אני אוהד את הפועל ת”א מלידה ואוהב כדורגל. עידן היה זה שהגה את הרעיון. עידן ואני מדברים המון על כדורגל, שנינו בדעה שיש פה פוטנציאל למשהו מיוחד ,משהו אותנטי שכל אוהד יכול להתחבר אליו. ידעתי מהרגע הראשון שאני רוצה להיות חלקמ הפרוייקט הזה, כדי להביע את דעתי על איך שאני רואה את הכדורגל הישראלי”.

נתן:
“בתור אחד שחברים מתקשרים אליו בכל יום כדי לשאול ולדבר על כדורגל, פודקאסט הוא דבר מתבקש. זו בעצם הסיבה להקמה של הפודקאסט, האהבה לדבר על כדורגל ישראלי, הנישה המיוחדת הזאת שיש רק לנו, על כל חסרונותיה ויתרונותיה, כי בסוף זה שלנו. קודם כל, האהבה לכדורגל בכלל – בפרט הכדורגל הישראלי. אני אוהב כדורגל מלידה, שיחקתי בעברי במחלקות הנוער של קצרין ובחוגי כדורגל בצפת. אני אוהב לדבר על כדורגל ועל טקטיקות, אני אוהב לחקור ולהתעניין במהלכי כדורגל ומערכים שונים. אין פלטפורמה יותר טובה עבורי, בכדי לדבר על כדורגל מאשר הפודקאסט”.

נתן לגזיאל



מה השאיפות שלכם להמשך הדרך?

עידן: “להיות כתב או פרשן באחד הערוצים הגדולים ולהיות איש תקשורת משפיע”.

נתן:“אני מקווה שהפודקאסט הוא רק ההתחלה, שאוכל להשמיע את קולי ולהביע את דעתי בתחום הכדורגל בעוד פלטפורמות בעתיד, בין אם זה פדודקאסטים, רשתות חברתיות ועוד”.

חביב: “שהפודקאסט יצליח, יתפוס תאוצה ויצמח בהדרגה”.

מה דעתכם על התחיה של הכדורגל הצפתי?

“כיף לראות שהכדורגל חזר לעיר האהובה שלנו. שמחים שסוף סוף יש מחלקת נוער עם מספר קבוצות, מגילאי הילדים ועד נערים א’ – מסגרת שתאפשר לילדים ללמוד כדורגל ולהתקדם בהדרגה, ולא כמו בתקופה שאנחנו היינו בגיל הילדות והנעורים, שהייתה קבוצה אחת או שתיים, שבה היו משחקים הרבה חבר’ה קטנים יותר מגיל השנתון, רבים מהשחקנים לא היו להם יסודות ויכולות מתאימות, מאחר והם נשלפו ממגרשי האספלט בשכונות ופתאום מצאו את עצמם משחקים במגרש גדול, במסגרת שדורשת הרבה דברים אחרים שהם לא הכירו קודם. זה מרגש שיש לנו היום אצטדיון ומגרשים מהטובים שיש בצפון. כולם זוכרים את המגרש הקודם וכמה הוא היה מוזנח. נותר לפרגן לראש העיר, שוקי אוחנה, לכל העושים במלאכה ובתקווה שהכדורגל ימשיך לצמוח – שנראה את קבוצת הבוגרים מצליחה וסוחפת קהל למשחקיה, שנראה את מחלקת הנוער מתפתחת ומקדמת את הכדורגלנים הצעירים מהעיר והסביבה”. 

חביב זריהן